Det är bara att ge det till SAIK… fan vad smarta dom är.
Dom leder serien men väljer ändå att bredd truppen med en stor och tuff back.
Hade Linköping varit i samma situation tror jag inte en sekund på att det hade hänt.

fjosor wrote

Inte alls säkert att detta blir en succévärvning men man blir lite avundsjuk på den drivkraften och hungern som finns i Skellefteås ledning. Dom agerar fast att de är helt överlägsna i tabellen och tar in en ung, utvecklingsbar, svensk 100kg-back för att tuffa till sig inför slutspelet.

Skellefteå fortsätter med sin imponerande resa. Komma tillbaka till elitserien till säsongen 06/07 efter en väldans massa år i allsvenskan, i final för första gången 10/11. Tre raka finaler och guld 12/13 samt fortsätter imponera. Växjö Lakers bildas 97/98, ligger 3:a i SHL just nu. Finns några kandidater till LHC:s imponerade resa som "saknar motstycke".

Vi får ju också vara med om en resa... Även om den inte känns vidare fantastisk och mest går utför. :x

köttet wrote

Vi får ju också vara med om en resa... Även om den inte känns vidare fantastisk och mest går utför. :x

Att vara supporter i LHC är som att åka bergodalbana 8)

Bergodalbana är ju ganska kul.
Ångest och självförakt är ganska tråkigt.

Undrar om laget kommer drabbas av samma panik som mig om vi torskar mot leksand ikväll samtidigt som örebro vinner? :shock:

När gjorde Almtorp mål senast???? Vad har han, Salle och Sundh bidragit med sista 15-20 matcherna???

Faktiskt ingenting, jag förstår inte varför man ska ha 3 st som inte bidrar med någonting alls mer än att fylla upp platser. In med energispelare typ Laumann istället!

Wayne wrote

När gjorde Almtorp mål senast???? Vad har han, Salle och Sundh bidragit med sista 15-20 matcherna???

För fyra dagar sedan, mot Frölunda.

Men jag håller med. Speciellt Laxen har jag väldigt svårt att se charmen med. Han får inte ut ett jävla piss.

Såklart, sorry!

Men innan det måste det varit sjukt längesen! Dom tre herrarna måste fan i mig höja sig!!

Slog mig precis att båda katastrofsäsongerna har vi varit tippade som riktiga utmanare till guldet. Märkligt hur fel alla experter har.

Kan vi hoppas att vi nästa år är tippade att spela i kvalserien och äntligen få vinna det där guldet?

Kapten Duck wrote

Slog mig precis att båda katastrofsäsongerna har vi varit tippade som riktiga utmanare till guldet. Märkligt hur fel alla experter har.

Kan vi hoppas att vi nästa år är tippade att spela i kvalserien och äntligen få vinna det där guldet?

Sitter i liknande tankar. Om vi nu överlever den här säsongen, så kanske även vi supportrar går in i nästa säsong utan att tippa oss topp 5. Det var ett tag sen.

Samtidigt ska man ju såklart ha höga förväntningar på laget....men ja....jag vetifan.

Usch, känns verkligen inget bra det här. Jag har noll förtroende för att spelare, tränare och ledare har det som krävs för att få laget på benen igen. All tilltro till laget är som bortblåst.

Det hela är ganska enkelt. Vi har i princip gjort lika många mål som seriesuveräna SAIK, men släppt in över 50 mål mer.

Uselt försvarsspel och medelmåttiga målvakter. Därav tabellplaceringen.

Sanny Lindström på Twitter wrote

Linköping. Helt sjukt. Nästa år lär det inhandlas nya målvakter och backar. Tur för LHC och Örebro och AIK sladdar i tabellen.

Enough said!

Ace wrote

Det hela är ganska enkelt. Vi har i princip gjort lika många mål som seriesuveräna SAIK, men släppt in över 50 mål mer.

Uselt försvarsspel och medelmåttiga målvakter. Därav tabellplaceringen.

Och målen vi gjort är inte direkt jämnt fördelade över antalet omgångar. Vi har vunnit med 7-1, 8-2, 7-1, 6-1 osv.. Det ger inte fler poäng än att vinna med 2-1. Det tyder också på lagets värdelösa karaktär. När det går bra är det lätt, då kan Arla och Hjalle göra fem poäng var. När det blåser emot är det dock svårare. Det är bara Kolarik som står upp bra, som idag tex.

