Har förövrigt kommit på mig själv att tänka reversed mot hur jag brukar tänka när jag kollar på andra lag. I vanliga fall hade jag hållit på underdogsen. Denna omgång håller jag på FBK, Frölunda etc. Jag verkar ha fattat vår plats i hierarkin.

Om LHC:s start. Är absolut inte nöjd. Men man ska tänka på att vi har ny tränare/spelsystem, att vi har saknat Little, Monstret, Bäckman.. att våra enda toppforwardvärving varit osynlig samt att vi saknat något vasst i forwardväg.

Nu börjar spelet ändå sätta sig. Monstret är tillbaka. Så även Little i en sprillans förstakedja med Helewka och Lundh. En ersättare till Bäckman är på väg. Grabbarna fortsätter nöta Bert-hockey dag ut och dag in.

Finns det ändå inte anledning att tro att det kan börja gå lite jävla bättre nu snart?

Jag är försiktigt optimistisk

Leksand har ett "frejdigt" anfallsspel som man säger men bakåt är det ganska uselt...

[mention]Rpezon[/mention]

Mjaa.. typ. Jag tror att Oskarshamn kommer att vara totalt avhängda på plats 14 och att det kommer bli relativt tight mellan typ plats 8,9-13

Tittar lite på FBK-Leksand. Just nu känns det inte som att det finns speciellt mycket som talar för att vi ska ha Lif bakom oss i tabellen efter 52 matcher.

Lite intressant också att Trucken har lika många poäng efter 9 matcher i Lif som han hade hos oss under hela förra säsongen.

Edit: Bara för det spelade han fram en Fbk spelare?

Finns det någon info om när/var A-laget tränar?

Någon annan som sett Heluuuuka på träning?

MYCKET åkande på dagens träning. Blev inte avundsjuk. Måste säga att Holös är imponerande stark i intervallerna och ser ut att ha en växel till jämfört med alla andra. Hela tiden metern framför. Kom och såg sista halvtimmen av träningen och tänkte spana lite extra på Helewka men det var bara backcheck och åkning mellan linjerna 🙂

Få saker minns jag som positiva från säsongen 18/19.
Men ett positivt minne därifrån är definitivt introt/spelarentrén. Jag vet att åsikterna givetvis är delade men i min värld var introt det överlägset bästa och mäktigaste på 2010-talet.

På matchen mot Växjö i lördags hade jag med mig tjejen för första gången den här säsongen. Efter matchen frågade jag henne vad hon tyckte om årets intro. Hennes svar: ”Hmm... eh.. var det något intro?”

Det är faktiskt en relevant fråga. Vad tusan är det för intro i år?
Ska inte ett intro bygga upp en stämning? Skapa förväntan och elda på publiken?

Jag vet att LHC bygger om och skapar en ny riktningsförändring i år. Men det måste ju inte innebära att ALLT från föregående år måste förändras och göras om.
Hur kan man gå från förra årets intro till detta?

Och varför spelas inte ”Drömmar som gror vid Stångebro” längre innan spelarentrén?
Den var på god väg att bli ”vår låt”. Bygg vidare på detta då för hundan.

Eller finns det kommersiella skäl till att dessa låter inte spelas längre? Har LHC inte rätt till att använda dem längre?
Skrev LHC kontrakt med Ghost för att nyttja deras låt förra året? Hur funkar det?

Kanske kan [mention]PetterssonGustaf[/mention] bringa klarhet i detta?

Sammanfattningsvis tycker jag årets intro är en stor himla flopp. Men om introt säsongen 19/20 blir den största floppen med hela LHC under säsongen kan jag ändå leva med det. ?

Finns många saker som man (iaf jag) vill skriva som inte passar in i någon tråd och som heller inte "förtjänar" en egen tråd. Därför borde vi ha en Off topic tråd inne i Linköping hockey kategorin. Till för allmänna tankar kring LHC som T.ex en sån sak som kedjeformuleringar eller inlägget under som var väldigt svårplacerad i någon tråd:

Slog mig just tanken att tänk OM, tänk bara OM vi skulle gå hela vägen i år. Det mest dumma är att vi faktiskt har chansen. Tänk om vi skulle gå till kvarten efter play-off och sedan slå ut det ena laget efter det andra. Högsta nivån på det här laget håller guldklass, så tänk om de prickar in formen?

Kanske dumt att prata om det i situationen vi befinner oss i men jag blev bara att tänka på vad folk skulle säga.

Jag verkar vara en av få som inte är orolig för kvalserien. Har räknat lite på det.
Det skiljer 10p ner till Örebro (9 + målskillnad). Det är 9 matcher kvar. Örebro måste alltså ha 3 vinster, 1 oavgjort och 6 förluster.
Skulle vi då bara vinna 2 av 9 matcher så måste Örebro ha 5 vinster, 1 oavgjord och bara 4 förluster vilket jag ser som ganska osannolikt. Men för att vara helt säkra så kan vi lägga på ytterligare en vinst och då måste Örebro ha 6 vinster, 1 oavgjord och 3 förluster. Good luck säger jag.

