X-(:)-X-y

Nyberg är en favorit sedan man lyckades få hit honom. Han spelar rejält, med pondus och har dessutom utrymme för förbättringar i och med roll och ålder. Han plockades väl dessutom av Östman hit (inga belägg)? Kommer ihåg att BIF var redigt sura att han fick lämna och ingen ny top-back värvades in.

Det finns en anledning att jag gärna ser:

Hultström - Nyberg

I första backpar och det stavas ”grov magkänsla”. 😏

EDIT: är rätt taggad och smått fanatisk vid att följande backpar kommer höja laget till nya höjder:

Hultström - Nyberg

Fantenberg - Hävelid

Junland - Jeppe

X - Schira

Anonymous5 jag fick erektion av topp 4 backarna. Jösses, det skulle man inte skoja bort. Är det ordförande von af uber Trädhgårddhhh som står för miljonerna, eller har @Kjeppkinesen fått Xi Jing att skicka korrupta miljoner från det stora landet i Öst?

Lejon-Fantasten

Japp. Jag vet vem den sista spelaren är.

PersonligaPersson

Var alla pengar kommer ifrån skulle jag också vilja veta. Skulle vara intressant att veta hur mycket det handlar om också. Kan inte tänka mig att Cocoooozzza ensam har pungat in summor i nivå med hans barns elitskole-avgift.

Kjeppkinesen

Jag vill verkligen tro att det frigjorts en hel del på lägre hallhyra i kombo med längre och i stället lite billigare spelarkontrakt (som Östman i sin tur bäddat för). Nu om fundamentet ser bättre ut lär det vara enklare uppgift att fixa adhoc-sponsorer, som tillskillnad från sista åren får vara med och sponsra till ökad underhållning snarare än att donera i ett svart hål skapat av tränarkaruseller och dåliga beslut.

Det är den här positiva kedjan som utgör grunden för min optimism!

Svaret på frågan är alltså att det inte är relevant hur mycket pengar som finns, utan att vi nu har skapat en sedelpress igen 🙂

Kjeppkinesen Pengarna kommer från olika finansiärer/sponsorer som sedan har vissa krav på resultat och hur truppen byggs, exempelvis att det ska vara en stark kärna med svenska landslagsspelare, osv.

X-(:)-X-y Pengarna kommer från olika finansiärer/sponsorer som sedan har vissa krav på resultat

Det här är ju helt underbart dumt. Sammanfattar rätt bra hur näringslivet inte har en aning om hur idrott fungerar. Finns ingen idrottsklubb i världen som kan garantera framgång bara för att det finns pengar.

HOCKEY

Bra skrivet! Ja, jag hoppas du har rätt.

Men man vill ju ändå veta av ren nyfikenhet vilka summor vi snackar om. 😏

Kjeppkinesen Japp. Jag vet vem den sista spelaren är.

Vill du ge nån liten ledtråd, är det helt klart? Eller bör man ta detta med en nypa salt? 🙂

Lilja spelade med strandberg i dif när det begav sig i en stark kedja med bemström

Har tidigare uttryckt skepsism kring Lilja men varje gång jag reflekterar över lagbygget så känns han gjuten på något sätt. En rivig LW som har axlat större roller i DIF, NHL och inte minst KHL.

Dessutom en spelare som har anknytning till laget och är i rätt ålder. Får hålla tummarna där.

Knappt några platser kvar i Schweiz. Känns som att detta ökar sannolikheten att landa honom.

Ja, varför inte. Hade det inte funkat med följande top-tre kedjor?

Heineken - Ljungh - Rattie

Lilja - Strandberg - Russell

Little - Ehn - Törna

Lilja - Ljungh - Rattie

Little - Strandberg - Russell

Gallo - Ehn - Törna

Hänna högre upp vid skador eller om han producerar något.

Vore spännande iaf. Lär laboreras mer när Little saknas inledningsvis.