Jag hoppas på 7000 på torsdag. De förtjänar det inte men det är ack så nödvändigt
Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
När utlyses krismöte?
Kommunen, ledningen, spelare och fans.
Big fucking LOL på den
+1 [mention]Jocke_L[/mention] när kommer en redovisning av hur man ser på läget och planen framåt?
Eller är det inget att oroa sig över...... :shock:
Sakic wroteÅter igen. När uttalade sig Roger senast om hur det går för hans förening? Pajen är jävligt ensam just nu..
Ja verkligen.
Och han som är klubbdirektör, vad gör han? Vår operativa chef. Vi vet vad han tycker om bengaler, men sedan då. Vi vet inte ens vad han heter, knappt. Ekström skulle som sagt ta en mer operativ roll. Varför avlönar vi då en klubbdirektör som är lika anonym som han "vad han nu heter" som var ordförande innan Ekström?
[mention]Sakic[/mention], nu när du säger det, håller med till fullo! Var tvungen att skriva en tweet om det hela. Det är GALET tyst från vår gode herr Ekström nu. Att snacka inför säsong är lätt, att backa upp det när det blåser snålt under pågående säsong däremot, då verkar Roger mycket hellre gömma sig. Ynkligt!
Åter igen. När uttalade sig Roger senast om hur det går för hans förening? Pajen är jävligt ensam just nu..
Hur var det nu. Roger skulle ha en mer operativ roll som ordförande den här säsongen va? Läge att ta en intervju eller två med corren för att ge Pajen lite andrum kan jag känna.. Dags att alla steppar upp nu med allt de har!
Edit. Vid närmare eftertanke.. såhär sa han när vi låg på elfte plats i februari..
”Styrelsen och jag har fullt förtroende för alla inblandade. Oavsett vad ni ser eller läser så kommer det inte att göras några förändringar. Det kommer inte att hända. Vi ska göra vad vi kan, men nu är det upp till er, grabbar. Vi ska till kvartsfinal och så tar vi det därifrån.”
Gick ju sådär med kvartsfinalen. Hur fan ska det gå nu? :lol:
Stople in wroteDet går bra för en del gamla lhc:are.
Näkyvä, Kristian +5 ( åker helt plötsligt bra skridsko i Örebro, ).
Sörensen, Nick +1 på tre matcher.
Karlström, Fredrik +1 i krislaget växsjö
Olsson-Trkulja, Daniel Noll i leksand, dock några minus efter ikvällSylvegård, Emil Noll
Bergfors, Niclas +2Mindre bra för somliga tex
Brodecki, Adam -6
Hardt, Nichlas -5
Rahimi, Daniel -3Nu är naturligtvis inte +- allt.
Jag skulle nog vilja påstå att i det där sammanhanget påvisar +- absolut ingenting. Nick Sörensen har 0 poäng i Rögle och snittar 10 min per match. På vilket sätt skulle hans +1 indikera att "det går bra"? Karlström går ungefär som i LHC. Vad skulle hans +1 påvisa? Sylvegård +- 0? Av alla dessa spelare tar jag ju helst Rahimi alla dagar i veckan trots hans -3. Dessutom var det väl knappast Näkyväs skridskoåkning som var tveksam i LHC?
Om något säger de siffrorna mer om hur deras lag går för tillfället.
Lukas Bengtsson hade -7 förra säsongen, Whitney hade +6. En av de spelarna hade LHC offrat hörntänderna för att behålla, en av dem försökte man göra sig av med, men misslyckades.
Stople in wroteMindre bra för somliga tex
Brodecki, Adam -6
Hardt, Nichlas -5
Rahimi, Daniel -3
Fyller på med:
Jakob Forsbacka Karlsson -8
Johannes Salmonsson -4
Håller helt med [mention]Jocke_L[/mention]. +/- är i detta avseende helt värdelöst. Dock intressant att analysera och diskutera tidigare spelare, även om det kanske borde ske i en annan tråd
Det går bra för en del gamla lhc:are.
Näkyvä, Kristian +5 ( åker helt plötsligt bra skridsko i Örebro, ).
Sörensen, Nick +1 på tre matcher.
