Kjeppkinesen

Vadå ”vad i helvete”?

Detta är ju på inget sätt ett bevis på att det var Eddie som skadade Bäckman. Eller?

Maxwell borta en längre tid med axelskada och även Bäckman på obestämd tid enl corren… Bara ut o värva nu Pajen!

Är det bara som det känns eftersom man har dålig koll på statusen i andra lag, eller har inte vi sjukt mycket skador de senaste åren?

Pajen måste ju agera nu….Vi spelar ju snart med J20 truppen…

jg Vilken tur att vi har jimmy andersson som kan hoppa in som vikarie som andracenter! Om han nu inte fortfarande är skadad…
    Man kanske skulle anmäla pajen till fuskbyggarna? Vem som helst kunde förstå redan i somras att 13 forwards varav två är juniorer aldrig skulle funka.

• [raderad]

Självklart tråkigt med skada och hoppas givetvis att Maxwell blir frisk så snabbt som möjligt. Men helt ärligt så tycker jag han varken varit bättre än Ehn eller Ljungman när han spelat.

Niklas_H LHC har i likhet med regeringen varit naiva  😆

Costmar är ju center egentligen och har sett het ut på sistone. Är mer orolig över målskyttet

Finns inget som är så destruktivt för mitt hockeysug som skador på våra toppspelare. Vad har vi gjort för att förtjäna detta onda öde?

Så där ja. Då är även Junland officiellt uppsatt på skadelistan. Vilken shit show…

Nu är väl Junlands situation lite speciell med dubbla höftoperationer. Men vad fan, varför håller inte laget?

Russel klev av träningen, skrev det i kommande matchtråd. Vad fan är det som händer?

De smäller på såväl på träning som på match…

Helt jävla otroligt vilken skadelista

Börjar bli parodiskt att det ser likadant ut år efter år….

Men men, vi behöver de ju inte ha mer än minimum antal i truppen sades det ju inför säsongen…

Så jävla amatörmässigt alltihop så vet inte var jag ska börja. Bäckman åker på hjärnskakning på träning(!) och man tror först han ska vara tillbaka inom 7 dagar. Tro fan att det blir ”bakslag”, stressa inte förhelvete, kolla vad som hände med Bibic.

Junland var uppenbarligen inte heller redo, vilken idiot som helst såg att han knappt kunde åka skridskor. Men Bäckman är ju borta så lasta ännu mer istid på Junland bara.

Nicklas Bäckström rehabar sin höft och har inte varit på is sedan säsongen tog slut i maj, jämför med Junland som genomgått dubbla höftoperationer.

Kolle42 Jag har lite svårt att kommentera det där för jag har ingen insyn i föreningen.
        Men att man gjorde en tidsuppskattning (har dock inte sett att man gjort det) kan ha baserats på de framsteg han gjorde i hjärntrappan. Att man fick bakslag behöver inte ha ett skit med att göra att man stressade, det är just därför du använder hjärntrappan, att du ska se när måste ta ett steg tillbaka.

Junland är nog en annan femma. Där har det vad jag vet funnits flera läkare med i diskussionen, jag förutsätter att han har fått spela mycket för att det inte borde ha påverkat höfterna, och för att han behöver komma in i det. Men vad vet jag.

Vet inte om jag håller med om att det är amatörmässigt. Däremot så har man varit väldigt naiva med en tunn trupp och många frågetecken, bland annat skadebenägna Bäckman och rehabbande Junland…

Kolle42 Det låter som att du vet hur de svarat på tester och som att du ifrågasätter läkarna och fysioterapeuterna runt LHCs kompetens?

alfie ifrågasätter läkarna och fysioterapeuterna runt LHCs kompetens?

Ja, det gör jag.

@exile82 Bakslaget behöver inte bero på framstressande, det är sant. Man gick dock ut med att han förhoppningsvis är spelbar igen lite drygt en vecka efter smällen. Tror inte Frazze håller med om det.

4 dagar senare

Vad har man för prognos på Russell? Har mer hopp om att han kommer bidra poängmässigt framöver än exempelvis Maxwell.

Enligt Corren så saknas Ehn idag på träningen snart får vi börja plocka från j18

• Ndur svarade på detta.