Lokalpatrioten men är inte det lite konstigt att skriva så?

I skenet av hur viktigt det är att inte acceptera våld, eller hot om våld, eller att inte ta ställning mot våld.

GÄÄÄSP

Nä vad säger ni. Klippet var ju ganska kul. Ska vi skalla lite HV-supporters?

alfie

Haha! Då är jag med! Trodde de andra kontona som blivit bannade räknades in!

Jag pmar dig om en fråga jag har. Om det är okej?

Detta är väldigt off-topic och inte uteslutande kopplat till LHC men jag hade svårt att placera in det någon annanstans:

Vilken är den bästa kiosken/stället/grillen för att äta mos och korv eller exempelvis bara en god korv med bröd i Linköping?

Det är en seriös undran. Jag tycker det generellt är en ”döende art” med de klassiska kioskerna där man exempelvis kunde få hemmagjord mos med grillkorv. Skulle uppskatta ifall någon kan rekommendera något ställe och gärna innan helgen.

Känner givetvis till, och ätit ett par gånger, på Stångebro Gatukök och vill inte besöka ett Sibylla.

Anonymous5 En oerhört relevant fråga. Känner likadant inför denna festmåltid. 😄

Spontant så finns det väl inte så mycket mer än stånkebro gatukök?

Är ni i Gbg någongång ska ni besöka Lasse på heden.

PuckOut

Snoddas är stängt tyvärr. De stängde 2022. Går väl rykten om att MAX ska köpa lokalen, riva den och bygga nytt.

PuckOut Bara att höra ordet Snoddas ger mig ett leende på läpparna. Bästa restaurangen för korv och klassisk gatuköksburgare som fanns. Tidigt 2000 tal som tidigt 2020 tal. Tyvärr så har ju MAX köpt upp skiten.

Tyvärr är klassiska gatukök likt den hederliga rödbacken ett döende koncept.

Snoddas var alltid stället jag gick till när de andra drog till donken och haft många fina minnen med farsan efter en härlig runda på skivmässan vid Cupolen eller med morsan efter en runda på stan som ung pojk. Hoppet är det sista som lämnar, men hoppet för att Snoddas återöppnar är borta.

Man säger att man inte kan leva i det gamla. Tyvärr är nog detta sant.

Stångebro finns ju kvar just nu, men frågan är hur länge till.

Nibbanovich Tyvärr är klassiska gatukök likt den hederliga rödbacken ett döende koncept.

I alla fall i Linköping. Får hoppas att pendeln svänger tillbaka från “hippa” (och värdelösa ställen) som Bastard Burgers etc till mer klassiska gatukök (dock ej Sibylla). I Sthlm finns det ju ett par fina kvar som får magen att gråta av nostalgi.

Anonymous5 Alldeles för få ställen som serverar korv nuförtiden. Mitt namn kanske spoilar min åsikt om detta. Men denna burgarpandemi gör ju att det blir allt svårare att hitta bra egengjord korv eller liknande. Det som finns kvar är mackar och pressbyrån typ.

Om någon vet om ett jättebra korvställe är jag också väldigt intresserad.

Nibbanovich Man säger att man inte kan leva i det gamla. Tyvärr är nog detta sant.

Nån har skrivit en sång om det hela 😎:

(…)

Och över Västerbron cyklar ett rosa cykelbud
          Med chipotlemajonäs och picklad rödlök
          En burgare, en konstform
          Det här är vår middag
          Det här är vår ångest

Det här är vår tid
          Vi har inget annat
          (…)

VarmkorvMedSenap

KG Grillen i Kalmar. Har väl funnits över 30 år.

En tjock stekt korv med bröd,senap,ketchup å bostongurka. Oslagbart! Tur att grabben bara bor 2 min därifrån. Brukar alltid stanna till där efter att ha bilat ifrån lkpg. Tyvärr stänger de 20.00.

Det är ont om bra lokala körvställen när Västervik, Stockholm och Kalmar är de enda tipsen som poppar upp. Fan vad synd, bra körvställen blir jag genuint lycklig av. Nu blev jag påmind om att det är flera år sedan jag fick uppleva känslan. Sista gången var i Strömstad, är en bra bit dit också…

Malmö har en riktig klassiker på temat - Orvars korvar. Har legat mitt i stan sen tidigt 70-tal. Testa om ni har vägarna förbi 👌🏼

alfie

Sant, men det är väl inte de som har ”zigenar schnitzel” på menyn? Är väl den på Amiralsgatan? Blev ju uppmärksammat, och hans svar var att ”det heter ju så!” Och det gör det ju faktiskt i Tyskland.

Men till frågan, det är väl ingen som är bättre än stångebro, även om de va bättre när innan flytten, när Bubba hade det.

alfie Lokalpatrioten Jodå, det ingår i inlägg, annars hade inte @Kjeppkinesen fått ihop nästan 10k inlägg på bara några år 😆

Helt korrekt! Även om jag, utan att skryta, har jobbat på riktigt bra i andra trådar också.

Såg att ett konto på twitter gratulerade förre Edmonton spelaren Rattie på födelsedagen som var nu i måndags (5e februari).
            Sen så slog det mig att man har ju på Clubens konton önskat flertalet spelare grattis på födelsedagen senaste veckan. Bystedt den 4e, Aronsson den 7e, även damspelarna Feldmeier den 5e och Hjalmarsson den 8e.
            Men inte Rattie? 🤔

Rob Tänkte också på det. Kan handla om att Rattie inte använder sociala medier så mycket överlag, men jag tycker ändå man borde gratulerat en sån viktig spelare. 🤔