Matchbetyg
Vi förlorar statistiken - vinner matcher. Vi vinner statistiken - förlorar matchen. Det är sedan gammalt
Är det vanligt att vinna skotten men förlora Corsi?
Känner att så fort jag börjar få en bra förståelse för vad som ligger till grund för de olika siffrorna så är det något som ställer till det
Var det inte så att straffar inte räknas med till xG? Har för mig att det diskuterades här i höstas, eller nåt.
Mosvaka Hur mycket påverkas xG om den flyttas in mot det faktiska stället för skottet? Borde väl öka ganska markant? Eller har Straffslag ett fast värde redan?
xG hade ökat, ja. Men inte så mycket att vi vann xG-matchen totalt sätt. Så vi kan andas ut. Tesen att xG-vinst = förlust, och xG-förlust = vinst, stämmer fortfarande.
statistisk_urladdning Var det inte så att straffar inte räknas med till xG? Har för mig att det diskuterades här i höstas, eller nåt.
Det stämmer att vi hade någon match där straffslaget inte registrerades, ja. Nu verkar de dock vara tillbaka.
Man kanske borde tolka xG e contrario?
Man skulle nästa börja kunna tro att korrelationen är inverterad. Dvs när laget tar ledningen och försvarar den större delen av matchen förlorar man xG.