Det blir kanon. Om vi hänger kvar har vi en usel GM som ska ut och värva guldkorn bland bottenskrapet som blivit över när övriga lag redan säkrat upp sina nyförvärv.
Silly Season 2021/2022
Östman hade som krav att få välja sina assisterande, så vi får hoppas han inte väljer Åkerman
X-(:)-X-y Intressant och högst rimligt krav från Östmans sida. OM Åkerman ändå blir kvar i så fall får vi väl anta att han faktiskt bidrar med något önskvärt som vi supportrar inte känner till. När Östman väl presenteras vore det spännande att se en längre intervju med honom där han förklarar hur han vill att tränarteamet ska vara sammansatt och vilka roller han tänker sig för de olika tränarna samt vad han anser deras styrkor är. Det hade kanske kunna avsluta diskussionen om Åkerman en gång för alla
Skriver utan att tänka här nu. Men har vi kontrakt med Bert nästa sässe också? Skulle det inte kunna funka att sätt in honom i en ass-roll och få lite ut av lönen? Han har ju bevisligen funkat bra som assisterande i SAIK och då skulle han kunna fokusera på de grejer han är bra på och inte behöva hålla tillbaka känslorna. Det var rätt uppenbart den här säsongen att han inte var sig själv, eller i alla fall inte så som jag hade förväntat mig med yviga känslor.
Östman framstår som en eftertänksam herre, kanske lite Melin-stuk där som kan skapa en bra grupp. Inbillar mig att han står för lite mer “klassisk” hockey-stil och Bert för hårt arbete och tuta-köra. Jag efterlyst det tidigare att kombinera den moderna tuta-köra-så-att-ryker-ur-örona med stil och finess. Anpassa efter situation, liksom. Skulle inte dom två tillsammans kunna greja det? Fast jag är en amatör, det kanske är omöjligt.
Om ni inte förtroendet i spelargruppen är helt bränt förstås…
@Jordfräs#406296 enligt källor ska han ha ett kontrakt med rapperswil i schweiz klart vilket också innebär att hans lönepost försvinner. Presenteras efter säsongen så det behöver vi inte oroa oss för.
- Redigerad
@Jordfräs#406296 Men har vi kontrakt med Bert nästa sässe också?
Enligt mycket trovärdiga uppgifter hade Bert 2+1 varför hans kontrakt går ut efter denna säsong.
Dessutom, som @Heleuuuka nämner påstås han ju gå till Schweiz
Vår egen storstjärna med ett fruktat skott deklarerar i Norran Skelefteås tidning att han bara ska spela färdigt denna säsong. Därefter ska han åka över till Edmonton och sedan hem på semester i Skelefteå. Sedan ska han åka över till E och kriga om en plats där. Det är att ha högt självförtroende. inget fel i det kanske men han verkar sakna självkritik. I mina ögon skulle han sitta på läktaren här eller ev,7 back i konkurrens med Nikkelä. Har han gjort 3 bra matcher under hela säsongen ? Tveksamt och han måste ha dolt sitt kunnande väldigt bra. Det är nr 4 jag skriver om om någon inte förstått det. Satsa på nr 45 i stället. Han har betydligt större potential men ledningen är tydligen av en annan åsikt. Synd då han också har ett större hjärta och en tacksamhet för vår förening än vad både 4 o 74 har.
[raderad]
Tack Number_10 , sagt det länge att vi behöver ge #45 mer istid, vet att han redan nu fått erbjudande från minst 2 andra shl lag till kommande säsong men hoppas att han blir kvar. Killen är inte på något sett fullbordad men är född sent 2000 och har ett spelsinne som få andra har. F.Berglund och nikkälä/(Holös) som ni nämner ovan är förmodligen inte sämre. Men båda dessa kommer med all säkerhet lämna kommande säsong oavsett.
#45 har en flickvän från Linköping så hoppas att det kan bidra till att han väljer att stanna här
I dagsläget rangordnar jag våra backar så här:
- Junland
- Bäckman
- Lindroth
- Holös
- Lundmark
- AK47
- Nikilä
- Berglund
Fortsätter Berglund spela så som han gjort hos oss lär han vara tillbaka i Skellefteå snabbare än snabbast från Edmonton, skaplig ångestmacka att se #4 lira! Bara skriker 20/21
[raderad]
Lukkinen stor chans när han inte ens blir uttagen när det ser ut som det gör..
Det är sååååå mycket klasskillnad mellan oss och Saik så man blir ju mörkrädd. Känns om vi har stått kvar vid perongen senaste åren och inbillat oss att spelare som Frycklund, Danne P,Jimmy, Kärki osv är ganska bra SHL-spelare. Nu har liksom verklighet kommit ifatt…hoppas det inte är försent.
Läser att Monten bygger hus i Linköping och ser det som sin bas. Konstigt om inte han fick frågan som tränare? Eller är han kanske aktuell som ersättare för Pajen?
Montén känns som en sån där mysig, modern coach som spelarna uppskattar, liksom Östman. Lite Tangnes 2.0. Men ärligt talat är ju hans track record resultatmässigt inte så mycket att hänga i granen? En säsong som HC, med Timrå, och då åkte de ur. Inga särskilt lyckade resultat med juniorkronorna heller.
Men för all del - med tanke på hur svårt vi kommer ha att attrahera spelare hade det ju suttit fint med Östman/Montén i nån slags delad HC-roll. Hade väl säkert kunna få hit en del gamla adepter och före detta JVM-spelare..
Pucken Trots det ryktas han till Hiv.