I den här artikeln i Barometern står det att John Dahlström var nära LHC tätt inpå seriestart förra säsongen, men att LHC gick vidare med en annan spelare. Olausson? Bouma?
LHC i media
- Redigerad
ananas
Olausson gick de väl in med istället. Dahlström har knappast grönskat marknaden, det är ingen spets. Precis som den tröttkörda Olausson inte var, men det var också därför han fick ett korttidskontrakt på 2 veckor, för och se om Olauson höll. Bouma ersatte Törnqvist.
Ja att Bouma ersatte Törnqvist. måste vi slå fast en gång för annan, så det har du 100% rätt i. Jag vet inte varför vissa tror att Bouma var tänkt som den 14 forwarden som saknades redan innan Törnas olycka. Nä som den 14 forwarden tog vi Greco efter ha testat Olausson i början av säsongen.
Corren skriver att 3 loggor kommer det kunna röstas på men först 2025 ingen ändring än på ett tag alltså. Behålla nuvarande, återgång till gamla eller en mix mellan dessa loggor.
- Redigerad
Nils
Bra minne Nisse, så var det.
Hotspurs Corren skriver att 3 loggor kommer det kunna röstas på men först 2025 ingen ändring än på ett tag alltså. Behålla nuvarande, återgång till gamla eller en mix mellan dessa loggor.
Ja och för att klargöra för de som inte har Corren, så klipper jag in vad Stålhammar menar med 3 klubbmärken, som man kan välja på:
“– Det har kommit in tre motioner om klubbmärket. Behålla det vi har, gå tillbaka till det gamla eller satsa på ett nytt som är en blandning av de båda, säger klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar.”
Om när det kan bli aktuellt med byte av vårt älskade klubbmärke:
"Däremot är det inte aktuellt med en förändring redan till nästa säsong – och troligen inte heller till året därefter.
– Till kommande vinter är allt beställt och klart med matchtröjor och annat. Förslaget blir att utreda fram till nästa årsmöte för att se vad folk tycker och när vi i så fall kan göra en förändring. Det görs inte över en natt."
Lejon-Fantasten Bra minne Nisse, så var det.
Ja så var det och ditt minne är riktigt bra också.
- Redigerad
Lejon-Fantasten Bra. Jag har fått emot mig här av några skribenter här att jag klippt in artiklar här varför jag inte gjorde så, men det kan förhoppningsvis vara ok om man tar med delar bara eller inte gör det för ofta, jag vet inte.
- Redigerad
SHL:s bästa värvningar - plats 5-1 (tv4play.se)
Sanny rankar värvningen av Rissanen som SHL:s bästa värvning till kommande säsong.
Upp med Sanny i taket!
Kjeppkinesen Sanny rankar värvningen av Rissanen som SHL:s bästa värvning till kommande säsong.
Upp med Sanny i taket!
Det är det som jag alltid har sagt Sanny är en riktig hockeyexpert.
Man blir glad att höra att han rankar oss högt, det känns verkligen i mitt LHC hjärta.
- Redigerad
Kjeppkinesen
Ska vi adoptera Sanny så han blir Linköpings-son istället?
Alltid gillat Sanny som expert han kommer ofta med väldigt bra och intressanta analyser, som gör att man får upp intresset av det han säger
Det är Keppis som läste om våran rankin
Kjeppkinesen SHL:s bästa värvningar - plats 5-1 (tv4play.se)
Sanny rankar värvningen av Rissanen som SHL:s bästa värvning till kommande säsong.
Upp med Sanny i taket!
- Redigerad
Nils
Det Kjeppis skrev och-även länkade, handlade om att Sanny Lindström rankade vår back, Rissanen (på plats 1) , som SHL:s hitintills bästa värvning under hela Silly season. Sanny hade även några bubblare från oss, som hade kunnat vara med i hans topp-10 rankings lista, men det var för många bra spelare att välja på.
Bubblare, från oss: Nick Shore och Christian Heljanko.
Lejon-Fantasten Det Kjeppis skrev och-även länkade, handlade om att Sanny Lindström rankade vår back, Rissanen (på plats 1) , som SHL:s hitintills bästa värvning under hela Silly season. Sanny hade även några bubblare från oss, i rankingen: Nick Shore och Christian Heljanko.
Där ser man att Sanny har ögon utan skygglappar till skillnad från Svensson. Sanny är en riktig expert som jag har gillat sen den tiden han spelade i Timrå innan Färjestad köpte över honom. Sanny är sanningsenlig i sina kommentarer för även om han har spelat i Timrå och Färjestad så ger han dem inga extra pluspoäng. Ja han är på riktigt en objektiv kommentator som jag högaktar.
Jocke En bra expert hyllar LHC, en dålig expert sågar LHC. Sann objektivitet.
