Lejon-Fantasten Fast jag rankade alla lagkaptener?
LHC i media
- Redigerad
alfie Ja, och du satte honom sist i din ranking (helt rätt). Men min poäng är att jag inte ens hade haft med honom på listan, oavsett att han varit lagkapten här.. Han är inte värdig och få vara med på listan enligt mig, därav att jag tyckte att du var snäll mot E.L.
- Redigerad
Lejon-Fantasten Fast vadå värdig?
Han har ju fortfarande varit kapten. Och Alfie listade dom som varit kaptener
Bara för att du inte tycker att han är värdig betyder det ju inte att det inte hänt. Du kan ju inte ändra historieskrivningen utifrån vad du tycker
- Redigerad
LaumannBingo Har jag någonstans skrivit att det inte har hänt att Eddie Larsson varit lagkapten hos oss? Läs om mycket noggrannare i så fall..
Jag skrev:
Lejon-Fantasten Men min poäng är att jag inte ens hade haft med honom på listan, oavsett att han varit lagkapten här..
Sedan vad du har för inställning, det är en annan sak. Men jag hade aldrig haft med Eddie Larsson på en lista bland våra lagkaptenerna genom tiderna- oavsett om han varit lagkapten!
- Redigerad
Lejon-Fantasten Sedan vad du har för inställning, det är en annan sak. Men jag hade aldrig haft med Eddie Larsson med på en lista bland våra lagkaptenerna genom tiderna- oavsett om han varit lagkapten!
Och då är det som att det inte hänt om han helt plötsligt inte finns med på en lista över kaptener historiskt? Du ändrar historieskrivningen i en lista på clubens kaptener genom tiderna. För att du inte tycker att den är ”värdig”, du ser väl själv att det blir skevt?
Det handlar ju om fakta och inte vad någon tycker eller inte
En helt annan femma om man ska lista dom kaptener man tycker varit bäst och han inte kommer med där, då köper jag det du säger.
- Redigerad
LaumannBingo Jag har ju visserligen aldrig sagt vad det är för lista jag skulle ha gjort.. Bara att jag inte hade haft med Eddie Larsson. Men om jag skulle gjort en lista med lagkaptener för LHC genom tiderna, så är det de lagkaptenerna som jag tycker varit bäst för LHC, som jag skulle tagit med på den listan, i så fall.
- Redigerad
Lejon-Fantasten Fast det var ju listan @alfie gjorde du inte tyckte han skulle va med på och han listade alla kaptenerna LHC haft. Dvs fakta med vilka som varit kaptener men med en egen åsikt utifrån hur bra dom varit
Men aja skitsamma
- Redigerad
Tycker att ståplats podcast försöker med en rolig grej med musikprojektet. Tror dock att de missbedömt efterfrågan av det. Ingen kritik på något sätt men tror att de möjligtvis sett till vad de själva vill göra som musiker och mindre vad folk vill ha. Eller?
Edit: det är rätt mkt deg som efterfrågas till flera saker: podden, tifo, resespons och nu musik. Gissar att resespons till hjältarna som åker till Skellefteå och tifo går före för de allra flesta. Ekonomin är dessutom vad den är.
- Redigerad
Bra gjort! Udda val av motiv dock.
Riktigt läckert! Jag tycker nog ändå att det är rimligt med ett mer symboliskt motiv. Alla vill inte ha en logotyp permanent på sin kropp.
- Redigerad
Kjellman Sant, sen kan man i och för sig lägga in Linköping eller Cluben i snygg skrift under lejonet men såklart en smaksak. Lejonet på CJS påminner lite om lejonet i ‘introt’ på jumbotronen …….. Ska sen loggan ev ändras uppdateras kan en logga med nuvarande form snart bli ‘daterad’.
Snubblade över denna intervju som SHL endast har lagt ut på LinkedIn av alla ställen. Sebbe pratar om sin roll som fystränare (spelarutvecklare) i LHC. Klippet finns här.
- Redigerad
Anonymous6 Första låten de släpper är inget vidare. Låter typ som Ultima Thule, fast lokalromantiskt snarare än nationalromantiskt.
Och jag vill inte ens såga dem, jag brukar lyssna på podden även om det väl ofta blir att jag funderar på att stänga av när vuxna män pratar om hur bakfulla de är.
Jag respekterar det engagemang de har, men håller med om att de nog inte bör spreta för mycket. Musiken finns nog, precis som du säger, näst intill noll intresse för.
Förövrigt saknar jag tiden med Gustav Douhan och Fredrik Ahlberg (tror jag han hette?). Men som sagt respekt för engagemanget, det är mer än vad jag skulle orka göra.
- Redigerad
Gud stora toppar och dalar i podden. Men musikprojektet är jag lätt skeptisk till (höhö). Stör mig mest på allt gnäll på Klas och coachförluster hit och dit från Rogga. Framförallt på X. Sedan vill podden ställa vassa frågor eftersom media inte gör det, de har både klas och PJ + stålis som gäster. De kritiska frågorna lyser lite lätt med sin frånvaro.
Men: gött med en podd med enbart clubensnack av eldsjälar. Tackar jag för!
Edit: att släppa så många låtar som de planerar gör ju att det blir omöjligt att alla blir bra. Få som klarar det.