Personligen tänker jag att det som vore absolut mest intressant att få reda på är hur HELA skadebilden ser ut. Vill man gå till botten med om det finns några åtgärder LHC kan göra i hur man bedriver verksamheten för att minska skadorna spelar det ju egentligen ingen roll om det är Markus Ljungh eller Georg Weigelt som är skadad.

Men rimligen finns inget smidigt sätt att göra det på. I C Mores sändningar brukar de ofta lista spelare som saknas i båda lagen, men sändningarna ligger ju bara tillgängliga en kort period i efterhand. Kanske finns ett arkiv nånstans som man kunde få tillgång till för ett x-jobb? 😆

Magkänsla

Enligt Corren, skada på Ljungh. Undersöks när man kommer hem, för tidigt att säga hur länge han blir borta. Maxwell är redo för spel, får se om han tar hans roll rakt av.

Schira började må dåligt under matchen och har åkt hem till Linköping, inte aktuell imorgon. Får se hur han mår mot helgen sa Östman till corren, så förhoppningsvis tillbaka mot Frölunda på lördag. Till matchen imorgon kallar man upp en juniorback.

Trist med skada på Ljungh. Missförstå mig rätt nu men kanske det för något gott med sig. Man tvingas kasta om i kedjorna samtidigt som Ljungh har varit allt annat än bra de första 10 matcherna. Han får ett nödvändigt break och Östman tvingas tänka nytt. Little - Ljungh - Russell är en kedja inte ens deras mammor kan tycka om.

Viktigt att Schira “bara” är sjuk. Han har förmodligen varit vår bästa back sedan Fanta gick sönder.

Rövhålet Rödin är i vart fall skadad för bif imorgon så där går det väl på ett ut med Ljungh..

Lasse Kongo Ljunghske…

det vore ju fint om det ska börja med ett nykritat 5-årskontrakt 🥰

Lasse Kongo så är det ju, kan vara lite vad som helst allt från överansträngning till bristningar och tiden det tar läka och rehaba helt beroende på hur svår skada det är. Bara hoppas på det bästa.

En skada på ljumsken kan ofta komma smygande med gradvis ökande besvär tills det ”tar stopp”. Inte omöjligt detta är fallet med Ljungh om man ska spekulera lite. Eftersom han underpresterat en längre tid kan han mycket väl haft känning hela säsongen och skadan gradvis förvärrats.

Någon som har läst vad Corren skrivit om ljungs skada? Efter år av prenumeration har jag nu avslutat efter rebecca försvann. Sport delen är under all kritik

Vtown Enligt uppgifter till Sporten handlar det om en skada som kan hålla honom borta från spel i några veckor.

Det är väl ingen vild gissning att han kan bli borta till speluppehållet som börjar om två veckor då.

Enligt Corren tränar Hävelid för fullt med laget och han är hoppfull och säger att allt känns riktigt bra, bara flåset är lite si så efter långt uppehåll. Comeback kan om allt går bra ske i slutet av veckan mot gatstensförsäljarna.

Dessutom står det att Ekberg fick “ledigt” från träning idag men kommer spela med laget mot Malmö på tisdag. Dag till dag-förlängning nu?

Hoppas nu att han (Hävelid) är frisk och spelklar för att han har fått den rehab han behöver. Hoppas inte att Lhc riskar och slänger in honom i hetluften för tidigt pga osäkerheter kring skadorna på fanten, Schira och Ekbergs framtid.

Sjukt att man ens ska behöva fundera och vara orolig över sånna här beslut….

MakeClubenGreatAgain

Inte helt obefogad oro skulle jag vilja påstå men samtidigt vet jag inte hur oroliga vi behöver vara egentligen om man ser lite nyktert på det. Hävelid själv, hans agent, San Jose och hans protektionistiska far lär inte vara intresserade av några risky experiment som förknippas med höga risker då han bara är i början av en förhoppningsvis lång karriär. Anses han vara redo för spel snart igen så hoppas jag verkligen (och tror) att vi kan lita på att så är fallet.

Kul att Hävelid (förhoppningsvis) kan spela snart igen. Tror dock att tappet av Ekberg lär märkas i matcherna mot Leksand. Tar för givet att han inte spelar som utlånad mot dem på torsdag. Inte på något sätt en flashig back men han har haft stabil game score varenda match enligt @Hank samt bäst +/- i laget. Kan defensivt bli väldigt kännbart på torsdag och lördag.