Det här är faan tragiskt. Både hockeyn och negativismen. Det förstnämnda kan jag inte göra så mycket åt mer än att kräva att det aldrig mer ser ut så här. Det andra kan jag göra mycket bättre genom att försöka vara lite mindre arg. Men det är svårt... Hur det är för er andra vet jag inte, men jag konstaterar att den största anledningen till att jag är så irriterad och negativ är att jag helt enkelt känner mig lurad. Lurad av att LHC framställde det som att man dragit lärdom av 11/12. Lurad av det som tydligen bara var en tillfällig formtopp i våras. Lurad av pratet om topp 6. Och att bli lurad är inget kul!

När den här säsongen tagit slut så kommer jag ha oerhört svårt att tro på något alls från Clubens håll tills jag sitter med bevis för att laget besitter den kompetens och karaktär som krävs för att ha en rimlig chans att uppfylla de mål och ambitioner som sätts upp.

köttet wrote

Det här är faan tragiskt. Både hockeyn och negativismen. Det förstnämnda kan jag inte göra så mycket åt mer än att kräva att det aldrig mer ser ut så här. Det andra kan jag göra mycket bättre genom att försöka vara lite mindre arg. Men det är svårt... Hur det är för er andra vet jag inte, men jag konstaterar att den största anledningen till att jag är så irriterad och negativ är att jag helt enkelt känner mig lurad. Lurad av att LHC framställde det som att man dragit lärdom av 11/12. Lurad av det som tydligen bara var en tillfällig formtopp i våras. Lurad av pratet om topp 6. Och att bli lurad är inget kul!

När den här säsongen tagit slut så kommer jag ha oerhört svårt att tro på något alls från Clubens håll tills jag sitter med bevis för att laget besitter den kompetens och karaktär som krävs för att ha en rimlig chans att uppfylla de mål och ambitioner som sätts upp.

Det är en av faktorerna till negativismen här inte. Som vi avhandlat tidigare så snackas det gärna om "den fantastiska resan", att vi har flest egna produkter i serien, arenaupplevelsen som ska vara bäst i Sverige - FAN! Våra egna produkter är inte så mycket att hänga i granen, faktum är att de som visar mest karaktär är från Nordamerika. Arenaupplevelsen är värdelös (förutom i slutspelet i våras, jävlar vad trevligt det var då). Det är jävla mycket snack om annat från ledningshåll helt enkelt.

Det man vill höra är något i stil med: "Just nu är vi helt under isen, och det är INTE ok. Den som inte sliter 110% kommer hädanefter att bänkas". När vi skriver av oss i ren frustration efter matchen igår, då Twittrar Anders Mäki lite tokroliga anokdoter från förr. Det sänder inga bra signaler alls.

Man förväntar sig att varenda spelare ute på isen ska ha samma warrior-face som Ragnar Karlsson. När man tittar på Almtorp och Salmonsson ser det ut som de funderar på vad som kommer att serveras på påskbordet senare i vår, eller om han glömde att ta med sig rena kallingar till efter matchen.

När fantastiske Chad Kolarik lyckats göra två mål och kvitterat, och vi ser en smula hopp, då tar Jeppe ett felbeslut. Sen gör Engstrand ännu en groda.

Och då blir man ännu mer irriterad eftersom man själv både hade bytt målvakt och petat Jeppe efter halva första perioden. Vår coach kan inte coacha.

Det finns så jävla många punkter där det är fel att den samlade känslan blir uppgivenhet. Innan uppgivenheten kommer som ni vet lite irritation, aggration och dylikt. Det är bara att läsa kommenterarna under och efter match. Det är helt naturligt och jag tycker att det är bra att vi klagar. Eller ska vi sitta här efter sjunde skitmatchen i rad, när absolut ingenting fungerar, och uttrycka oss i stil med "vi var inte riktigt där i dag heller", "vi gick lite soppatorsk idag", "Luleå ville mer än oss", lämna analyser åt andra och istället blicka fram emot nästa match? Det skulle inte bli något vidare forum. Här ska känslor och tyckande uttryckas.