Kallzon

Nöjd och nöjd. Givet vår spelarbudget (som enligt madhawk är tvåa i ligan) och den målvakt vi sitter inne på i form av Högberg så blir jag ju inte skitnöjd med att ryka i en semi direkt.

Relativt vår ökenvandring senaste 6 åren så kan man ju däremot se det som att små steg åt rätt håll ändå är positiva. Kvartsfinal är absolut ett steg i rätt riktning men att ryka 0-4 i matcher är fasen inte mycket att bygga vidare på. Det är Oskarshamn copy paiste att göra så och jag tycker vi är skrämmande lika IKO anno 22/23. Sjundeplats, 78 poäng och färdiga så. Nu måste vi undvika att bli IKO anno 23/24 nästa säsong.

Slottsvakten skrämmande lika IKO anno 22/23

Jag har gått i samma tankar. Väldigt många likheter: Superfarlig offensiv med en poängligaledare, bristande defensiv samt en storspelande målvakt som tar mer än vad han ska.

Högberg uttagen till Landslaget. Han har tackat ja. Ingen Fantenberg eller Ehn.

P22 Där förstördes min tisdag.

“Målvakten Marcus Högberg fick kliva av efter att ha fått en Uzbekisk spelare över sig i en obetydlig låtsasturnering ingen bryr sig om. Korsbandet slets oturligt av och han blir borta resten av säsongen och halva nästa.”

alfie livsfarligt att tänka så 😘Vi vänder på det istället. Han vaktar båsdörren i alla matcher så Filip Larsson får ta tunga lasset även han blev uttagen.

Slottsvakten Svensson har fel i att vi är tvåa i löneligan, vi är på sjätte plats enligt Stålhammar och jag tror på hans ord.

Nils sjätte plats enligt Stålhammar och jag tror på hans ord.

Hm…. Tror iofs CJS sagt vi är och ska vara topp 6, men jag kan ha fel…

Sillen Hm…. Tror iofs CJS sagt vi är och ska vara topp 6, men jag kan ha fel…

Ja precis så uttryckte han sig, att vi ska vara topp 6 i alla nivåer la han till. Och att vi ska ta små steg mot toppen och bli bättre för varje säsong.

Nils ja, exakt, inte att vi är på plats 6 i löneligan. Kan lika gärna bara plats 2 med ett sånt uttalande.

Sillen Nils ja, exakt, inte att vi är på plats 6 i löneligan. Kan lika gärna bara plats 2 med ett sånt uttalande.

Nja det stämmer inte när Stålhammar sa ju faktiskt att Svensson hade fel i att vi var på plats 2 i löneligan, och då sa han att vi var på 6 plats och vi ska försätta vara på sjätte plats både på lön och även i alla andra moment ska vi vara topp 6.

Sillen ja, exakt, inte att vi är på plats 6 i löneligan. Kan lika gärna bara plats 2 med ett sånt uttalande.

Nils Nja det stämmer inte när Stålhammar sa ju faktiskt att Svensson hade fel i att vi var på plats 2 i löneligan, och då sa han att vi var på 6 plats och vi ska försätta vara på sjätte plats både på lön och även i alla andra moment ska vi vara topp 6.

Från den artikeln med Corren, där Stålhammar avfärdar det faktumet att vi åtminstone inte är topp 3 i löneligan:

"Efter sena värvningen av Anthony Greco påstod Expressen att LHC numera är topp tre i löneligan i SHL. Carl-Johan Stålhammar håller inte riktigt med, men säger:

– Alla räknar olika, men topp tre är vi inte. Kanske topp sex och där ska vi vara rakt över med trupp, ekonomi, placering och allt annat."

Lejon-Fantasten Ja jag refererar till den intervju han gjorde på Gotland när han just hade tillträtt, och i Correns intervju så upprepade han sina bevingade ord från Gotlands intervjun:

Kanske topp sex och där ska vi vara rakt över med trupp, ekonomi, placering och allt annat.

Ska inte göra en följetong i Silly-tråden om drogberoende, även om diskussionen började där med referens till spelare med beroenden.

