Mcnugget

Det där är ju bara samma spekulation som vi skrivit om här på Bullen hela veckan. De har inte gjort någon… vad heter det nu igen… journalistik?

Nåja, de ska ändå ha cred för att “En längre skada på Myrenberg kan innebära att Linköping måste se över en del alternativ” är en av de mest intetsägande meningarna någonsin!

Ja man får helt klart känslan av att Myrenberg skulle kunna vara borta från spel ett tag. Eftersom han är tilltänkt ordinarie back bör man åtminstone ersätta med en ny SHL-mässig back.

När Myrenberg väl kan spela igen skeppar vi WWK till Oskarshamn i HA. Här gör han ingen nytta. Ser hellre Öhrqvist som åttondeback.

Metallica ja en backbesättning med

Fantenberg - Hultström

Rissanen - Myrenberg

Norén - Hävelid

Den känns stabil. Den hade jag kunnat gå in med.

Men när man får en skada på vår backsida känns den sisådär.

Mcnugget Om Myrenberg blir borta ett tag vill jag se något liknande:

Fanten - Hulta

Rizzlan - Hävelid

Norén - NY

Aronsson/Öhrqvist/WWK

När Myrenberg är tillbaka så får vi dumpa WWK. Men det är för skört om vi har skador och inte plockar in något mer SHL-mässigt.

Metallica När Myrenberg är tillbaka så får vi dumpa WWK

Både Kreü och Aronsson blev hitvärvade för en sak: att bidra med fysiskt spel och vara en nagel i ögat på motståndarna. Ingen av de har fyllt den rollen särskilt väl. Det hade varit bra om båda får lämna efter säsongen, helst innan säsongen är över, men är det realistiskt möjligt? Tveksamt va?

Metallica Men det är för skört om vi har skador och inte plockar in något mer SHL-mässigt.

Jupp, tyvärr. Hade varit guld om Mårtensson kunnat hitta en spelskicklig och fysisk back i Hockeyallsvenskan.

LHC har i september gjort ett enda inlägg i sociala medier gällande matchen mot Luleå. Det var för två veckor sedan, där man lite i förbifarten hade en graf som visade hur få biljetter som har sålts. Vad är problemet? Pumpa ut inlägg varannan dag med den där grafen. Hypa upp med bilder eller video där vi tacklar sönder deras spelare. Bjud på korv? Släng upp ett öltält utanför? Gör någonting.

En sådan match säljer inte sig själv. 5500-6000 pers som bäst? Sedan hör man LHC besviket konstatera att ”vi såg det inte komma”..

Metallica

I september har jag fått ett mejl av ”Linköping Hockey Club” angående en nätverksträff. Inget utskick om biljetter eller att det är snart dags för seriepremiär etc. Jag vet att man kanske använder sociala medier för detta, men även där är det ganska tyst.

T.ex. har jag fått 10 mejl av Örebro Hockey under september om biljetter och inför premiären mm. Detsamma gäller från hockeyallsvenska laget Västerås. Båda utklassar LHC vad gäller information om biljetter och bygga hype inför premiären i alla fall via mejl.

Metallica LHC har i september gjort ett enda inlägg i sociala medier gällande matchen mot Luleå.

Känslan är att man kanske tycker det är för tidigt att dra igång marknadsföringen av Luleåmatchen redan nu. Folk brukar ju i regel köpa sina biljetter någon dag innan matchen spelas och man kanske vill ha premiären avklarad så man kan rida på vågen efter den matchen.

Premiären och HV-matchen finns det ju ingen idé att marknadsföra eftersom de redan är slutsålda i princip.

Blir spännande att se om det kommer vara lika dött nästa vecka eller om CJS har en räv bakom örat. Luleåmatchen måste ju vara en kategori röd-match, så nåt extra är jag rätt säker på att man har planerat.

TV4 Play har släppt en video med smaskigt uppsnack inför säsongen för varje lag. Sök på ”Inför SHL”. De är mer eller mindre helt lyriska över vår forwardsbesättning. Tippar oss antingen som vinnare av grundserien eller åtminstone topp 4. Man kan tycka vad man vill om det men kul med lite mediafolk som inte rakt av hatar LHC som stackars Madhawk. 😉

Kjeppkinesen Känslan är att man kanske tycker det är för tidigt att dra igång marknadsföringen av Luleåmatchen redan nu.

Förhoppningsvis har du rätt! Fullt ös från och med söndag. De bör ju verkligen bombardera med material och erbjudanden inför matchen.

Metallica TV4 Play har släppt en video med smaskigt uppsnack inför säsongen för varje lag. Sök på ”Inför SHL”. De är mer eller mindre helt lyriska över vår forwardsbesättning. Tippar oss antingen som vinnare av grundserien eller åtminstone topp 4.

Stort tack för tipset 🙏

Metallica Man kan tycka vad man vill om det men kul med lite mediafolk som inte rakt av hatar LHC som stackars Madhawk. 😉

Jaa, trevligt med lite variation och balans i Media 😁🙌

Metallica De är mer eller mindre helt lyriska över vår forwardsbesättning. Tippar oss antingen som vinnare av grundserien eller åtminstone topp 4.

Gillar inte när vi blir överhypade av andra. Det är nice när vi supportrar tror att vi ska vinna VM-guld etc. Men när media börjar snacka upp oss sådär så blir jag nervös.

Metallica

Jag såg inslaget nu. Bra snack ändå! Men det känns nästan oseriöst av Björn Oldéen att tippa oss som grundserievinnare, på gränsen till troll. Dock ska man inte underskatta den fina reklam han ger oss när han pratar sådär gött. Man blir ju taggad som fan!

Kjeppkinesen Men det känns nästan oseriöst av Björn Oldéen att tippa oss som grundserievinnare, på gränsen till troll.

Håller med. Han tog i så han sprack 😅

Kjeppkinesen Dock ska man inte underskatta den fina reklamen han ger oss när han pratar sådär gött. Man blir ju taggad som fan!

Agree 🍻

Oldéen såg nästan full ut men satan vad han var lyrisk över LHC 😅

Intressant med intervjun av Klas där han i princip säger att det är viktigare att behålla offensiven än att prioritera defensiven. Lite orolig blir man allt att det ska se ut som förra säsongen försvarsmässigt men gör vi mera mål framåt än vi släpper in så kanske det går vägen ändå 🤔