Padre

Ser riktigt bra ut! Ska det stå Linköping(s) eller är det en medveten ändring?

Kan man inte göra nån gerillaadvertisinggrej och börja trycka ut såna här stickers och sprida tills de bara måste byta?

HOCKEY Det var en medveten ändring. Den gamla formuleringen känns som lite svenglish. Om man skriver LINKÖPINGS så tycker jag det ska stå HOCKEY KLUBB (med K och två B) så det bli helsvenskt. Men då blir det liksom inte LHC längre så jag valde att ta bort S:et i Linköping(s). Jag tycker det ser bättre ut helt enkelt. Jag kan ha fel.

Padre Perfekt! Skulle verkligen acceptera om man bytte emblem till denna.

Padre

Klockren logga. Skulle dock ha lite mer space mellan K, E & Y i Hockey.

Cio Word. Och generellt skulle jag nog vilja uppdatera till en lite mjukare font som dessutom följer cirkeln bättre. Men lejonet är flawless!

Nej fan nu har jag svängt. Lejonet är för detaljerat för dekaler, broderier, tidlöshet osv. Skulle vilja behålla gamla (första) lejonets simpelhet och karaktär med göra det mer distinkt tillsammans med färgnyansen i det nya förslaget.

HOCKEY
          Går det inte att göra typ tre mallar för det där lejonet? (En för varje färg)
          Det är ju väldigt detaljerat så klart, men så svårt att replikera är det väl inte, eller?

HOCKEY Du har helt klart en poäng här Hockey. Vid framtagande av en ny logotype måste man kolla en hel del på hur loggan kommer användas. Vilka produkter den kommer appliceras på osv. Ofta slutar det med att man får förenkla och dra ner antal färger mm för att till slut landa i en logga som är enkelt applicerbar på så många användningsområden som möjligt. Det blir ofta en lång process. En förenklad variant på mitt förslag skulle kunna se ut så här till exempel:

Den blir ju inte lika “mjuk” i sin framtoning men den blir ju å andra sidan mer lik den gamla loggan, vilket kanske inte är fel.

Den är ju perfekt, även om det var snyggt med det ljusblåa är det inte en av klubbens färger, bättre att hålla sig till mörkblå, vit och röd

Eller svart. Man gör en Ferrari som i F1. Lägger in lite svart på kläderna och blir mycket bättre.

Det är något visst med gamla lejonets man ändå? Ansiktet ser ju dock efterblivet ut. Det kan vara något med texten också, svårt att släppa den.

@Padre Jag vill börja med att säga att jag tycker att ditt förslag (särskilt det senaste) är riktigt läckert och skulle vara en uppgradering med flera 1000% mot dagens. Bra jobbat!

som någon annan sa så tycker jag dock att texten ser lite gammaldags ut 2023, och då inte på ett retro-sätt i positiv bemärkelse. Väldigt fet liksom.

Helt okej att trycka upp någon slags retro tröjor med den nya loggan @Padre tog fram, men försök inte framtvinga något byte av logga. Alla borde inse att det kommer att kosta väldigt mycket pengar att byta logga. Om det nödvändigtvis ska bytas logga så får man vänta med det tills LHC har lite stabilare ekonomi.