Målaren Men det kan bli farligt när sponsorer ska lägga sig i beslut kring det sportsliga. Med största sannolikhet kan dem för lite och att det stjälper mer än det hjälper. Som sponsorerna med Cocozza i spetsen, med 10 mille öronmärkt till spets, helt fine, hjältar. Men att lägga sig i vem som är spets eller inte och styra sportchefen, nej tack.

Det är väl uppskattat av er som vill sparka Östman? Att ersätta honom med Jockiboi. Ser fram emot spökjakt i Saaben och ett rejält uppsving i sociala medier.

TÄVS!

Anonymous6 Nån som lyssnar på Ståplats podcast?

Jag lyssnar bara när vi har vunnit någon match, och det gäller alla hockeypoddar. Annars skiter jag i det.

Tycker podden överlag är bra.

Klart det är en mycket fin gest/initiativ av Joakim. Men ska det till en supporterinsamling bör det gå till någonting helt annat än den siste forwarden, kan jag tycka.

”Fyra av SHL-klubbarna ser i nuläget inte ut att klara det nya licenskravet som gäller från och med 2025.

Det handlar om Timrå (fem procent), Linköping (sex procent), Malmö (sju procent) och Örebro (åtta procent) som behöver komma upp i tio procent av klubbens totala omsättning i eget kapital.”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zE1voK/larmet-fyra-av-shl-klubbarna-riskerar-inte-klara-licenskravet

Lokalpatrioten

Minns det där. Undrar hur det låg till egentligen? Det var iaf det enda möjliga officiella svaret av Mike i det läget. Om jag inte minns fel tog samarbetet också slut där. Kanske spelade man mest med från LHC:s sida för att få stålarna eller så var Stenis bättre på att ta ut laget än Östman. 🤷‍♀️

Man bör hylla Stenbeck för var han gjorde för laget där borta i forntiden. Jag är inte emot att man viker pengar för en viss typ av spelare. Om någon vill sponsra LHC och ställa krav, så är det helt ok, LHC kan ju tacka nej om det inte passar.

Stenbeck var väl ett nödvändigt ont för att mitigera arenahyran som då låg på 20+ miljoner?

Han personligen sket väl i Cluben utan använde oss för att promota nystartade CHL, tills han tröttnade?

Om du läser här så Jakob: vilken kung du är i Corren-podden! Bra insats och upplever Jakob för bra för ståplats-podd. Kom helt till sin rätt i Correns podd.

Edit: mer Jakob i ståplats-podd, mindre Roger så blir det bättre.

Ursäkta men vad kan Roger Lill Biffen Haraldsson om ishockey. Har han spelat pojklagshockey i Björnligan ? Han snackar om grundspel osv. Att Östman inte fått ihop kedjor på 109 matcher !!

Det kan jag köpa men i övrigt !! Nja inte så mycket att lyssna på. Sköt ståplats och supporta Cluben !! Gnäll mindre och stötta spelarna. 95% av spelarna gör så gott de kan och 5% kan ha en dålig kväll och spelar sämre än förväntat.

Disciplinnämnden var eniga skrev de i beslutet. Hur fan kan Emwall som gammal spelare och en rätt fysisk spelare tycka att det är nåt fel i tacklingen och att den även ska ge 2 matcher? Han måste ju hata LHC, eller vara helt dum i huvet eller helt sakna ryggrad. Eller alla 3.

NorthLondonForever jag tror att alla inte är eniga. Men i nått form av syfte att få upp förtroendet för domare, regler och nämnden samt vara tydliga, så skrivs det enhälligt.

Vilket egentligen blir en jävla björntjänst till dem själva

Vinhandlarn

Så är det säkert, klart dom inte alltid är eniga som dom säger. Men i ett sånt här fall med en spelare från klubben där hans tröja är i taket måste han visa ryggrad och säga vad han tycker. Alltid tyckt Emwall varit en riktigt tråkig och dum jävel sen jag var på en fest med honom 2001. Han har inte direkt gjort något sedan dess för att jag ska ändra uppfattning.

NorthLondonForever Du fokuserar helt fel. Felet ligger väl i hur reglerna är skrivna, alternativt hur dommarbasen gett direktiv inför säsongen (som man kommit överens om på SHL nivå).

Det är ju inte så att Emvall kan sitta i Diciplinnämden och tycka eller rösta enligt sitt eget huvud bara för att han gillar tacklingen.