Min högst subjektiva ranking av Clubens kaptener under elitserie/SHL-eran, 100% baserad på magkänsla utan någon som helst insyn:

1. Mange
  2. Mike
  3. Fanten
  4. Jocke E
  5. Pajen
  6. Junland
  7. Tjomme
  8. Emvall
  9. Myran Gustavsson
  10. Eddie

Fråga mig igen om en timme så har jag säkert kastat om helt 😁

alfie

Jocke E har jag som tvåa, kunde spela överallt, smart som fan både på plan och utanför. Dessutom en jävla rakryggad kille överlag. Skillnaden jag gör mot Mike är att Jocke var en betydligt bättre hockeyspelare.

Myran måste väl vara den sämsta oavsett hur dålig Eddie var. Han låtsades avsluta karriären för att komma ur kontraktet, för att snart därefter känna sug efter hockey igen och göra comeback i AIK.

Förövrigt är Mike solklar etta hos mig.

alfie Nog för Eddie Grisen Larsson varit lagkapten här, pinsamt nog.. Men att han fick komma med på din lista Alfie.. Det var oerhört generöst-och snällt av dig! 😅 Jag hade aldrig tagit med det fanskapet i en lista bland våra andra lagkaptener.

Edit: Ingen sarkasm eller ironi.

alfie Nej precis. Men det var oerhört generöst-och snällt av dig att ta med honom på listan bland lagkaptener alls, sista platsen till trots (sämst rankad bland lagkapter). En annan har nästintill förträngt att han varit det, han var inte något annat än skam som lagkapten. I min lista hade han däremot aldrig varit med på den annars jävligt mäktiga lista på lagkaptener.

alfie Ja, och du satte honom sist i din ranking (helt rätt). Men min poäng är att jag inte ens hade haft med honom på listan, oavsett att han varit lagkapten här.. Han är inte värdig och få vara med på listan enligt mig, därav att jag tyckte att du var snäll mot E.L.

Lejon-Fantasten Fast vadå värdig?

Han har ju fortfarande varit kapten. Och Alfie listade dom som varit kaptener

Bara för att du inte tycker att han är värdig betyder det ju inte att det inte hänt. Du kan ju inte ändra historieskrivningen utifrån vad du tycker

LaumannBingo Har jag någonstans skrivit att det inte har hänt att Eddie Larsson varit lagkapten hos oss? Läs om mycket noggrannare i så fall..
            Jag skrev:

Lejon-Fantasten Men min poäng är att jag inte ens hade haft med honom på listan, oavsett att han varit lagkapten här..

Sedan vad du har för inställning, det är en annan sak. Men jag hade aldrig haft med Eddie Larsson på en lista bland våra lagkaptenerna genom tiderna- oavsett om han varit lagkapten!

Lejon-Fantasten Sedan vad du har för inställning, det är en annan sak. Men jag hade aldrig haft med Eddie Larsson med på en lista bland våra lagkaptenerna genom tiderna- oavsett om han varit lagkapten!

Och då är det som att det inte hänt om han helt plötsligt inte finns med på en lista över kaptener historiskt? Du ändrar historieskrivningen i en lista på clubens kaptener genom tiderna. För att du inte tycker att den är ”värdig”, du ser väl själv att det blir skevt?

Det handlar ju om fakta och inte vad någon tycker eller inte

En helt annan femma om man ska lista dom kaptener man tycker varit bäst och han inte kommer med där, då köper jag det du säger.

LaumannBingo Jag har ju visserligen aldrig sagt vad det är för lista jag skulle ha gjort.. Bara att jag inte hade haft med Eddie Larsson. Men om jag skulle gjort en lista med lagkaptener för LHC genom tiderna, så är det de lagkaptenerna som jag tycker varit bäst för LHC, som jag skulle tagit med på den listan, i så fall.

Lejon-Fantasten Fast det var ju listan @alfie gjorde du inte tyckte han skulle va med på och han listade alla kaptenerna LHC haft. Dvs fakta med vilka som varit kaptener men med en egen åsikt utifrån hur bra dom varit

Men aja skitsamma

Tycker att ståplats podcast försöker med en rolig grej med musikprojektet. Tror dock att de missbedömt efterfrågan av det. Ingen kritik på något sätt men tror att de möjligtvis sett till vad de själva vill göra som musiker och mindre vad folk vill ha. Eller?

Edit: det är rätt mkt deg som efterfrågas till flera saker: podden, tifo, resespons och nu musik. Gissar att resespons till hjältarna som åker till Skellefteå och tifo går före för de allra flesta. Ekonomin är dessutom vad den är.

Lukkinen Lejon är väl bland de vanligaste motiven för tatueringar?

Riktigt läckert! Jag tycker nog ändå att det är rimligt med ett mer symboliskt motiv. Alla vill inte ha en logotyp permanent på sin kropp.

Kjellman Sant, sen kan man i och för sig lägga in Linköping eller Cluben i snygg skrift under lejonet men såklart en smaksak. Lejonet på CJS påminner lite om lejonet i ‘introt’ på jumbotronen …….. Ska sen loggan ev ändras uppdateras kan en logga med nuvarande form snart bli ‘daterad’.