Matchbetyg
Tack för statistiken! Underhållande även när vi förlorar. Intressant att se AJ med så pass bra score trots usel CF/CA.
Matchbetyg LHC-RBK:
Betyg finns även för Rögle via min tweet:
Matchbetyg LHC-TIK:
Betyg finns även för Timrå via min tweet:
Fan vad snyggt! Grattis! Snacka data med Bergsten går inte av för hackor.
Glöm inte att ge en shoutout till grabbarna på forat!
Hank fantastiskt roligt att läsa, också trevligt om Corren på något sätt startar ett formellt samarbete (avlönat) med Dig istället för att ”snika” på Ditt jobb.
Allra helst skulle jag dock gärna se att Du, likt BTAM, knöts upp professionellt inom hockeyn. Menar då LHC givetvis. Även om LHC redan jobbar med statistik givetvis så skulle säkert en hjärna och ett par ögon till vara av godo.
Lycka till framöver!
Kjeppkinesen Snacka data med Bergsten går inte av för hackor.
Det är faktiskt en av Janne Z:s grabbar som kontaktat mig. Inte målvakten Simon Zurawski, men hans bror.
Sillen Allra helst skulle jag dock gärna se att Du, likt BTAM, knöts upp professionellt inom hockeyn. Menar då LHC givetvis.
Jag skulle aldrig kunna hjälpa någon annan klubb än Cluben.
pHiLLL Vi får väl se hur mycket han älskar sitt jobb på SAAB(?) jämfört med att jobba med hockey
Trivs jättebra där jag är idag, men man ska väl aldrig säga aldrig.
Matchbetyg FBK-LHC:
Betyg finns även för Färjestad via min tweet:
Matchbetyg LHC-MIF:
Betyg finns även för Malmö via min tweet:
Surt med noll poäng. Vi hade dubbelt så många farliga målchanser (HDSC - High Danger Scoring Chances), och hade bra lägen att kvittera både till 2-2 och 3-3. Riktigt fina corsisiffror från andra- och tredjelinorna.
Matchbetyg LHC-LIF:
Betyg finns även för Leksand via min tweet:
Fin match! Leksand förväntades göra mindre än ett mål fram till minut 46 (då Cluben hade ett xG över 3), och med 8 minuter kvar låg de på 1,3 i xG innan de i slutminutrarna jobbade sig upp till 2,7.
Har det blivit helt rätt i CF och CA? Känns som att de har råkat hamna tvärtom. Tyckte det såg ut som att LHC styrde matchen igenom och med 39 skott mot 23 så känns ett CF% på 40,86% riktigt lågt?
Även mycket höga CA på många spelare som jag tyckde spelade största delen av matchen i Offensiv zon?
Kanske bara är jag som inte riktigt greppat hur de räknas ut men känns lustigt i vilket fall som.