För att lugna folk ytterligare. Vi har spelat färdigt mot Frölunda och Luleå medan Örebro har spelat färdigt mot AIK och Växjö.

Skulle Örebro mot förmodan lyckas med denna bedrift så är det bara att säga grattis, ni förtjänar att spela i SHL nästa säsong.

Enligt mina odds krävs alltså 9 poäng till för säkrat kontrakt, nu tar vi de tre första mot Leksand på tisdag!

Bra peptalk Leffe. För mig är det så här: Se till att vara tre poäng före Örebro inför sista matchen.

Bra initiativ med den här tråden!

Jag gillar ditt scenario. En negativ faktor för vår del är att många av våra kvarvarande matcher spelas på bortaplan. En annan faktor som kan vara både positiv och negativ är resultaten för övriga lag genom att vissa placeringar kan spikas. Då kan vi eller Örebro få möta lag som redan har tankarna på annat för att de ändå inte kan röra sig upp eller ner i tabellen. Det kan röra till planeringen... Annars tycker jag det känns som du har tänkt igenom det hela. 3 vinster borde rimligen räcka eftersom det skulle innebära att Örebro bara har råd med 2 (inte 3) förluster (6+1+3 blir 10 matcher och det är bara 9 kvar :wink: ).

Tittar man lite utanför själva matematiken så tror jag att nyckeln är att vi vinner mot Leksand. Att bli nertryckta i skorna ännu mer genom att få stryk av ett lag som vi haft relativt lätt för samtidigt som Örebro vinner mot Modo och minskar avståndet till 6 poäng vore minst sagt otrevligt. Om både vi och Örebro förlorar är det ju däremot värre för Örebro för det minskar ju deras utrymme till att komma ifatt. Så länge båda lagen förlorar så lever ju vår chans till slutspel, och därmed guld.

Och vad fan skulle man säga om det gick hela vägen? Ingen aning. Misstänker att jag, för en gångs skull, skulle bli totalt mållös. 8)

Köttet har lovat att han ska skriva en text där han hyllar ledningen om LHC tar SM-guld i vår. Den ska ligga på 5000 tecken ungefär och inledas med "Vi har gjort en fantastisk resa".

Malkin wrote

Köttet har lovat att han ska skriva en text där han hyllar ledningen om LHC tar SM-guld i vår. Den ska ligga på 5000 tecken ungefär och inledas med "Vi har gjort en fantastisk resa".

Vad lovar du som motprestation? 8)

@ Köttet. Ser det nästan som en fördel att 67% av våra kvarvarande matcher är på bortaplan med tanke på vilken prestationsångest som drabbar våra mentalt labilare glidare varje gång de ska visa upp sig för hemmapubliken numera. Med de senaste hemmamatcherna i färskt minne ser jag det som smått otroligt att vi så sent som för en handfull matcher sedan var seriens bästa hemmalag.

Poäng där, det medges.

Det finns en massa saker som funkar jäkligt dåligt. Och även om jag ser det mesta kring LHC i svarta färger nu så... vi ska kunna hålla Örebro bakom oss i alla fall. Hur sjukt det än är så innebär ju det samtidigt att vi faktiskt har en chans att få vara med och fightas om guldet. En grej som jag tycker är helt felaktig. Lag 9 och 10 har inte förtjänat någon möjlighet till medalj. Och ändå så känner jag förstås någonstans att man får vara tacksam för att den möjligheten finns nu när Cluben är där nere och röjer. Det räcker med en skridskoskena och man har chans på guld istället för kval. Eftersom jag alltid tjatar om bäst när det gäller, med vilket ska förstås i slutspelet, så kanske jag inte ska vara så missnöjd med en tiondeplats ändå. 🙂

Det är nog dags att vakna nu.
Minst 6p vore trevligt denna vecka, då kan man kanske titta på OS utan ångest 8)

köttet wrote
Malkin wrote

Att köpa säsongskort nästa säsong och gå runt i korridorerna med LHC-tröja nummer 0 och "Jag hade fel" på ryggen.

Malkin wrote
köttet wrote
Malkin wrote

Att köpa säsongskort nästa säsong och gå runt i korridorerna med LHC-tröja nummer 0 och "Jag hade fel" på ryggen.

Då har vi en deal! 😃

Inte alls säkert att detta blir en succévärvning men man blir lite avundsjuk på den drivkraften och hungern som finns i Skellefteås ledning. Dom agerar fast att de är helt överlägsna i tabellen och tar in en ung, utvecklingsbar, svensk 100kg-back för att tuffa till sig inför slutspelet.

Sen har de kanske lite mer pengar och högre status än oss.. men tror inte Warg är särskilt dyr.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article18290261.ab" onclick="window.open(this.href);return false;