Ndur dock så finns det ju något bekymmer även om det nu endast är litet

• Ndur svarade på detta.

Pucken Förmodligen inte så stort bekymmer att vi får “börja plocka från j18” dock. 😉

Weigelt och Cronholm osäkra kort inför lördagen. Det är ju fan att det ska vara så mycket skador

Såg en bild idag på Corren med LHCs träning, då såg man Bäckman var med på isen. Förmodligen tränar han men han är inte med imorgon på match och även nästa vecka också. Det gäller samtliga spelare också. Jag har inte hört något om spelarnas skador ordentligt. Har jag missat något? Vad är detta Russel, Pasic Junland, är det verkligen hans höft/ljumskar som krånglar?

Vi har viktiga matcher mot Brynäs och Timrå nästa vecka och ingen av dom skadade kommer vara med, vill se att pajen fixar en spetsvärvning innan dom matcherna, men han väntar väl till efter vi har spelat dom viktiga matcherna mot botten konkurrenterna, speciellt nu när vi vann igår.

Russel är inte alls långt borta ifrån spel, även Junland berättade att hoppades kunna spela inom ”några dagar” sa han själv.

Vad är det för prognos på skadade spelarna egentligen. Corren har inte ens varit på och frågat om läget eller LHC själva kommit ut med vilken typnav skador spelarna har egentligen! Jag kanske har missat något?

P22

Man går aldrig ut med vad för skador spelare har.

Okej kanske det! Nästan säker på att exempelvis en spelare fick utgå från period 2 grund av skada sedan går LHC ut med att han kan inte spela nästa match grund av handledskada. Det hade Törna förra året minns jag förresten.

JakeC Stämmer inte. I SHL går man ibland ut med vad det gäller för skador. Bara för att ge några exempel så gick man förra året ut med att Little brutit nyckelbenet och i år har man gått ut med Bäckman har hjärnskakning. Jag tycker att man brukar kunna få lite besked om hur lång tid en spelare befaras vara borta, men i år har det väl varit helt tyst om ex Pasic och Russel som ändå varit borta ett tag nu.

pHiLLL

I Littles fall såg man nästan att det var nyckelbenet, de brukar annars låta att spelaren är borta pga Över eller underkroppsskada.

pHiLLL precis det är det jag menade. I år har det varit mer tyst om skadeläget!

Kan någon vara tillbaka i spel snart? Halva jävla laget borta och ingen kan bli lagom skadad och bara missa en match eller kanske två. Alla måste verkligen bli så in i HELVETE jävla skadade!

Något nytt om skadeläget i truppen? Vore inte helt fel med någon nyckelspelare tillbaka snart som sagt..

Metallica enligt Östman är ingen av de skadade spelarna tillbaka i träning och han verkar inte räkna med ngn av dom till torsdag.