Det Sanny bla. sa om Rissanen var:
"En finsk backgigant. Jag höll honom väldigt högt i Örebro och i VM nyligen var han kanske till och med Finlands bästa back. Jag tror att det är precis vad Linköping behöver. Defensiven behövde stabiliseras upp och det kommer den att göra nu.

Det är en spelare som delvis har saknats. De har (Oscar) Fantenberg, men nu får motståndarna ytterligare 95 tuffa kilo att möta nere i sarghörnen som kommer att göra det svårare att skapa chanser och göra mål. Det är en klockren värvning. Han har utvecklats i Örebro, vet vad som förväntas av honom och att han tillsammans med Fantenberg ska vara kung i defensiven."

jg “Det känns som vi har något riktigt bra på gång”

Det må vara en klyscha, men vad ska en “ny” spelare säga då? Det tar ju ett tag innan man säkert vet hur saker ligger till, hur det känns etc, so far- så känns det antagligen riktigt bra för honom 🙂 ska han istället säga “Nej det känns som vi har något riktigt dåligt på gång”? 😆

Kan dock hålla med om att det är ett urvattnat uttryck med “Det känns som vi har något riktigt bra på gång”

Man vill ha en mer ärlig intervju, likt den som Linus Johansson i yngre dagar.

“Alla i laget går ner på knä och tar den i munnen om så krävs.”

Hade Lawner dragit den, då jävlar hade jag börjat tro på SM-guld.

MrNebbiolo

2) Trupperna börjar sätta sig och man brukar säga att bra lag byggs bakifrån. Nämn en backuppsättning du tycker ser lite extra spännande ut, och sätt ihop hur du vill bygga den.

ADAM JOHANSSON

– Finns några att välja mellan, men jag tror att jag landar i ett svar som mina kollegor kanske förbiser - en plats och en klubb som har en underskattad backsida 24/25: Östergötland och Linköping.

Du har alla möjliga ingredienser i den backsidan som nu blivit ännu bättre jämfört med ifjol med tanke på att Rissanen sajnats och att unga killar som Hävelid och Myrenberg säkert kommer växa in i SHL-kostymen ännu mer. Fantenberg är en klassback, en av ligans bästa spelare, och därtill finns Hultström och en skicklig backtränare i Jeff Jakobs.

Linköping har alla möjligheter att kunna matcha en vass topp fyra och därefter blir det en spännande kamp om vilka som nyper platserna 5-7. Ungefär så här:

Fantenberg – Myrenberg

Rissanen – Hultström

Aronsson/Worge/Norén – Hävelid

MrNebbiolo Gillar också våra backpar men inte ett rätt när Adam ska sätta ihop rätt spelare 😂🥰

Ändå imponerande av gissaren Adam att sätta ihop backparen i en konstellation som aldrig någonsin har postats på forat.

Backparen går att diskutera men den gode Adam har en poäng i att nyckeln ligger i att få utveckling på de unga backarna. Kommer inte den utvecklingen ser det ganska tunt ut…

Jeff är skicklig som få, håller med

Är det verkligen så fel då? Jag ser det som fullt rimligt. Myrenberg borde få chansen som R1 efter fjolårssäsongen.

Anonymous2 Är det verkligen så fel då? Jag ser det som fullt rimligt. Myrenberg borde få chansen som R1 efter fjolårssäsongen.

Fel och fel är det väl inte. Men har man följt Cluben det senaste året så hade man inte ställt upp backparen så. Så typiskt honom att gång efter annan avslöja sig själv med att gissa.

I säsongsstarten går Myrenberg före Hävelid i min bok i alla fall. Självklart ska Hävelid få en chans att bevisa att han ska ha speltid tillsammans med en etablerad back, men pojken har mer att bevisa

exile82 I säsongsstarten går Myrenberg före Hävelid i min bok i alla fall. Självklart ska Hävelid få en chans att bevisa att han ska ha speltid tillsammans med en etablerad back, men pojken har mer att bevisa

Hävelid ska först och främst ta sig in i top6. Just nu är han sjundeback i min bok.

exile82 I säsongsstarten går Myrenberg före Hävelid i min bok i alla fall. Självklart ska Hävelid få en chans att bevisa att han ska ha speltid tillsammans med en etablerad back, men pojken har mer att bevisa

Det där är svårt. Myrenberg är bättre just nu men Hävelid har betydligt större potential. Myrenberg kommer aldrig vara mer än en bra tvåvägsback. Tycker det finns “mer att vinna” på att satsa Hävelid. Bästa alternativet är att ha båda i topp 4 men då måste Hulta klara sig utan Fanten och det går ju tyvärr inte.