Finns många saker som man (iaf jag) vill skriva som inte passar in i någon tråd och som heller inte "förtjänar" en egen tråd. Därför borde vi ha en Off topic tråd inne i Linköping hockey kategorin. Till för allmänna tankar kring LHC som T.ex en sån sak som kedjeformuleringar eller inlägget under som var väldigt svårplacerad i någon tråd:
Slog mig just tanken att tänk OM, tänk bara OM vi skulle gå hela vägen i år. Det mest dumma är att vi faktiskt har chansen. Tänk om vi skulle gå till kvarten efter play-off och sedan slå ut det ena laget efter det andra. Högsta nivån på det här laget håller guldklass, så tänk om de prickar in formen?
Kanske dumt att prata om det i situationen vi befinner oss i men jag blev bara att tänka på vad folk skulle säga.
Jag verkar vara en av få som inte är orolig för kvalserien. Har räknat lite på det.
Det skiljer 10p ner till Örebro (9 + målskillnad). Det är 9 matcher kvar. Örebro måste alltså ha 3 vinster, 1 oavgjort och 6 förluster.
Skulle vi då bara vinna 2 av 9 matcher så måste Örebro ha 5 vinster, 1 oavgjord och bara 4 förluster vilket jag ser som ganska osannolikt. Men för att vara helt säkra så kan vi lägga på ytterligare en vinst och då måste Örebro ha 6 vinster, 1 oavgjord och 3 förluster. Good luck säger jag.
För att lugna folk ytterligare. Vi har spelat färdigt mot Frölunda och Luleå medan Örebro har spelat färdigt mot AIK och Växjö.
Skulle Örebro mot förmodan lyckas med denna bedrift så är det bara att säga grattis, ni förtjänar att spela i SHL nästa säsong.
Enligt mina odds krävs alltså 9 poäng till för säkrat kontrakt, nu tar vi de tre första mot Leksand på tisdag!