Karlström, Fredrik +1 i krislaget växsjö
Olsson-Trkulja, Daniel Noll i leksand, dock några minus efter ikväll
Sylvegård, Emil Noll
Bergfors, Niclas +2
Mindre bra för somliga tex
Brodecki, Adam -6
Hardt, Nichlas -5
Rahimi, Daniel -3
Nu är naturligtvis inte +- allt.
bloodandashes wroteNär Ginning växte upp var hans stora idol Jan Hlavac. Tyvärr fick Ginning tidigt inse att hans tekniska färdigheter var något begränsade vilket gjorde att han skolades om från forward till back. Kanske lever drömmen om att kunna göra Hlavac-dragningar kvar vilket kan förklara hooken på klubban. Eller så är det helt enkelt en hyllning till den gamla barndomsidolen. Det enda vet är att vi inte vet.
Mer troligt?
Hockeytröjan wroteChalle55 wroteTänkt mycket på en grej o undrar om nån har ett logiskt svar? Varför spelar Adam Ginning med så extremt böjd klubba? Förstår lite varför Gordon har det. Han kommer ju till avslut ibland i alla fall. Men känns som Ginning skulle gynnas med ett rakare blad? Så han kan slå mer precisa passningar osv i egen zon framförallt.
Det där inlägget känns riktigt trolligt
![]()
Men jag svarar som om du vore seriös.Har inte tänkt på att Ginning skulle ha mycket "böj" på sin klubba. Tror faktiskt inte att han har det. Skulle nog ha tänkt på det isåfall. Backar brukar ju tvärtom ha riktiga tråkhookar på sina klubbor.
Med det sagt så hade jag en klubba med Crazie Ovie-hook, alltså en överdimensionerad Ovetchkin, för ett par år sedan.
Inga problem att slå pass med den. Tror Ginning har koll på sitt val av klubba.
Var inget skämt. Men du måste väl sett att hans klubba är superböjd längst ut på bladet? Syns speciellt när han ska slå en pass längs med offensiv blå linje. Kan ju vara så att han alltid haft en sån klubba och att det funkade bra i ungdomen. När han fick transportera mer puck. Väldigt svårt och ändra på nåt man alltid gjort. Tror det skulle gynna honom och böja om klubban?
När Ginning växte upp var hans stora idol Jan Hlavac. Tyvärr fick Ginning tidigt inse att hans tekniska färdigheter var något begränsade vilket gjorde att han skolades om från forward till back. Kanske lever drömmen om att kunna göra Hlavac-dragningar kvar vilket kan förklara hooken på klubban. Eller så är det helt enkelt en hyllning till den gamla barndomsidolen. Det enda vet är att vi inte vet.
Challe55 wroteTänkt mycket på en grej o undrar om nån har ett logiskt svar? Varför spelar Adam Ginning med så extremt böjd klubba? Förstår lite varför Gordon har det. Han kommer ju till avslut ibland i alla fall. Men känns som Ginning skulle gynnas med ett rakare blad? Så han kan slå mer precisa passningar osv i egen zon framförallt.
Det där inlägget känns riktigt trolligt
Men jag svarar som om du vore seriös.
Har inte tänkt på att Ginning skulle ha mycket "böj" på sin klubba. Tror faktiskt inte att han har det. Skulle nog ha tänkt på det isåfall. Backar brukar ju tvärtom ha riktiga tråkhookar på sina klubbor.
Med det sagt så hade jag en klubba med Crazie Ovie-hook, alltså en överdimensionerad Ovetchkin, för ett par år sedan.
Inga problem att slå pass med den. Tror Ginning har koll på sitt val av klubba.
Tänkt mycket på en grej o undrar om nån har ett logiskt svar? Varför spelar Adam Ginning med så extremt böjd klubba? Förstår lite varför Gordon har det. Han kommer ju till avslut ibland i alla fall. Men känns som Ginning skulle gynnas med ett rakare blad? Så han kan slå mer precisa passningar osv i egen zon framförallt.
Kollar också matchen. Leksand gör det riktigt bra. Med det sagt måste väl ändå Leksand vara ett av lagen vi ska fightas med från plats 9-14 typ. Kan inte tänka mig annat.
Hockeytröjan wroteKollar också matchen. Leksand gör det riktigt bra. Med det sagt måste väl ändå Leksand vara ett av lagen vi ska fightas med från plats 9-14 typ. Kan inte tänka mig annat.
Tror du verkligen att så många lag kommer vara inblandade i racet om play in?
Jag tror snarare att kanske tre lag kommer slåss om att inte komma 13-14. Vi är ett av dom.
Tycker faktiskt att det har varit klasskillnad mellan fbk och lif, men det kommer vara mellan oss och fbk också i löfbergs. Zacke och Fransson har varit direkt svaga tycker jag, är isf andra i lif som gjort det bra.