Med egna erfarenheter av detta ämne i min absoluta närhet så måste jag ändå få avsluta med att konstatera att det är ingen enkel sak att ta kontroll över sin förnekelse, vore det så enkelt skulle vi precis som du skriver ha så många färre som hamnar i träsket med alkohol och andra droger. Det är en snabb eller långsam, beroende på drog, process där drogen kemiskt tar över din vilja och ditt liv. Förnekelse av att du har ett problem och har blivit beroende är ett av symtomen på att du är just beroende. Det är just därför första steget mot ett drogfritt liv är erkännandet och acceptansen av att man är maktlös mot beroendet.

Erkänner man inte det så kommer man ingenstans med sin strävan mot ett drogfritt liv. Så på det sättet har du ju rätt, man måste sluta förneka sin situation. Men det är inget som sker lättvindigt eller för att någon säger ”sluta droga då din förnekare”. Lika lite som du säger åt en pollenallergiker sluta nysa.

Så länge det finns beroendeframkallande droger kommer det finnas människor som torskar på dessa, så är det bara. Samtidigt som det finns människor som kan bruka utan att torska. Vilken grupp man tillhör visar sig dessvärre oftast försent.

Sillen Ja att veta vad man gör och hur det påverkar kroppen och psyket borde vara prio, så nog borde flera sluta upp med självförnekelse. Om man har ögonen öppna så vore det lättare att bli av med beroendet, och då måste inte det vara ett absolut sprit och drogfritt liv. Men kan man inte ta tag i det hela, ja då måste man leva helt alkohol eller drogfri.

Jag är drogliberal för jag är för att man får göra va fan man vill med sin egen kropp så länge det inte går ut över någon annan. Och givetvis ska samhället hjälpa till med en stöttande hand när det behövs, likväl som samhället ska hjälpa till när det gäller andra sjukdomar.

För att klargöra min övertygelse att alla får bestämma själv med sprit och droger, så är det så att jag varken dricker eller party drogar, men givetvis får jag det om jag skulle vilja, men jag har ingen lust att berusa mig. Jag kan ta ett glas vin eller en hel flaska om det skulle vara på det sättet. Det är inget fel på smaken av alkohol, kan vara riktigt gott ibland.

Det värsta jag vet är dubbelmoral, ett jävligt dåligt exempel är VISIR (VI Som Inte Röker) De vill att alla andra inte ska röka, helst skulle de vilka förbjuda rökning med lagens hjälp. De håller långa föredrag om det hela, och efter föredraget är över går de hem och super skallen i bitar eller äter en fett drypande middag, som det skulle vara bättre och inte belasta samhället med sjukdomskostnader.

Jag vill att folk får själv bestämma hur de vill ha det, samhället och privata aktörer ska hålla käften. Inte peka finger och inte lagstifta mot personens egen vilja. Det enda de ska göra är att stötta när det behövs.

Nils Jag vill att folk får själv bestämma hur de vill ha det, samhället och privata aktörer ska hålla käften. Inte peka finger och inte lagstifta mot personens egen vilja. Det enda de ska göra är att stötta när det behövs.

Nils, jag sympatiserar 100% med din grundfilosofi här, man ska tillåtas leva i frihet och göra med sin kropp vad man vill. Men jag tycker du går bort dig i resonemanget ovan. ”Samhället ska hålla käften…. Det enda de ska göra är stötta när det behövs”. Det köper jag inte.

Samhället är alla vi tillsammans, Svea Rikes Lag är kontraktet med medborgarna. Man behöver inte sympatisera med alla lagar, men de finns ändå där och efterlevs de inte får det konsekvenser.

Har man full frihet göra vad fan man vill med sin kropp får man också ta konsekvenserna av sitt handlande själv.

Därmed inte sagt jag personligen gillar alla regler och lagar eller svensk drogpolitik som är uppenbart misslyckad. Men jag tycker inte man kan ”skita i samhället och potten av skattepengar vi alla bidrar med, för att sedan kräva hjälp när allt går åt helvete”.