East

Vad på Hockeysverige är bra? Måns Karlsson skriver bara om Brynäs? Sedan Kågström om Skellefteå och helt ur ett Norrlandsperspektiv i övrigt.

Har de avslöjat någon värvning någonsin? Genomgångarna av lagen i SHL är alltid behäftade med kraftiga fel och ofta tydligt att de bara läst på eliteprospects ungefär.

Överlag ganska trötta reportage dessutom.

Sedan gillar jag inte gränssnittet på hemsidan som jag anser riktigt dåligt och svårt att navigera även om den delen är mer tycke och smak.

Det är min syn på det.

Bergsten satte upp kedjorna såhär i höst:

Första:
    Remi Elie- Nick Shore- Ty Rattie

Andra:
    Broc Little-Patrick Russell-Vakant

Tredje:
    Christoffer Ehn-Markus Ljungh- Henrik Törnqvist

Fjärde:
    Lance Bouma-Johan Johnsson-Oscar Lawner
    Fabian Wagner, Adam Hofbauer.

Jag själv skulle aldrig sätta Lawner i fjärde kedjan, så länge det inte finns bättre spelare för tredje kedjan, men han bör få spela i tredje kedjan. Hade ni också satt Lawner i tredje kedjan? Eller i fjärde kedjan som Bergsten?

Lejon-Fantasten

Jag skulle nog prova mig fram lite under försäsongen. Lawner borde få börja i tredjekedjan, han borde vara den som fortast kan ta kliv till att blomma ut ordentligt.

Intevju med Strömwall i Corren, om kontakten med LHC inför den förra säsongen:
      "– Vi snackade lite, så var det, säger 29-åringen efter tisdagskvällens 0–2-förlust mot Finland i Saab arena inför 7031 åskådare.

LHC:s sportchef Peter Jakobsson var i somras rätt så tydlig med att den förre LHC-junioren stod på lagets önskelista. Strömwall har mamma och styvfar på cykelavstånd från Saab arena så kopplingen finns.

Men. Så blev det inte.

– Nej. Frölunda ville ha mig mer så jag gick dit, säger Strömwall."

Han säger vidare, att Linköping är delvis hemma, då han flyttade hit när han var 10 år, men att hans bas och ‘hem’ är mer Stockholm, där han haft sin bas, dem senaste 9 åren.

Sillen
        Ja, det lär de ha gjort 😆 men det var med facit i hand, också värt det, för Frölundas del såklart. Då han ändå var en av deras genomgående bästa spelare, genom säsongen. Nu vet man ju, att han har åtminstone 1 riktigt stark säsong bakom sig i SHL 😁

I Corren framgår det att Tre Kronors båda kalkonmatcher i SAABen sammalagt lockade 13228 åskådare och att LHC går ca 750k plus på detta. Gött mos! 🙂

Filip Berglund säger såhär till Corren, om Rasmus Rissanen:

"– Det är bara att gratulera. LHC får verkligen in en grym back. En av de bästa backarna som jag har spelat med, säger Filip Berglund.

Det var stora ord.

– Ja, men han kommer att göra väldigt, väldigt få misstag och vara där varenda kväll. Grym defensiv och bättre offensivt än vad man tror. Spelskicklig och med bra förstapass. Men framförallt är han grym i egen zon."

Lejon-Fantasten – Ja, men han kommer att göra väldigt, väldigt få misstag och vara där varenda kväll. Grym defensiv och bättre offensivt än vad man tror. Spelskicklig och med bra förstapass. Men framförallt är han grym i egen zon."

Tvärtemot vad Filip är med andra ord

Skrevs det nåt intressant om cluben i corren idag? Kan bara se att det handlar om sista platsen i truppen.

Guldlejonet

PJ om sista nyförvärvet:

– Tyvärr inget nytt besked där. Det är några namn som vi pratar och jobbar med. Det kan vara så att det dröjer in i maj under eller efter VM. Vi känner inte att vi behöver stressa fram något, säger Peter Jakobsson.

Planen just nu är att inte täcka upp för Rissanen och Shore under försäsongen. Han säger att Rissanen kommer missa två matcher och Shore fyra till fem matcher av SHL, Spelare som Arvid Westlin, Adam Aunes Johansson och Felix Öhrqvist kommer få chansen istället

Kallzon
              Tack, nu behövde inte jag dela 😆 Bra sammanfattning av artikeln, trevlig helg på dig 🍻

Kallzon Tack för infon!!! Med tanke på att Rissanen bara missar två och är den spelaren han är så tycker jag det känns helt rätt beslut att låta Norén och Örhqvist få chansen under försäsongen. Rissanen kommer säkert vara redo direkt att gå in och logga minuter.

På center sidan kan vi ju ställa upp med Ljungh/Russell/Ehn/Johnsson tills Shore kommer! Där har vi ju en ganska bra center sida från start 🙂

SIFFET Norén och Örhqvist få chansen under försäsongen.

Norén ska väl vara ordinarie under hela säsongen får man hoppas.