Russel klev av träningen, skrev det i kommande matchtråd. Vad fan är det som händer?

De smäller på såväl på träning som på match…

Helt jävla otroligt vilken skadelista

Börjar bli parodiskt att det ser likadant ut år efter år….

Men men, vi behöver de ju inte ha mer än minimum antal i truppen sades det ju inför säsongen…

Så jävla amatörmässigt alltihop så vet inte var jag ska börja. Bäckman åker på hjärnskakning på träning(!) och man tror först han ska vara tillbaka inom 7 dagar. Tro fan att det blir ”bakslag”, stressa inte förhelvete, kolla vad som hände med Bibic.

Junland var uppenbarligen inte heller redo, vilken idiot som helst såg att han knappt kunde åka skridskor. Men Bäckman är ju borta så lasta ännu mer istid på Junland bara.

Nicklas Bäckström rehabar sin höft och har inte varit på is sedan säsongen tog slut i maj, jämför med Junland som genomgått dubbla höftoperationer.

Kolle42 Jag har lite svårt att kommentera det där för jag har ingen insyn i föreningen.
    Men att man gjorde en tidsuppskattning (har dock inte sett att man gjort det) kan ha baserats på de framsteg han gjorde i hjärntrappan. Att man fick bakslag behöver inte ha ett skit med att göra att man stressade, det är just därför du använder hjärntrappan, att du ska se när måste ta ett steg tillbaka.

Junland är nog en annan femma. Där har det vad jag vet funnits flera läkare med i diskussionen, jag förutsätter att han har fått spela mycket för att det inte borde ha påverkat höfterna, och för att han behöver komma in i det. Men vad vet jag.

Vet inte om jag håller med om att det är amatörmässigt. Däremot så har man varit väldigt naiva med en tunn trupp och många frågetecken, bland annat skadebenägna Bäckman och rehabbande Junland…

Kolle42 Det låter som att du vet hur de svarat på tester och som att du ifrågasätter läkarna och fysioterapeuterna runt LHCs kompetens?

alfie ifrågasätter läkarna och fysioterapeuterna runt LHCs kompetens?

Ja, det gör jag.

@exile82 Bakslaget behöver inte bero på framstressande, det är sant. Man gick dock ut med att han förhoppningsvis är spelbar igen lite drygt en vecka efter smällen. Tror inte Frazze håller med om det.

4 dagar senare

Vad har man för prognos på Russell? Har mer hopp om att han kommer bidra poängmässigt framöver än exempelvis Maxwell.

Enligt Corren så saknas Ehn idag på träningen snart får vi börja plocka från j18

• Ndur svarade på detta.

Ndur dock så finns det ju något bekymmer även om det nu endast är litet

• Ndur svarade på detta.

Pucken Förmodligen inte så stort bekymmer att vi får “börja plocka från j18” dock. 😉

Weigelt och Cronholm osäkra kort inför lördagen. Det är ju fan att det ska vara så mycket skador

Såg en bild idag på Corren med LHCs träning, då såg man Bäckman var med på isen. Förmodligen tränar han men han är inte med imorgon på match och även nästa vecka också. Det gäller samtliga spelare också. Jag har inte hört något om spelarnas skador ordentligt. Har jag missat något? Vad är detta Russel, Pasic Junland, är det verkligen hans höft/ljumskar som krånglar?

Vi har viktiga matcher mot Brynäs och Timrå nästa vecka och ingen av dom skadade kommer vara med, vill se att pajen fixar en spetsvärvning innan dom matcherna, men han väntar väl till efter vi har spelat dom viktiga matcherna mot botten konkurrenterna, speciellt nu när vi vann igår.

Russel är inte alls långt borta ifrån spel, även Junland berättade att hoppades kunna spela inom ”några dagar” sa han själv.

Vad är det för prognos på skadade spelarna egentligen. Corren har inte ens varit på och frågat om läget eller LHC själva kommit ut med vilken typnav skador spelarna har egentligen! Jag kanske har missat något?