LaumannBingo Tycker att han borde tagit något av målen iaf. Kanske ingen katastrofal insats men vi har inte råd att förlora målvaktsduellerna när vi är så hemskt trubbiga framåt.
Matchbetyg
Enig, är väl ingen tavla på något mål men vi har inte direkt fått ligans starkaste målvaktsspel senaste tiden. Är väl fyra matcher av senaste fem där våra målvakter är sämre än motståndarnas. Börjat se bättre ut spelmässigt och då behövs det mer än ok-prestationer från Werner/Myrenberg för att det här ska gå vägen.
Anmärkningsvärt hur lite man vill spela fjärdekedjan. Ganska stort underbetyg att ingen av dem anses bra nog för att spela i BP, ett av alla fel med det här lagbygget.
Sur förlust åsido. Martin med 1+3 på sex matcher ändå. För er som har bättre öga, gjorde han nåt fel igår? Jag märkte inget (och när han går 1+1, +2 i +/-, 22 minuter istid samt inne på mycket framåt är väl nåt litet misstag förlåtet..)
Även en stark andraperiod som slutar 0-0, men där vi hade kunnat göra nåt mål eller två. Den enda där vi sköt mer än Växjö, och xG-grafen håller ju med.
Orka bry sig om statistiken om LHC, ofta bra m m men vinner aldrig ändå. Så skiter fullständigt i det, vinn bara säger jag det är det enda jag bryr mig om just nu.
Min tolkning av siffrorna både mot Frölunda och Växjö är att vi hade vunnit med vettigt målvaktsspel. Kanske lite trist att peka mot detta när vi ”bara” släpper in tre mål i båda matcherna men det är ju så tydligt.. Vi skapar flest målchanser och har bra utdelning i lika styrka. Väldigt dåliga siffror både på Myrenberg och Werner tyvärr. Känns som två matcher vi sannolikt hade vunnit med Högga.
P22 vad gör du då i denna tråd?
Mranonymous jag läser
- Redigerad
P22 okej
Vi förlorar statistiken - vinner matcher. Vi vinner statistiken - förlorar matchen. Det är sedan gammalt
Är det vanligt att vinna skotten men förlora Corsi?
Känner att så fort jag börjar få en bra förståelse för vad som ligger till grund för de olika siffrorna så är det något som ställer till det