Hockey / Linköpings Hockey Club - Off topic
- Redigerad
5500 sålda mot Modo
- Redigerad
Kallzon
Men då har man ju sålt i princip hela övre etaget redan., måste vara något företag som köpt upp massor.
Mängder med lediga sittplatser på nedre etaget och så ståplats såklart, men borde kunna bli bra drag nästa torsdag då. Kul!
Var väl den matchen jag var mest tveksam till när du frågade i ditt tidigare inlägg om vi kan nå 6000 på alla tre kommande.
Frölunda hade vi runt 6500 båda gångerna i fjol, dock var det två lördagsmatcher. Men förhoppningsvis kan man genta sig uppåt 6000 även där trots att det är en tisdagsmatch.
Tony Mårtensson och PJ sitter och smider planer i Stångebro nu på förmiddagen:
Har du också fåglar på plats?
Kjeppkinesen Har jag missat det, men han är väl inte klar än?
- Redigerad
HOCKEY Har du också fåglar på plats?
Nej nej. Den där bilden snodde jag direkt av någon stolle på X. Hoppades att ingen skulle fråga så jag kunde ta åt mig äran.
Tistismet så klar man kan bli utan att det är officiellt
Kjeppkinesen Fan vad kul och se Mårtensson på plats!
Synd att vårat spelschema alltid ska vara så värdelöst. Nu har vi tre hemmamatcher på sex dagar. I december har vi två hemmamatcher på sju matchdagar och under jullovet har vi en hemmamatch på fem matchdagar. Lördagen den 30e december spelar vi inte ens för att Frölunda ska iväg på Spengler cup, istället spelar vi mot dem nu på tisdag. Skaplig skillnad på lördagsmatch under julledigheten och tisdagsmatch i november hopklämd mellan två hemmamatcher. Varför ska vi behöva anpassa oss för Frölunda?
Denna tisdag är nog det absolut sämsta datumet att flytta Frölundamatchen till och vi kommer går miste om flera hundra tusen kronor i intäkter för sitt vi anpassa oss. Men visst måste det funnits ett bättre datum att flytta matchn till?
Det är inte klockrent med tre hemmamatcher inom loppet av sex dagar. Samtidigt har vi haft fasiken så mycket sämre spelscheman tidigare år så jag tänker inte gnälla allt för mycket..
Dessutom ryktas det om bra publiksiffror både nu på lördag mot Örebro och nästa torsdag mot Modo. Tror vi har råd att ha lite mindre publik på tisdagen.
Fördelen är ju däremot att vi som ligans för tillfället starkaste hemmalag får spela tre rakar hemmamatcher.
Det positiva med schemat är att vi spelat bra på senare tid och att vi är starka på hemmaplan. Det är ju ett perfekt läge att ta många poäng och hänga på FBK i tabellen. Angående publiken så är det helt klart tufft men är ändå positiv. Det är ett ganska bra utgångsläge ändå, Cluben är heta och det snackas hockey på stan igen så många vill nog se Cluben live. Tänk om vi hade varit i Oskarshamns skor.. Avhängda och sist. Då hade det blivit kämpigt att fylla hallen.
Little är sjuk enligt Corren och missar troligen matchen imorgon
Blir nog fullt mot Hv