Strategen

Detta var väl det enda intressanta:

Vad mer vill du göra med den här truppen?

– Vi har sagt att vi vill ha in en topp sex-forward. Sen om han är right, left eller snabb… det är svårt att svara på. Men vi vill ha in en skicklig hockeyspelare.

Vilken marknad kollar ni främst på?

– Det är väl spelare i AHL/NHL som kanske inte riktigt har de rollerna där borta som man kanske skulle vilja ha. Sen om det är en svensk, en tjeck eller en finsk spelare eller nordamerikan… det spelar mindre roll. Det viktigaste är att det blir rätt – inte att det går fort.

Han säger också att han försöker med Vrana, men att det är ett långskott.

MTCluben
    Jag är glad i övrigt MTC, dock så är jag, precis som många andra, en inbiten, passionerad hardcore-supporter till LHC. Och det svämmade över en massa känslor när beskedet om Högga kom, allt från att man blev chockad, rädd, sorgsen, stolt och glad för Höggas skull. Sedan tror jag inte Högga åker bort dit för att komma tillbaka om 2 år, möjligen, att han kommer tillbaka om 4-5 år, men vi får se.

Men fin tanke ändå, trevlig helg 🍻

Hotspurs
      Jag brukar i regel ha väldigt lätt för att acceptera och gå vidare från motgångar, som är tufft på ett känslomässigt plan. Och jag måste säga att det tog lång tid och börja samla sig efter beskedet med Högga, en ljus fredag blev en mörk fredag, trots att det fortfarande var ljust ute, men jag har samlat mig sedan 1 timme tillbaka, och blickar nu framåt. Jag känner ett sådant enormt förtroende för både Jakobsson och Mårtensson, så det känns ändå bra i hjärtat. Det kommer bli bra, många är oroliga nu, jag är dock inte orolig, utan jag tror man kommer hitta en smart och bra lösning, hur det nu än blir och vem det nu än blir. Men det kommer bli bra, när säsongen 24/25 väl startar.

Kjeppkinesen
        Hahah, ironisk gif 😂 Nej men allvarligt, det klart det är tufft att Högga har lämnat, det går inte ens beskriva med några ord. Men, jag ser framåt likväl, jag har släppt det, och önskar Högga all framgång i NHL de kommande säsongerna. Och litar på att Jakobsson och Mårtensson bollar ideér med Micke Vernblom, samt att de tre tillsammans kommer fram till några väl utvalda namn som de kokat ner det till, och att vi till slut landar i en målvakt som det osar klass om, som kommer kunna vara med och hjälpa oss att vinna matcher.

Lejon-Fantasten

Såvida det inte går helt otroligt bra så har jag svårt att se att det blir ett nytt envägskontrakt om 2 år. Jag tror LHC lockar mer än att harva i AHL på ett tvåvägs när barnen ska börja skolan.

Lejon-Fantasten Jag tror att PJ redan idag har hört sig för med flera målvakter som han tycker är lämpliga, skulle inte bli förvånad om det inom snar framtid ligger ett kontrakt färdigt till att signa, Sedan kan det ju ta ett tag innan målvakten presenteras pga olika omständigheter. Att det sedan blir en fösta målvakt är det inga tvivel om, om han kan nå upp till Höggas nivå är en annan femma. Så jag är inte orolig för att vi inte ska hitta någon lämplig målvakt, men nivån som han kan nå upp till får vi vänta till hösten för att se.

Lejon-Fantasten Bra Ja jag är också en sådan person, men fy fan denna tog hårt rätt i solar plexus på en 50 plusare, som precis fått glasögon för första gången, men trots det fick jag läsa texten 3 gånger innan det sjönk in…… Ja långt kvar än och det löser sig men fy fan blev helt sänkt…..🤓👊🙏💥💙🤍❤️

Hotspurs hear you brother, också fått brillor nu och tampats med högt blodtryck sista månaderna och då e jag bara 40. Vi gubbar klarar inte av att beskåda för många sådan här nyheter.

Satan vad Hockey Twitter är glada över att Högberg lämnar, samma personer som “inte bryr sig om cluben” är nu bestämda på att vi ska bli ett bottenlag igen.

Vore så in i helvete skönt att knipa en topp 6 nästa år igen och bevisa att vi inte står och väger med enbart högberg.

SIFFET Vore så in i helvete skönt att knipa en topp 6 nästa år igen och bevisa att vi inte står och väger med enbart högberg.

Det vore en fin tagg i deras ögon att visa att vi är att räkna med varän de säger och tror.

SIFFET
                Det är framförallt alla hockeyexperter man vill slå på fingrarna, att Högga inte var hela laget, utan att det är en lagsport, där alla hjälps åt. Högga är i den absoluta toppen bland de bästa målvakterna vi någonsin har haft, han var bäst i ligan den säsongen som var, är en landslagsmålvakt och förtjänar sannerligen det NHL-kontraktet som han fick, önskar honom all framgång i NHL, men han är inte en gud, precis som att inte Söderström är det. Men med det sagt, så hoppas jag att han kan vilja komma tillbaka om 4-5 år åtminstone.

Säg att vi landar Arvid Holm eller Källgren, så kan det här bli jävligt roligt! Då kan vi slå experterna och alla andra supportrar runt om i landet, på fingrarna, och säga: “Kolla! Vi blev 4:a! Trots att vi blev av med Högga till NHL!!”

SIFFET samma personer som “inte bryr sig om cluben” är nu bestämda på att vi ska bli ett bottenlag igen

Samma typ av klientel som skulle ”gå på händer från Haparanda till Ystad om vi slutade topp 6”

Bara ignorera och ”mind our own business”

Sillen
                  Haha den människan var en Rögle supporter, hoppas verkligen att Six Fingers slår Rögle idag, så ska det väl mer eller mindre vara klart sen, bara en final och vinna för Six Fingers efter det. Det behöver sannerligen Rögle-supportrarna, efter all sin hybris, säsongen igenom, från början till slut.

Visst han är inte på Höggas nivå än, men sättet som han slängdes in i slutspelet på visar att vi inte står och faller med Jesper. Bara kolla första matchen med när man går ut och bjuder på tre mål, ändå psyke att hålla oss kvar och slåss om det in i det sista.
                  Han kommer slå sina 2.86 GAA och 91.0% från denna säsong och det skulle inte heller förvåna mig om han även slår Höggas siffror.