Ja den suger något fruktansvärt. Men app till Samsung finns. Är i princip det enda sättet jag tittar på (eftersom skitappen inte är kompatibel med familjens något äldre paddor eller chromecast)
Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
Nu är soffan levererad och ihopfixad. Lite tråkigt att det kom dagen efter matchen mot Luleå. Men ska bli trevligt att se kommande match mot Oskarshamn i den nya hockeysoffan!
Det sägs att målsättningen är att gå till slutspel. Om vi går till slutspel och rycker i 0-4 i matcher. Ska man vara nöjd då? Vad krävs för att ni ska vara nöjda? Öppen fråga och flummigt ställd men är nyfiken på vad ni har för förväntningar på laget 23/24 inför slutet på SHL och slutspelet.
Slutspel godkänt. Semifinal ,mkt bra. Final, riktigt riktigt bra.
Nöjd och nöjd. Givet vår spelarbudget (som enligt madhawk är tvåa i ligan) och den målvakt vi sitter inne på i form av Högberg så blir jag ju inte skitnöjd med att ryka i en semi direkt.
Relativt vår ökenvandring senaste 6 åren så kan man ju däremot se det som att små steg åt rätt håll ändå är positiva. Kvartsfinal är absolut ett steg i rätt riktning men att ryka 0-4 i matcher är fasen inte mycket att bygga vidare på. Det är Oskarshamn copy paiste att göra så och jag tycker vi är skrämmande lika IKO anno 22/23. Sjundeplats, 78 poäng och färdiga så. Nu måste vi undvika att bli IKO anno 23/24 nästa säsong.
- Redigerad
Slottsvakten skrämmande lika IKO anno 22/23
Jag har gått i samma tankar. Väldigt många likheter: Superfarlig offensiv med en poängligaledare, bristande defensiv samt en storspelande målvakt som tar mer än vad han ska.
Högberg uttagen till Landslaget. Han har tackat ja. Ingen Fantenberg eller Ehn.
Slottsvakten Svensson har fel i att vi är tvåa i löneligan, vi är på sjätte plats enligt Stålhammar och jag tror på hans ord.
Kan tipsa om Hockeyns mörka baksidor i P1 Dokumentär.
Hur långt in i programmet börjar dom prata om Brynäs?
Fortsatt leverans på sociala medier. Östman vinnare?
Nja det stämmer inte när Stålhammar sa ju faktiskt att Svensson hade fel i att vi var på plats 2 i löneligan, och då sa han att vi var på 6 plats och vi ska försätta vara på sjätte plats både på lön och även i alla andra moment ska vi vara topp 6.
- Redigerad
Sillen ja, exakt, inte att vi är på plats 6 i löneligan. Kan lika gärna bara plats 2 med ett sånt uttalande.
Nils Nja det stämmer inte när Stålhammar sa ju faktiskt att Svensson hade fel i att vi var på plats 2 i löneligan, och då sa han att vi var på 6 plats och vi ska försätta vara på sjätte plats både på lön och även i alla andra moment ska vi vara topp 6.
Från den artikeln med Corren, där Stålhammar avfärdar det faktumet att vi åtminstone inte är topp 3 i löneligan:
"Efter sena värvningen av Anthony Greco påstod Expressen att LHC numera är topp tre i löneligan i SHL. Carl-Johan Stålhammar håller inte riktigt med, men säger:
– Alla räknar olika, men topp tre är vi inte. Kanske topp sex och där ska vi vara rakt över med trupp, ekonomi, placering och allt annat."
Lejon-Fantasten tack, bra klarläggande. Slutar som vanligt, det enda vi vet är att vi inte vet
Lejon-Fantasten Ja jag refererar till den intervju han gjorde på Gotland när han just hade tillträtt, och i Correns intervju så upprepade han sina bevingade ord från Gotlands intervjun:
Kanske topp sex och där ska vi vara rakt över med trupp, ekonomi, placering och allt annat.