LHC i media
Sjukt underskattad låt!
- Redigerad
Rob Dom satte ju inte Linköping jättehögt! Många tror som @Kjeppkinesen att Heljanko blir flopp..
- Redigerad
DragskottsDan
Inte speciellt förvånande med tanke på vad det är för okända människor, som verkar ha mindre koll på de flesta lagen. Sedan att de tror att Heljanko blir en flopp, det får stå för de. Vid det här laget vet man som LHC-supporter att det är inte någon tvärkass spelare som värvas in. Visst, nu är det första gången firma Jakobsson/Mårtensson värvade in en målvakt för oss, men har förbannat svårt och se att Heljanko skulle bli en flopp. Jag tror det är väldigt mycket mer sannolikt att han kommer slå alla hockeytyckare (sportjournalister) på fingrarna och kommer visa att han är här för att ta första spaden, men också att han är här för att bli en av dem bästa första målvakterna i ligan.
Lejon-Fantasten Vid det här laget vet man som LHC-supporter att det är inte någon tvärkass spelare som värvas in.
Jag är LHC-supporter. Vad har jag missat?
- Redigerad
Kjeppkinesen
Ja det vet jag mycket väl att du är Kjeppis. det undrar jag med, vad har du missat. För jag vet inte vad du har missat. Men jag säger det att sedan Jakobsson kom in som sportchef så har majoriteten av värvningarna mer flippat än floppat.
Lejon-Fantasten Ja, vi får väl se vad Heljanko kan prestera i SHL, men jag kan hålla med om att han är den enskilt största risken i detta lagbygge på förhand, möjligen ihop med skadekänsligheten på backsidan…
Lejon-Fantasten Ja det vet jag mycket väl att du är Kjeppis. det undrar jag med, vad har du missat. För jag vet inte vad du har missat.
Du skrev att man som LHC-supporter vet att Heljanko inte är tvärkass. Hur kan man veta det? Jag vet inte det. Finns en del som ändå talar för att han kan vara tvärkass.
Ja asså han kan antingen bli en Langhamer eller Larmi, jag hoppas personligen på att han blir en Larmi light, för att sedan kunna utvecklas till en Larmi 2.0
jg Visst är det så. Målvakten är på många sätt hela truppens viktigaste spelare. Därför behöver Heljanko prestera som en toppmålvakt. Det tror jag också han kommer göra.
Vi har för litet underlag för att jag ska ge mig på någon gissning. Efter matcherna mot Frölunda och genrepet mot Örebro tror jag man har en ganska hyfsad bild kring var detta kan ta vägen. Än så länge tycker jag han har sett bra ut.
Lejon-Fantasten Skönt att höra att Heljanko kommer lyckas! Nu kan jag äntligen andas ut.
- Redigerad
Kjeppkinesen Du skrev att man som LHC-supporter vet att Heljanko inte är tvärkass. Hur kan man veta det? Jag vet inte det. Finns en del som ändå talar för att han kan vara tvärkass.
Nej det var inte det jag skrev. Det jag ordagrant skrev, var, jag citerar: “Vid det här laget vet man som LHC-supporter att det är inte någon tvärkass spelare som värvas in.” Dvs överlag. Så nej det var inte Heljanko jag syftade på, utan på majoriteten av spelarna som värvats in överlag sedan Jakobsson tog över som sportchef i LHC.
Nej veta kan man inte göra, men man kan utgå ifrån det faktumet att man går inte och blir vinnare av MVP 3 år i Liiga om man inte gjort det väldigt bra. Han stod den gångna säsongen väldigt väldigt många matcher (66 st totalt) och hade en hög räddningsprocent sett till hur mycket han stod. Det är ett par stycken som sagt att Heljanko hade ett bra försvar framför sig i Tappara och historiskt har de haft ett urstarkt försvar, men den gångna säsongen hade de mindre bra försvar och körde med mer öppna spjäll, under Grönborgs ledning, något som Norrena berättade för Corren i somras.
Men det klart, ska vi kunna se att Heljanko utvecklas här och att han blir en av SHL:s främsta första målvakter, då måste han få spela mycket också och han kommer behöva prestera på topp för att kunna få stå i väldigt många matcher.
Men på förhand och av det man sett hitintills av Heljanko så känns det bra, men det är 3 försäsongsmatcher och en hel grundserie+slutspel kvar, så tiden finns på Heljankos sida för att motbevisa alla skeptiska LHC-supportrar och sportjournalister att han är här för att bli en toppmålvakt i SHL över tid.
Kjeppkinesen Finns en del som ändå talar för att han kan vara tvärkass.
Vad är det för något som talar för att han kan vara tvärkass?
- Redigerad
Lejon-Fantasten T.ex. att han kommer från Liiga där den käre Gallo räknas som topplirare & öser in poäng.
Lejon-Fantasten Håller med dig, finns mer som talar för en flipp än flopp, samtidigt som jag skrev, kan bli en Langhamer, nu är han inte finsk målvakt men han blev väl också MVP i finska ligan? Jättebra räddningsprocent men blev väl sisådär i SHL.
Men jag väljer att tro på flipp innan han motbevisar mig, vilket jag inte tycker han gjort än så länge.
- Redigerad
edenbrah
Och hur många av dem poängen gjorde Gallo specifikt mot just Tappara när Heljanko stod? Finnarna som kom till Malmö inför den förra säsongen, Janne Kuokkanen och Lauri Pajuniemi gjorde det väldigt bra i SHL, stannade här 1 säsong, drog vidare till NL, så det finns exempel på jävligt bra spelare som kommer från Liiga också.
- Redigerad
Lejon-Fantasten Vid det här laget vet man som LHC-supporter att det är inte någon tvärkass spelare som värvas in.
Så du syftade inte på Heljanko, men på spelare som PJ värvar in? Vem värvade Heljanko då? Martin Timell?
Lejon-Fantasten Vad är det för något som talar för att han kan vara tvärkass?
Av det lilla jag har sett så är spelstil och storlek inte till hans fördel.
På tal om något helt annat. Är det inte dags att se till att vi får en vettig domän? lhc.eu känns, jättekonstigt fortfarande. Köp LHC.se, så dyrt om det ens kostar mer än någon hundring kan det inte vara.
- Redigerad
Kjeppkinesen Så du syftade inte på Heljanko, men på spelare som PJ värvar in?
Jag formulerade mig och förklarade tillräckligt tydligt, förstår man inte, fine, jag kan förklara, men förstår man inte vad jag menar efter att jag förklarat, då zoomar jag ut. Jag har skrivit vad jag tycker om Heljanko och vad jag tror om honom.
Kjeppkinesen Av det lilla jag har sett så är spelstil och storlek inte till hans fördel.
Jag fattar vad du menar, men han är kvick och positionssäker, i den Första Matchen han fick stå, så höll han Nollan i uppemot 41 minuter, för att Aldrig ha stått mot Svenska lag under försäsong och för att aldrig ha stått en Enda match i SHL innan, så gjorde han det väldigt bra.
Vi får väl se vem som har rätt i slutändan, men jag är säker på min sak, precis som du är säker på din sak om Heljanko. Jag känner mig iaf trygg med Heljanko so far, sen får vi se vart det tar vägen. Men det kommer bli bra, det är min känsla.
Anonymous6 Domänen verkar köpt och det går att lägga ett bud. Hijackad, helt enkelt. Killgissar att LHC avfärdat det som orimligt dyrt att köpa loss skiten.