Kjeppkinesen Tror inte jag, HiV o Rögle är garanterat före, troligen också fbk o örebro

Kjeppkinesen MrBadHawk tror att LHC har den dyraste truppen!

Det skulle inte vara fösta gången som han har fel, men lik förbannat så hyllar kreti och pleti honom som en nu levande gud.

Har han sett hv, rögle, fbk och Luleå trupper.?Tror inte deras nya spelare spelar gratis..

Sen tror jag inte att Växjö, Saik, Örebro och Frölunda har jätte billiga trupper.

Nils Det skulle inte vara fösta gången som han har fel, men lik förbannat så hyllar kreti och pleti honom som en nu levande gud.

Fy fan vad du överdriver Nils. Jag har inte sett en enda person här som “hyllar honom som en gud”. Det jag, och några andra på sin höjd har sagt är att han har ett bra kontaktnät.

Jag vet att du inte gillar honom, jag respekterar det, men kom inte dragandes med skitsnack om att han skulle vara en husgud. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.

• Nils svarade på detta.

exile82 Jag vet att du inte gillar honom, jag respekterar det, men kom inte dragandes med skitsnack om att han skulle vara en husgud. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.

Klart man kan ha två tankar i huvudet samtidigt, det har jag väl inte sagt något annat om. Mi mening är säger vad jag känner och tycker du att det är skitsnack får det stå för dig. Visst jag kanske överdriver litegrann ibland ,och det tar jag mig rätten att göra, likaväl som du tar din rätt att överdriva lite ibland.

Frågan på svaret i denna ordväxling är kan hans goda kontaktnät göra att han kommer med en gissning som är fel, att vi skulle ha den dyraste truppen i SHL. Det värsta är att nu tror folk att det är så, vilket gör mig gramse eftersom jag vet att han bara gissar där.

Nils att vi skulle ha den dyraste truppen i SHL.

Dock sa han ju en av dom dyraste, INTE den dyraste. Det är skillnad en av dom dyraste kan lika gärna vara topp 5 vilket inte är omöjligt

LaumannBingo Dock sa han ju en av dom dyraste, INTE den dyraste. Det är skillnad en av dom dyraste kan vara topp 5 vilket inte är omöjligt

Han nämnde LHC först som den dyraste, sen rabblade de upp lite andra klubbar också. Tolkar det helt klart som att ryggmärgen på honom anser att LHC har den dyraste truppen. Och det är väl skitbra? Vi borde sikta på att ha den dyraste truppen varje år.

Kjeppkinesen Lyssnade på det precis nyss och han säger ordagrant ”jag tror Linköping är en av klubbarna som har en av dom dyraste trupperna nu, HV ligger där och skvalpar…osv”

Att han nämner oss först tror jag snarare beror på att LHC var det sista laget dom pratade om innan lyssnarfrågan kom med vilka lag som hade dyrast trupper, han menar inte nödvändigtvis att vi har dyrast trupp för det.

Men jag tror absolut att vi ligger i toppen sett till de dyraste trupperna, det vore konstigt annars.

Och om det är bra, absolut jag har gärna dyrast trupp om truppen på pappret borde vara det.

Tycker jag att vår trupp borde vara dyrast spelare för spelare? Nej, då tycker jag att våra sportchefer från Pajen fram till nu gjort ett dåligt jobb

LaumannBingo Lyssnade på det precis nyss och han säger ordagrant ”jag tror Linköping är en av klubbarna som har en av dom dyraste trupperna nu, HV ligger där och skvalpar…osv”

Så sade han. Men jag vill ändå hävda att när man uttrycker sig på det där sättet så vill han påstå att Linköping de facto har den dyraste truppen.

Landar vi Kovac så har vi många ~300-gubbar. Det jag undrar är var fasen vi har fått alla pengar ifrån? Det är sista säsongen som vi snyltar på Cocozza-gängets 10 millar va, vad händer sen?

Kjeppkinesen Landar vi Kovac så har vi många ~300-gubbar. Det jag undrar är var fasen vi har fått alla pengar ifrån? Det är sista säsongen som vi snyltar på Cocozza-gängets 10 millar va, vad händer sen?

Jo men just nu är ju inte Kovacs en LHC spelare även om vi skulle vilja det 😉 så han går ju inte in i dagens budget. Men jag skulle nog vilja påstå att det finns andra lag sett till spelare på pappret som borde ha dyrare trupper här och nu.

Kanske är därför man satsar extra hårt nu för att dom ska vilja fortsätta sponsra 🙂

LaumannBingo Stålhammar sa redan i den första intervjun på Gotland att vi ska ligga topp 6 i alla nivåer när han ordade om Svenssons gissning om att vi hade en riktigt dyr trupp. Så jag sätter min tillit till Stålhammar och att han har gett en rimlig budget till PJ att förhålla sig till. Sen kan det givetvis diffa lite på grund av de spelare man kontrakterar. Men jag tänker nog att PJ gör allt för att hålla sig inom ramen Stålhammar satt upp.

Nils Det var ju förra säsongen?

Man har ju sagt att lönebudgeten ökar något i år. Är vi topp 6 har vi ju en av dom dyraste trupperna så vad är det du inte tror på? Svensson har ju inte fel. Och som Kjeppis säger har vi en del spelare runt 300k så att vi skulle vara längre ner än topp 5 har jag svårt att se men i min värld finns andra lag med dyrare trupper.

Min gissning är att vi ligger 4-5 plats med löner

Nils
                      Jupp. Tror det är där vi lär ligga, på plats 5 eller 4. Det var inte nämnvärt mycket vi skulle gå upp i spelarbudget till den kommande säsongen.

• Nils svarade på detta.

Lejon-Fantasten Jupp. Tror det är där vi lär ligga, på plats 5 eller 4. Det var inte nämnvärt mycket vi skulle gå upp i spelarbudget till den kommande säsongen.

Det är nog en rimlig uppgång som har gjort att vi fått råd att uppgradera viktiga bitar av laget. Hur som helst så ät jag väldigt nöjd med vad PJ har lyckas med så här länge.

Nils Det värsta är att nu tror folk att det är så, vilket gör mig gramse eftersom jag vet att han bara gissar där.

Nu var det inte det här specifika fallet jag for efter.

Men hjälp mig här Nils. Du vet att han gissar? Typ sätter upp ett finger i luften och, “ja jo så skulle det kunna vara”, eller kan det snarare vara en kvalificerad gissning?

Du får ursäkta, men jag tror fan han har bättre insyn i det här än vad både du och jag har. Men visst, du vet att han gissar.

Jag älskar oftast din optimism Nils, men du tar ofta på dig rätt stora skor och raljerar baserat på nonsens.