Snubblade över denna intervju som SHL endast har lagt ut på LinkedIn av alla ställen. Sebbe pratar om sin roll som fystränare (spelarutvecklare) i LHC. Klippet finns här.
LHC i media
- Redigerad
Anonymous6 Första låten de släpper är inget vidare. Låter typ som Ultima Thule, fast lokalromantiskt snarare än nationalromantiskt.
Och jag vill inte ens såga dem, jag brukar lyssna på podden även om det väl ofta blir att jag funderar på att stänga av när vuxna män pratar om hur bakfulla de är.
Jag respekterar det engagemang de har, men håller med om att de nog inte bör spreta för mycket. Musiken finns nog, precis som du säger, näst intill noll intresse för.
Förövrigt saknar jag tiden med Gustav Douhan och Fredrik Ahlberg (tror jag han hette?). Men som sagt respekt för engagemanget, det är mer än vad jag skulle orka göra.
- Redigerad
Gud stora toppar och dalar i podden. Men musikprojektet är jag lätt skeptisk till (höhö). Stör mig mest på allt gnäll på Klas och coachförluster hit och dit från Rogga. Framförallt på X. Sedan vill podden ställa vassa frågor eftersom media inte gör det, de har både klas och PJ + stålis som gäster. De kritiska frågorna lyser lite lätt med sin frånvaro.
Men: gött med en podd med enbart clubensnack av eldsjälar. Tackar jag för!
Edit: att släppa så många låtar som de planerar gör ju att det blir omöjligt att alla blir bra. Få som klarar det.
Det där är hela min barndom. Skrapa rutor efter matchen med Pappa men man var mätt och törstig efter brickan. Fanns ingen app som värmde bilen då. Älskar vad Stålis gör!
Får blir att hugga en bricka på tisdag innan det är dags att lapa öl…
Petter är väl tyvärr en klassisk kontra-indikator.
Att Petter tror på Cluben inför ett slutspel är det säkraste vårtecknet vi har i det här landet. Jag klagar dock inte.
- Redigerad
Ja verken Färjestad eller Färjestad-fansen kan vara särskilt nöjda med att de gjorde sig av med Jakobsson Perfekt för oss!
Någon som vet om det står något intressant:
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/linkoping-2425-har-kommit-langt-med-nasta-ars-trupp/
Strategen Kolla silly-tråden
- Redigerad
Vi tycks få inleda vår SHL-premiärmatch på hemmaplan i Saaben, nästa säsong! Enl. Corren:
“Lördag 21 september är det nedsläpp i SHL-hockeyn – och enligt Sportens uppgifter inleder LHC hemma i Saab arena mot det lag som tar klivet upp från allsvenskan: Brynäs, Djurgården, Karlskoga eller Mora. Förslaget är ännu inte hundraprocentigt spikat, men om inget oförutsett inträffar väntas inga ändringar.”
- Redigerad
Någon som läst detta och kan sammanfatta?
https://hockeysverige.se/2024/04/03/rasmus-kagstrom-om-linkoping-2023-24
Har inte tillgång med kan göra en kort sammanfattning
dag: Rasmus Kågström om Linköping HC.
Ingen spelare i SHL är lika viktig som honom - Marcus Högberg
“Han är en offensiv artist på SHL-nivå” - Ty Rattie
Forwardens succé: Ligans målbästa spelare efter novemberuppehållet - Patric Russell
“En av säsongens största floppar i SHL” Taylor Leier
Hyllningen: “Han lyfte laget till nya höjder” - Oscar Fantenberg
Har säkrat upp nyckelpjäser på långtidskontrakt - Högberg, Rattie, Fantenberg
Siffrorna som sticker ut: “Största ökningen för något lag i SHL” - vi gick från 12 till 6
cremator floppen är Leier, ökningen gäller publiksiffrorna