Zyber I slutspelet får man väl ändå inte poäng..? Men ja, snittpoängen är lite missvisande. Dock inte supermissvisande.

Vi ligger högre upp än jag trodde, men ändå jämför oss med ‘Väck-sjö’ i poäng o antal säsonger men att dom ändå har så många Guld 🫣😭

LaumannBingo Den delen har tagits tag i sen Stålis intåg och har gjort susen eftersom stålis inser vikten av bra media och att spelarna ska synas på mer ställen än bara isen. Där har man bland annat plockat in Einar.

Vet också att CJS och Edin klickar väl med varandra och spånar en del tillsammans.

5 dagar senare

Bergsten på Corren ändrade från “Med största säkerhet kommer 27-åringen att presenteras under fredagen.” till: “Med största säkerhet kommer 27-åringen att presenteras inom kort.”

Så det lär väl inte bli någon presentation av Heljanko idag, även om man hoppades på det.

Man kan tycka att Bergsten och redaktionen borde ha mer kopplingar in i Cluben och kunna gräva fram mer info och nyheter som lokal tidning, samt ställa mer kritiska frågor. Samtidigt ska man tänka på att dom ska samtidigt bevaka Grebo IF och Linköpings lejon d.v.s väldigt brett och långt ner i divisionerna och frågan är hur mycket resurser som finns där på Corren + att dom inte vill göra sig ‘omöjliga’ hos Jakobsson & Co. Aftonbladet, Expressen, Mr Madhawk, Hockeynews har avdelat/avlönat folk att specifikt gräva i hockeynyheter, rykten och har och tar betalt för det också. Lätt och gnälla på Corren, ibland med rätta men bara för att balansera upp vad man (vi) kan kräva av Bergsten och company.

Hotspurs
    Helt enig. Väldigt väl skrivet och sammanfattat 🍻

Sillen Måste varit något som kört ihop sig sent..

Intressant, men då kanske han presenteras i morgon istället, eller under kvällen idag 😄🥳 Det viktigaste är, att Heljanko är klar 🙏 sedan om det blir idag, i morgon, söndag, måndag eller på tisdag, det spelar mindre roll känner jag, så länge han blir presenterad🙏

Kan det vara så enkelt att inget är klart förrän det är klart…

Sillen
      Haha oh lord.. Fint och höra Sillen, tur att vi har dig, Hockeytröjan och Storfiskarn här som kan komma med inside-info 😅 tack för ni finns! 😄🙏

Lite från Corren, om Heljanko:

"Niclas Lönnqvist, sportreporter på Hufvudstadsbladet, hyllar honom också:

– Jämn och utan svagheter. Karriären har stadigt gått uppåt och i finalserien var han klart bättre än sin kollega i Pelicans, Niklas Kokko. Framför allt har Heljanko blivit lugnare i sitt agerande och spottar inte ut lika mycket puckar som han kanske gjorde tidigare. En aktiv målvakt som också deltar mycket i spelet. Sevärd, men konkurrensen bland målvakter är hård i Finland, vilket betyder att han inte fått sitt genombrott i landslaget, säger han till Sporten."

Hur tror du att han kommer att lyckas i Sverige?

– Bra. Jag har ingen orsak att tvivla på det"

jg
        Vem är Nicklas Lönnqvist? 😅😂 Jag har förstått att han är sportjournalist, men jag har aldrig hört talas om honom innan 😅