Jag stöttar Jockiboi i hans beslut att gå in med pengar i Cluben.
LHC i media
Nån som lyssnar på Ståplats podcast? Roligt att det finns en sådan podd med representant från Wl, gamla rävar och biffen inte minst. Har dock väldigt svårt för producenten som öppet hyst förakt mot Klas, länge. Ej lyssnat på sista avsnittet och tror att det får förbli så
- Redigerad
Kjeppkinesen Ja jag undrar vilken LHC-supporter som inte skulle välkomna eller stötta hans beslut att bidra med en större summa pengar för nyförvärv (spets/målskytt)?
Lejon-Fantasten Jag tycker inte frågan är så enkel. Vill han bara skänka pengar öronmärkte till spelartruppen, fine. Men det kan bli farligt när sponsorer ska lägga sig i beslut kring det sportsliga. Med största sannolikhet kan dem för lite och att det stjälper mer än det hjälper. Som sponsorerna med Cocozza i spetsen, med 10 mille öronmärkt till spets, helt fine, hjältar. Men att lägga sig i vem som är spets eller inte och styra sportchefen, nej tack.
Det har vi ju haft innan. Stenbäck satt väl och smsade bänken angående vilka som skulle spela..
Anonymous6 Jo men jag brukar lyssna sen det blev lite mindre rajraj, interna skämt och en massa rövarhistorier från HV borta 2002.
Producent-Roger (?) är lite obehaglig kan jag tycka, även om jag kan hålla med om det mesta i sak, sen kanske jag inte hade uttryckt mig på samma sätt. Det tråkiga med podden är att det är en klassisk echo chamber, mycket ryggdunk och alla håller med om det mesta.
Det var ju då Cluben var ett topplag? Ut med Östman och in med Stenbäck alltså
- Redigerad
Målaren Men det kan bli farligt när sponsorer ska lägga sig i beslut kring det sportsliga. Med största sannolikhet kan dem för lite och att det stjälper mer än det hjälper. Som sponsorerna med Cocozza i spetsen, med 10 mille öronmärkt till spets, helt fine, hjältar. Men att lägga sig i vem som är spets eller inte och styra sportchefen, nej tack.
Det är väl uppskattat av er som vill sparka Östman? Att ersätta honom med Jockiboi. Ser fram emot spökjakt i Saaben och ett rejält uppsving i sociala medier.
TÄVS!
Anonymous6 Nån som lyssnar på Ståplats podcast?
Jag lyssnar bara när vi har vunnit någon match, och det gäller alla hockeypoddar. Annars skiter jag i det.
Tycker podden överlag är bra.
Kjeppkinesen Det är möjligt att de som vill sparka Östman tycker, jag tillhör inte dem
Klart det är en mycket fin gest/initiativ av Joakim. Men ska det till en supporterinsamling bör det gå till någonting helt annat än den siste forwarden, kan jag tycka.
”Fyra av SHL-klubbarna ser i nuläget inte ut att klara det nya licenskravet som gäller från och med 2025.
Det handlar om Timrå (fem procent), Linköping (sex procent), Malmö (sju procent) och Örebro (åtta procent) som behöver komma upp i tio procent av klubbens totala omsättning i eget kapital.”
Kjeppkinesen Spökjakt i SAABen är jag för, finns nog en del skelett i förråden.
Kolle42 klart oroande, rimmar väl med bjaffans genomgång.
Christer T uttalade sig i frågan och va “inte ett dugg orolig”.
Man får lita på att dom har en plan, vem vet vad som sker bakom kulisserna.
https://corren.se/bli-prenumerant/artikel/jdd5k81j/oc-bd-0kr-dp_week
- Redigerad
Kjeppkinesen Den kommentaren gjorde min dag. Tack som fan @Kjeppkinesen
Nja, det skall ju bara varit fyllesnack från Stenbeck enligt Helber, även om han uttryckte det mer diplomatiskt.
Minns det där. Undrar hur det låg till egentligen? Det var iaf det enda möjliga officiella svaret av Mike i det läget. Om jag inte minns fel tog samarbetet också slut där. Kanske spelade man mest med från LHC:s sida för att få stålarna eller så var Stenis bättre på att ta ut laget än Östman.
Man bör hylla Stenbeck för var han gjorde för laget där borta i forntiden. Jag är inte emot att man viker pengar för en viss typ av spelare. Om någon vill sponsra LHC och ställa krav, så är det helt ok, LHC kan ju tacka nej om det inte passar.
Stenbeck var väl ett nödvändigt ont för att mitigera arenahyran som då låg på 20+ miljoner?
Han personligen sket väl i Cluben utan använde oss för att promota nystartade CHL, tills han tröttnade?