Jag fattar verkligen inte hatet mot Svensson. Det är inte min favorit heller men jag kan samtidigt hålla två tankar i huvudet samtidigt och tycka att han är en jävel på silly och har ett snyggt nätverk. Han har inte, och ingen annan har inte heller påstått att han är en expert.
exile82 Jag fattar verkligen inte hatet mot Svensson. Det är inte min favorit heller men jag kan samtidigt hålla två tankar i huvudet samtidigt och tycka att han är en jävel på silly och har ett snyggt nätverk. Han har inte, och ingen annan har inte heller påstått att han är en expert.
Det är väl bara jag som inte tycker om Svensson, men jag hatar honom inte utan för mig är han ingenting särskilt. Och egentligen så orkar jag inte bry mig alls om honom. men när han säger något ofördelaktigt om LHC så reagerar jag på hans ord.
Vem är våran talang?
- Redigerad
Slopad fallskärm är stort.
- Redigerad
Adam Aunes Johansson
https://hockeysverige.se/2024/05/30/tio-shl-talanger-som-ar-aktuella-for-lan
Det Sanny bla. sa om Rissanen var:
"En finsk backgigant. Jag höll honom väldigt högt i Örebro och i VM nyligen var han kanske till och med Finlands bästa back. Jag tror att det är precis vad Linköping behöver. Defensiven behövde stabiliseras upp och det kommer den att göra nu.
Det är en spelare som delvis har saknats. De har (Oscar) Fantenberg, men nu får motståndarna ytterligare 95 tuffa kilo att möta nere i sarghörnen som kommer att göra det svårare att skapa chanser och göra mål. Det är en klockren värvning. Han har utvecklats i Örebro, vet vad som förväntas av honom och att han tillsammans med Fantenberg ska vara kung i defensiven."
- Redigerad
Intervju med Lawner:
Lejon-Fantasten “Det känns som vi har något riktigt bra på gång”
- Redigerad
jg “Det känns som vi har något riktigt bra på gång”
Det må vara en klyscha, men vad ska en “ny” spelare säga då? Det tar ju ett tag innan man säkert vet hur saker ligger till, hur det känns etc, so far- så känns det antagligen riktigt bra för honom ska han istället säga “Nej det känns som vi har något riktigt dåligt på gång”?
Kan dock hålla med om att det är ett urvattnat uttryck med “Det känns som vi har något riktigt bra på gång”
Man vill ha en mer ärlig intervju, likt den som Linus Johansson i yngre dagar.
“Alla i laget går ner på knä och tar den i munnen om så krävs.”
Hade Lawner dragit den, då jävlar hade jag börjat tro på SM-guld.
Verkar stå om oss i hockeypanelen på expressen, står det något härligt?
2) Trupperna börjar sätta sig och man brukar säga att bra lag byggs bakifrån. Nämn en backuppsättning du tycker ser lite extra spännande ut, och sätt ihop hur du vill bygga den.
ADAM JOHANSSON
– Finns några att välja mellan, men jag tror att jag landar i ett svar som mina kollegor kanske förbiser - en plats och en klubb som har en underskattad backsida 24/25: Östergötland och Linköping.
Du har alla möjliga ingredienser i den backsidan som nu blivit ännu bättre jämfört med ifjol med tanke på att Rissanen sajnats och att unga killar som Hävelid och Myrenberg säkert kommer växa in i SHL-kostymen ännu mer. Fantenberg är en klassback, en av ligans bästa spelare, och därtill finns Hultström och en skicklig backtränare i Jeff Jakobs.
Linköping har alla möjligheter att kunna matcha en vass topp fyra och därefter blir det en spännande kamp om vilka som nyper platserna 5-7. Ungefär så här:
Fantenberg – Myrenberg
Rissanen – Hultström
Aronsson/Worge/Norén – Hävelid
Gillar också våra backpar men inte ett rätt när Adam ska sätta ihop rätt spelare
MrNebbiolo Gillar också våra backpar men inte ett rätt när Adam ska sätta ihop rätt spelare
Ändå imponerande av gissaren Adam att sätta ihop backparen i en konstellation som aldrig någonsin har postats på forat.
Backparen går att diskutera men den gode Adam har en poäng i att nyckeln ligger i att få utveckling på de unga backarna. Kommer inte den utvecklingen ser det ganska tunt ut…
Jeff är skicklig som få, håller med
Är det verkligen så fel då? Jag ser det som fullt rimligt. Myrenberg borde få chansen som R1 efter fjolårssäsongen.
Anonymous2 Är det verkligen så fel då? Jag ser det som fullt rimligt. Myrenberg borde få chansen som R1 efter fjolårssäsongen.
Fel och fel är det väl inte. Men har man följt Cluben det senaste året så hade man inte ställt upp backparen så. Så typiskt honom att gång efter annan avslöja sig själv med att gissa.
I säsongsstarten går Myrenberg före Hävelid i min bok i alla fall. Självklart ska Hävelid få en chans att bevisa att han ska ha speltid tillsammans med en etablerad back, men pojken har mer att bevisa