Jag har personligen svårt att se något lag komma före Färjestad i grundserien i år. Bara för att dom spelade dåligt i fyra matcher mot Rögle i kvarten. Verkar dom bli för lågt rankade, nästan lite bortglömda. Dom har tappat lite, men värvat in bla Lodin och Steen. Färjestad gjorde alltså 176 mål förra året. Växsjö 162 Skellefteå 154 tätt följt av oss på 152. Frölunda med Innala och strömwall mäktade med endast 144 mål. Hur som helst, det kan vara skönt för oss att slå i underläge.

Stople in
    Precis, lägg därtill tappet av Strömwall och Innala och vad de tagit in, de spelarna som kommit in för Frölunda istället, är inte ett par spelare som kommer göra Frölunda bättre, det blir snarare ett par hack ner.

Lejon-Fantasten På pappret är både Strömwall och Innala betydligt bättre spelare. Men man ska inte ta ut något i förskott. Förhoppningsvis har de blivit svagare i offensiven.

Färjestad blir laget att slå men deras backbesättning ser väldigt medioker ut ärligt talat. Kan bli deras stora svaghet.

Metallica

Skellefteå är laget att slå, grym målvaktssida, sinnesjukt stark backsida och galet bra forwardssida.

Jocke

Pudas är förmodligen SHLs bästa back senaste åren tillsammans med Joel Persson. Helt grym åt båda håll. Lundberg var förutom Linus Söderström enskilt största anledningen till deras guld. Han är för mig SHLs bästa defensiva back. Pelikka var bra redan förra året och kommer vara ännu bättre nu. Sedan är Oskar Nilsson en perfekt B4 bra i boxplay men kan även spela PP, duktig i deras uppspelsfas. Sen gillar jag även Måns Forsfjäll, skicklig med pucken i uppspelsfas, bra positionsspel och kommer också ta kliv i deras miljö. Pontus Johansson de tog från Frölunda kommer också ta kliv i deras miljö. Jag anser att de har en topp fyra på backsidan som är topp i serien och sedan kryddat med intressant spelare med uppsida. Då har vi inte ens nämnt Frans Haara som också är ett enormt löfte som de tror på.

Kjeppkinesen Tror inte jag, HiV o Rögle är garanterat före, troligen också fbk o örebro

Kjeppkinesen MrBadHawk tror att LHC har den dyraste truppen!

Det skulle inte vara fösta gången som han har fel, men lik förbannat så hyllar kreti och pleti honom som en nu levande gud.

Har han sett hv, rögle, fbk och Luleå trupper.?Tror inte deras nya spelare spelar gratis..

Sen tror jag inte att Växjö, Saik, Örebro och Frölunda har jätte billiga trupper.

Nils Det skulle inte vara fösta gången som han har fel, men lik förbannat så hyllar kreti och pleti honom som en nu levande gud.

Fy fan vad du överdriver Nils. Jag har inte sett en enda person här som “hyllar honom som en gud”. Det jag, och några andra på sin höjd har sagt är att han har ett bra kontaktnät.

Jag vet att du inte gillar honom, jag respekterar det, men kom inte dragandes med skitsnack om att han skulle vara en husgud. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.

• Nils svarade på detta.

exile82 Jag vet att du inte gillar honom, jag respekterar det, men kom inte dragandes med skitsnack om att han skulle vara en husgud. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.

Klart man kan ha två tankar i huvudet samtidigt, det har jag väl inte sagt något annat om. Mi mening är säger vad jag känner och tycker du att det är skitsnack får det stå för dig. Visst jag kanske överdriver litegrann ibland ,och det tar jag mig rätten att göra, likaväl som du tar din rätt att överdriva lite ibland.

Frågan på svaret i denna ordväxling är kan hans goda kontaktnät göra att han kommer med en gissning som är fel, att vi skulle ha den dyraste truppen i SHL. Det värsta är att nu tror folk att det är så, vilket gör mig gramse eftersom jag vet att han bara gissar där.

Nils att vi skulle ha den dyraste truppen i SHL.

Dock sa han ju en av dom dyraste, INTE den dyraste. Det är skillnad en av dom dyraste kan lika gärna vara topp 5 vilket inte är omöjligt

LaumannBingo Dock sa han ju en av dom dyraste, INTE den dyraste. Det är skillnad en av dom dyraste kan vara topp 5 vilket inte är omöjligt

Han nämnde LHC först som den dyraste, sen rabblade de upp lite andra klubbar också. Tolkar det helt klart som att ryggmärgen på honom anser att LHC har den dyraste truppen. Och det är väl skitbra? Vi borde sikta på att ha den dyraste truppen varje år.

Kjeppkinesen Lyssnade på det precis nyss och han säger ordagrant ”jag tror Linköping är en av klubbarna som har en av dom dyraste trupperna nu, HV ligger där och skvalpar…osv”

Att han nämner oss först tror jag snarare beror på att LHC var det sista laget dom pratade om innan lyssnarfrågan kom med vilka lag som hade dyrast trupper, han menar inte nödvändigtvis att vi har dyrast trupp för det.

Men jag tror absolut att vi ligger i toppen sett till de dyraste trupperna, det vore konstigt annars.

Och om det är bra, absolut jag har gärna dyrast trupp om truppen på pappret borde vara det.

Tycker jag att vår trupp borde vara dyrast spelare för spelare? Nej, då tycker jag att våra sportchefer från Pajen fram till nu gjort ett dåligt jobb