Sanny och Svensson pratade om LHC:s lagbygge i sin podd, Svensson nämnde dock inga nya namn/rykten till Cluben.

Höken och Sanny var väl inne på de som många andra redan pratat om, att vi saknar RW till andra och en Winge till 3:e. Sen självklart en back!

SIFFET
    Ja, det vill säga inget nytt ^^ som jag var inne på ovan. Men dock var det intressant hur Svensson formerade första kedjan:
    Little-Shore-Rattie.

Har dock svårt och se det hända, i och med att Little och Russell har hittat en väldigt fin spelkemi tillsammans, lite onödigt och ändra på något som hitintills funkar väldigt bra.

Nån med plus som kan se ifall man lyfter fram trycket i Saaben från kvarten eller om man som vanligt bortser från LHC?

Någon som vet hur man tänker ur ett SoMe perspektiv? Är det verkligen så smart att pumpa ut alla värvningar nu? Känns som att det snart blir väldigt torrt med content!

Weteran

Sommarträning som drar igång snart och någon vecka ledigt måste även sociala medier ha. Förutom mitt i sommaren alltså.

Klart man vill få ut nyförvärv nu för att få folk att köpa partnerskap och spons men även säsongskort när det är dags. Rida på hypen framåt.

Weteran Jag kan tänka mig att strategin är att hålla uppe trycket, medan det fortfarande är buzz kring säsongen som var, för att på så sätt skapa ett stort sug och intresse för det som kommer.

Troligtvis kommer säsongskorten släppas inom kort, och viss av erfarenhet, så vill jag hävda att det är enklare att sälja korten om publiken vet vad för lag man kommer ställa på banan. De år då vi har byggt om som mest, har varit de åren som har varit tuffast att sälja och framför allt i början av försäljningsperioden.

Sen tror jag att Edin, med sin första försäsong från förra året som erfarenhet, kommer att leverera riktigt starkt och producera kul och spännande grejer.

gustafdouhan Bra input från en veteran. 🫡 Tror också att det är en väldigt rimlig strategi att smida medan järnet är varmt. Pumpa ut information kring nyförvärv, hypa upp en träningsmatch i Stånkan i september osv.

Weteran

Sommaren är den bästa tiden att producera längre intervjuer och reportage. Sedan går det att skapa hur mycket content som helst som ej är direkt hockeyrelaterat.

Barometerns sportreporter Jesper Hallberg, som har följt Erik Norén på nära håll, hyllade LHC för värvningen av Norén.
          Han säger såhär om LHC:s nya backvärvning, från Corren:

"– Jag tror att Erik Norén kan ha gjort debut i Tre Kronor om ett par år. Det ska bli jättespännande att se vad Jeff Jakobs kan göra med honom på daglig basis; hur han ska ställa skridskorna, hur han ska jobba i spelet med puck och så vidare. Han tjänade under 20 000 kronor i månaden i Kalmar HC och här tror jag att LHC har hittat bang for the buck.

– Styrkorna ligger helt klart i defensiven. Erik Norén sätter stopp i spelet på ett väldigt bra och effektivt sätt med hjälp av en stark fysik. I min bok är han inte helt oäven offensivt heller, och han har tagit fina kliv i sin utveckling där senaste åren, berättar Hallberg."

Tänk då om vi också landar in Engsund, jävlar vilken spännande mix av backar vi har då!

11 dagar senare

Jag tänkte köpa premium på antingen hockeynews eller hockeysverige. Vilken är bäst?

Stör mig på att Hockeynews skriver så JÄVLA MYCKET om DIF. De är dock bra i övrigt