Tack för statistiken! Underhållande även när vi förlorar. Intressant att se AJ med så pass bra score trots usel CF/CA.

4 dagar senare

Hank tack för ditt storartade jobb med detta!!! Inte minst i dessa orostider är det skönt att få dyka ner i siffror med hjärnan och tänka på annat.

Mycket uppskattat!

Hank

Fan vad snyggt! Grattis! Snacka data med Bergsten går inte av för hackor.

Glöm inte att ge en shoutout till grabbarna på forat!

• Hank svarade på detta.
    • Hank gillar detta

Hank kul! Lämna Saab och styr upp Corren istället. De kan verkligen behöva lite riktigt gräv.

Hank fantastiskt roligt att läsa, också trevligt om Corren på något sätt startar ett formellt samarbete (avlönat) med Dig istället för att ”snika” på Ditt jobb.

Allra helst skulle jag dock gärna se att Du, likt BTAM, knöts upp professionellt inom hockeyn. Menar då LHC givetvis. Även om LHC redan jobbar med statistik givetvis så skulle säkert en hjärna och ett par ögon till vara av godo.

Lycka till framöver!

Sillen Direkt när han fick ihop xG-modellen sa jag att han snart försvinner från forumet. Vi får väl se hur mycket han älskar sitt jobb på SAAB(?) jämfört med att jobba med hockey 😁

• Hank svarade på detta.
        • Hank gillar detta

Kjeppkinesen Snacka data med Bergsten går inte av för hackor.

Det är faktiskt en av Janne Z:s grabbar som kontaktat mig. Inte målvakten Simon Zurawski, men hans bror.

Sillen Allra helst skulle jag dock gärna se att Du, likt BTAM, knöts upp professionellt inom hockeyn. Menar då LHC givetvis.

Jag skulle aldrig kunna hjälpa någon annan klubb än Cluben.

pHiLLL Vi får väl se hur mycket han älskar sitt jobb på SAAB(?) jämfört med att jobba med hockey

Trivs jättebra där jag är idag, men man ska väl aldrig säga aldrig. 😉

Hank Jag skulle aldrig kunna hjälpa någon annan klubb än Cluben.

Inses givetvis ☺️ Ville mest freda mig själv och säkerställa ingen trodde att jag menar du skulle hjälpa random lag

Hank Trivs jättebra där jag är idag, men man ska väl aldrig säga aldrig.

Tur det, för i dagsläget behövs nog varenda kotte kvar på Saab

Matchbetyg LHC-MIF:

Betyg finns även för Malmö via min tweet:

Surt med noll poäng. Vi hade dubbelt så många farliga målchanser (HDSC - High Danger Scoring Chances), och hade bra lägen att kvittera både till 2-2 och 3-3. Riktigt fina corsisiffror från andra- och tredjelinorna.

• Rob gillar detta

@Hank En av få matcher för säsongen där vi alltså är bättre än motståndarna. 😅

• Hank svarade på detta.

Ndur Hehe, exakt. Typiskt att det blev torsk…
              Det är inte lätt att vinna med en PDO på 93,70.

Matchbetyg LHC-LIF:

Betyg finns även för Leksand via min tweet:

Fin match! Leksand förväntades göra mindre än ett mål fram till minut 46 (då Cluben hade ett xG över 3), och med 8 minuter kvar låg de på 1,3 i xG innan de i slutminutrarna jobbade sig upp till 2,7.

• Hank svarade på detta.
              • Rob gillar detta

Har det blivit helt rätt i CF och CA? Känns som att de har råkat hamna tvärtom. Tyckte det såg ut som att LHC styrde matchen igenom och med 39 skott mot 23 så känns ett CF% på 40,86% riktigt lågt?

Även mycket höga CA på många spelare som jag tyckde spelade största delen av matchen i Offensiv zon?
                Kanske bara är jag som inte riktigt greppat hur de räknas ut men känns lustigt i vilket fall som.

Mosvaka funderade också på det.. kanske att vi sköt extremt mycket i PP?

alfie

Jag hade förstått det bättre om de hade lagt sig och enbart spelat på ledning (extremt försvar, inget framåt) efter första perioden men jag tyckte inte de gjorde det mer än möjligtvis i slutet av matchen.
                    Men man är väl för enögd under en match där allt verkligen såg riktigt bra ut så man minns inte de mindre bra perioderna lika bra.