LaumannBingo Stålhammar sa redan i den första intervjun på Gotland att vi ska ligga topp 6 i alla nivåer när han ordade om Svenssons gissning om att vi hade en riktigt dyr trupp. Så jag sätter min tillit till Stålhammar och att han har gett en rimlig budget till PJ att förhålla sig till. Sen kan det givetvis diffa lite på grund av de spelare man kontrakterar. Men jag tänker nog att PJ gör allt för att hålla sig inom ramen Stålhammar satt upp.
LHC i media
- Redigerad
Nils Det var ju förra säsongen?
Man har ju sagt att lönebudgeten ökar något i år. Är vi topp 6 har vi ju en av dom dyraste trupperna så vad är det du inte tror på? Svensson har ju inte fel. Och som Kjeppis säger har vi en del spelare runt 300k så att vi skulle vara längre ner än topp 5 har jag svårt att se men i min värld finns andra lag med dyrare trupper.
Min gissning är att vi ligger 4-5 plats med löner
LaumannBingo Min gissning är att vi ligger 4-5 plats med löner
Kan nog vara en gissning som ligger nära sanningen..
- Redigerad
Nils
Jupp. Tror det är där vi lär ligga, på plats 5 eller 4. Det var inte nämnvärt mycket vi skulle gå upp i spelarbudget till den kommande säsongen.
Lejon-Fantasten Jupp. Tror det är där vi lär ligga, på plats 5 eller 4. Det var inte nämnvärt mycket vi skulle gå upp i spelarbudget till den kommande säsongen.
Det är nog en rimlig uppgång som har gjort att vi fått råd att uppgradera viktiga bitar av laget. Hur som helst så ät jag väldigt nöjd med vad PJ har lyckas med så här länge.
- Redigerad
Nils Det värsta är att nu tror folk att det är så, vilket gör mig gramse eftersom jag vet att han bara gissar där.
Nu var det inte det här specifika fallet jag for efter.
Men hjälp mig här Nils. Du vet att han gissar? Typ sätter upp ett finger i luften och, “ja jo så skulle det kunna vara”, eller kan det snarare vara en kvalificerad gissning?
Du får ursäkta, men jag tror fan han har bättre insyn i det här än vad både du och jag har. Men visst, du vet att han gissar.
Jag älskar oftast din optimism Nils, men du tar ofta på dig rätt stora skor och raljerar baserat på nonsens.
exile82 Så mycket kan jag ge honom att hans gissningar är kvalificerade gissningar, han får en masa viskade i hans öron av agenter som vill få ut sitt budskap. Om spelare så har han en stor procent rätt vilka som är på gång till klubbarna. Men lönesituationen är inte en kvalificerad gissning utan mer ett antagande. Han kan aldrig veta hur kontrakt är skrivet med sign-in, sign-out, och med bonusar som vissa lag tillämpar.
Visst har han en bättre insyn än mig i de flesta fall, hur det är med dig vet jag ej. Men vist fan gissar han en del. helst när det handlar om lönenivåer, där kan han inte sätta upp trovärdig en lista från 1 till 14.
- Redigerad
Men vi har väl den lönebudget vi anser oss ha råd med……om den sedan är på plats nummer 2 eller 5 är för mig rätt ointressant, visst levererar inte truppen kan man ju bli extra irriterad kanske med tanke på höga löner, men i övrigt ‘So what’…… vore värre om vi hade minst lönebudget. Lönebudget och plats i tabellen går oftast hand i hand…..OFTAST !
- Redigerad
https://hockeynews.se/nyheter/svaret-kring-forwardsjakten-kan-vara-med-och-brka
"Vilken hylla är det ni letar från?
– Jag vill inte måla in mig i något hörn. Det beror lite på vilken spelartyp vi vill ha och säger jag för mycket så kanske folk tror att jag har lovat. Vi vill ha in en duktig hockeyspelare, om det sedan är rajtare, en snabb eller stor rackare, det får vi se. Vi letar efter en hockeyspelare som kan komplettera och vara bra för Linköping.
Hur skulle du säga att marknaden är?
– Ungefär som de sista somrarna. Det finns ingen uppsjö av spelare med tanke på att AHL betalar lite bättre och att det är svårare att locka folk till Europa. Samtidigt utökade schweizarna med en plats till, så det är tuffare. Det är några svenskar som vänt hem i bra ålder, men där har konkurrensen varit stor.
Har du satt något datum när du vill ha in den här sista forwarden?
– Jag har väl sagt både maj, midsommar och innan isstart, men när pucken släpps den 21 september ska vi ha en forward till. Sedan om det är den 7 augusti eller den 7 september får vi se. Jag håller tummarna att det ska lösa sig innan dess i alla fall."
Lejon-Fantasten Jag håller tummarna att det ska lösa sig innan dess i alla fall.
Nu är vi där igen, vid tummarna..
PuckOut Det är så vi jobbar. Hålla tummarna är sedan gammalt i Cluben. Alternativ 2 är att trycka på knappen.
Ja vad fan ska säga än att han håller tummarna att det ska lösa sig innan pucken släpps den 21 september. Visst han kan ha flera på gång men före kontrakten är skrivna så kan det bli flera nej tack. Man må säga att Hockeynews bara frågade självklara saker som de bara kunde få intetsägande svar på. De riktiga nyheterna håller han på, han vill ju inte upplysa konkurrenterna on vem eller vika han har sonderat läget med.
- Redigerad
Klart det blir Winnerbäck och Ghost i Introt skriver Corren idag
Hotspurs Han gör ju verkligen allting rätt den där Stålhammarn.
– En klassisk artist och ett klassiskt band från Linköping. Det räcker bra så. Två personliga favoriter, men framförallt hedrar vi klubbens traditioner och bygger en hemmaborg som inget gästande lag ska tycka att det är bekvämt att besöka.
LHC inleder SHL-säsongen med tre raka hemmamatcher.
– Målet måste vara fullsatt i allihop. Får vi med oss fansen som eldar på som bara de kan blir vi jäkligt svårslagna, säger klubbdirektören.
Nu blev jag sådär äckligt sugen på att sänka några öl och se på när vi spöar på Brynäs i premiären.
- Redigerad
Stålhammar är helt klart den bästa VD:n vi haft på väldigt många herrans år
Lejon-Fantasten Stålhammar är helt klart den bästa VD:n vi haft på väldigt många herrans år
![]()
![]()
Jag tycker nog att han är den bäste VD’n som vi någonsin har haft.
Reflekterat lite över en grej. I jämförelse med förra året, har inte LHCs mediasida legat på latsidan sedan säsongen slutade?
Visst, ett par intervjuer med typ 3 spelare och något kortklipp inför midsommar (har säkert lagts upp något mer) men vad hände med klipp från försäsongen, uppstart mm, saknar lite hype kring en ny säsong och nya spelare…något som lockar? Halv 8 hos Östman eller vad som, tycker man ser en hel del klipp från andra lag. Kanske är gnällig men de saknar man lite mellan säsongerna kan jag tycka