Lukkinen sen tar väl de flesta ut relativt mycket av sin lön i någon slags pensionssystem som jag antar är fördelaktigt ur skattesynpunkt (då man kan pytsa ut summorna över längre tid och på så vis få ned beskattningen).

Någon av siffertrixarna (i tråden här) som har koll på skattetabeller osv kan säkert visa hur mycket i betald skatt det skiljer om man tex har 12 miljoner i bruttolön att betala ut och putsar ut det på 10,20 eller 30 år (100’ 50’ och 33,333’ månadslön)

AB Costmar och Russel A/S 2030

När ni diskuterar löner hänvisar jag återigen till skillnaden mellan en import och en svensk toppspelare som Mäki gjort. Den är kanon för att skapa förståelse även om den är pre corona. Här är länken:

https://hockeykunskap.wordpress.com/2020/12/20/example-post-3/

Det går också här att förstå varför Greco rymdes i budget när han väl kom och varför det är lättare att behålla Rattie rent monetärt än Högberg eller Fanten om spelaren nu vill lämna pga pengar vilket PJ också hintade om i hockeynews.

8 dagar senare

Spontan fråga jag kom att tänka på till dig @Kjeppkinesen:

Ponera att det är SM-final match 7 mellan oss och HV71 eller Leksand eller liknande. Hade du fortfarande varit emot om vi använt oss av pyroteknik i deras arena bara för att skapa maximal ordningsstörning? Själv tycker jag det vore riktigt kul att ge dem så mycket huvudvärk som möjligt, bland annat så som skedde på premiärmatchen mot HV. Få dem att kalla oss grottmänniskor, inte vilja ha oss i SHL och allt annat sånt. Bara tanken på det.. 🤤

MTCluben Hade du fortfarande varit emot om vi använt oss av pyroteknik i deras arena bara för att skapa maximal ordningsstörning?

Ett kort svar: Ja. Jag är numera emot all pyroteknik oavsett om det sker på våra arenor eller om det ska skjutas på nyår. Dagens ouppfostrade legistgeneration kan inte hantera det, tyvärr.

Man kan leva fan utan pyroteknik.

10 av Clubens återstående 17 matcher spelas i SAAB Arena. Det är goda nyheter för ett av seriens bästa hemmalag!

Pyroteknik Nej För ända in i helvete. Ta och väx upp och skit i sådant som bara skapar problem för Cluben och våra fans !!

Kallzon I skrivande stund 2444 ordinare sittplatsbiljetter tillgängliga (5024 totalt). Alltså en beläggning på runt 51%, dock inkluderar detta även platser ockuperade av säsongskortsinnehavare så siffran är nog lite lägre. Säljs väl mer närmre matchdag skulle jag gissa. Med en ren gissning tror jag publiksiffran landar runt 5000-6000.

MTCluben Med en ren gissning tror jag publiksiffran landar runt 5000-6000.

Nog ska väl ett topplag kunna nå 6500 mot serieledaren?

Metallica Inte ens Växjös egna supportrar vill ju titta på deras lag spela om det så är SM-final.

Det är ju för att Växjöbornas lag egentligen är HV.

MTCluben

Hur ser det ut till matchen mot HV i mars?

Tipset till folk som inte köpt biljett och vill ha en sittplats till den matchen är att ganska omgående köpa biljetter, ser väldigt bra sålt ut redan nu.

Någon mer än jag som tycker tv4s app suger HV-snippa? Castar man så avbryts det ibland och så går det inte casta igen. Enda appen jag upplever problem med när man ska streama till tvn/projektorn. Har testat flera olika castar med familjens olika mobiler men funkar inte klockrent på någon av dem. Hittar heller inte någon app för Samsung tv?

Kapten Duck Tittar oftast på matcherna genom boxern. Mest för att slippa liknande strul. Men har hört att deras app och streaming är tveksam. Är fortfarande skeptisk till om de ens kör med HD på sina sändningar. Riktigt dålig bildkvalitet många gånger.

Kapten Duck

Ja den suger något fruktansvärt. Men app till Samsung finns. Är i princip det enda sättet jag tittar på (eftersom skitappen inte är kompatibel med familjens något äldre paddor eller chromecast)

Nu är soffan levererad och ihopfixad. Lite tråkigt att det kom dagen efter matchen mot Luleå. Men ska bli trevligt att se kommande match mot Oskarshamn i den nya hockeysoffan!

Det sägs att målsättningen är att gå till slutspel. Om vi går till slutspel och rycker i 0-4 i matcher. Ska man vara nöjd då? Vad krävs för att ni ska vara nöjda? Öppen fråga och flummigt ställd men är nyfiken på vad ni har för förväntningar på laget 23/24 inför slutet på SHL och slutspelet.