Då är jag mycket klokare, tack!
Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
Enligt Corren är prognosen ca 7200 till lördagens match. Absolut ingen dålig siffra men visst känns det som att man borde kunna kräma ut mer där? LHC radar upp vinster i jakten på topp 6, löningshelg och storsamling från WL etc.
Marknadsföringen behöver fasiken vara på topp nu.
Metallica Marknadsföringen behöver fasiken vara på topp nu.
Såg att det ska vara musikquiz. Men det är det närmaste marknadsföring jag sett. Men jag bor utomlands sedan några år, så jag vet inte ifall det syns på något annat sätt.
Vet att i slutspelstider har det varit slående förr att man inte ser något som indikerar det på stan, medan när jag varit i Karlstad och Jönköping kan du inte undvika flaggor, affischer och annat som talar att det är slutspel.
Artikel i Corren kring just årets publiksnitt. LHC går mot sitt högsta publiksnitt i grundserien sedan säsongen 2011/2012.
Med fem hemmamatcher kvar – närmast mot Modo på lördagen, inför uppskattningsvis 7 200 åskådare – att spela av grundserien ligger LHC-snittet på 6 632 besökare per match, att jämföra med budgeterade 6 300 och fjolårssiffran på 6 045.
FBK (Hemma)
Växjö (Borta)
Hv (Hemma)
Hur många poäng tar vi denna vecka?
6 poäng vore förbannat bra! Frågan är om jag inte hade varit nöjd med 4 poäng (1 mot FBK, 0 mot Växjö och 3 mot HV)
Svårt att inte älska Linus Klasen.
- Redigerad
Kjeppkinesen Jag förstår vad han menar, och Wikegård har varit inne på det tidigare, det är för mycket tugg-och fokus på det “individuella” nu, och betydligt mindre tugg-och fokus på lagandan, hur man ska få till det som lag nu för tiden-hur man går långt som lag-och hur man blir ett vinnande lag.
Tyvärr, kan inte gilla honom. Kaxig, dryg och djurgårdare.
Ännu ett ämne man ska undvika i sociala sammanhang för att inte bli kölhalad. Men det där med att barn och ungdomar och att tävla och vinna är ett ämne jag verkligen går igång på. Jag ser på min egen dotter att hon har fötts med samma tävlingssinne som mig och har sedan hon var 1,5 år fått samma svarta ögon när hon inte vinner. Lycka till med att berätta för henne att vinna eller förlora inte spelar någon roll. Utan att veta så tror jag att man får henne att sluta med idrott om man fortsätter med den nya svenska modellen.
Lejon-Fantasten det där instämmer jag till 100% i… det förvärras dessutom i rätt hög utsträckning genom all selectverksamhet som av naturliga skäl går ut på skills på individnivå. Dessutom upplever jag att det tidigt blir en inriktning mot att synas och ta plats i ungdomslagen. Spelare som soloåker och gör en massa mål uppmärksammas. Det här blir extra problematiskt i föreningar där man har hockeyhögstadium. Där är barnen bara 12 år gamla och skills som spelförståelse, högt hockey-IQ och insikten det är ett lagspel är ännu inte så utvecklat så därför syns inte de ”skillsen” så tydligt än och framförallt inte bristen på. Risken med tidig selektion är såklart att man missar massor av spelare som lägger av i 13-årsåldern.
Så jag instämmer helt, mera lagsport och mindre fokus på det individuella.
Helt sjukt vilka olika resor vi, Växjö och Skellefteå gjort de senaste 10 åren! Vad fan gör vi för fel?
- Redigerad
Sillen Fruktansvärd utveckling. Att fokuset helt gått från att vara på laget-och få fram vinnande lag, starka individer i grupp- som vinner ihop som grupp, och istället riktat fokuset helt på > individuell utveckling+skills-tillsammans med att man mer och mer tar död på det fysiska spelet, kommer bli hockeyns undergång, tyvärr, tråkigt och säga.. Men det är den tragiska och väldigt bittra sanningen.
- Redigerad
NorthLondonForever Den här diskussionen har vi haft mycket i ledarstaben jag är med i.
Det känns som att det ute i klubbarna är lite för mycket ”lall” allt ska vara kul, alla ska få vara med osv. Det tillåts inte att tävla, sticka ut (med inställning) inte bara med teknik och vilja vinna till varje pris, man får bli förbannad vid förlust man ska inte tjoa och tjimma efter.
Det är något som måste bli bättre för många har svårt att hantera när dom kommer till en nivå där det faktiskt ställs krav och man måste ha tävlingsdjäveln för att ta sig framåt
- Redigerad
Står mellan Cluben, Leksand och Timrå om att komma topp 6. Om Cluben vinner sin match mot Timrå så känns det nästan klart. Timrå möter nämligen Leksand i sista omgången.. Så båda lagen kan inte gå fullt i poäng.