Jag är med dig 100% på det.
LHC i media
Nästan lite nedvärderande mot sina fans att klargöra att båda målvakterna redan har fått förnyade kontrakt, utan att det finns någon som helst förklaring till hur, varför eller när.
Så länge det inte är klart med en ny målvakt, så är utgångsläget fortfarande att Lundström ska stå 20-30 matcher nästa säsong och att det i sig känns bra för Pajen.
Desto mer detta drar ut på tiden desto sämre utgångsläge har man skaffat sig att landa en riktigt bra målvakt till hyfsad peng. Alla bra målvakter har nog redan fått ett och annat bud, vissa har redan tackat ja till SHL-konkurrenter eller spel i Ryssland etc. Lite svårt för Pajen att börja leta flippvärvningar i augusti sen.
Hoppas man jobbar dygnet runt med att lösa målvaktssidan snarast möjligt, inte minst för spelarna laget som kanske inte längtar till en höst med ett såll i kassen.
Slottsvakten Det enda andra alternativet är att Pajen har lämnat information till media innan han har förankrat det med interna kommunikationen. Sagt för mycket, för tidigt.
Pajen var ju enligt uppgift mycket irriterad över att MV-infon kom ut i media. Men som SC kan han väl inte ha varit så dum att han snackade med madhawk och allas vår skjutjärnspelle i tron att det var förtroligt OTR???
Förlängningar av optionsår skulle vara klara senast 28/2, tror Lundström hade en streak kring den perioden av bra spel.
Metallica Litar knappast på att Pajen har tillräcklig förståelse för hur lite Lundström passar in i SHL med tanke på att man från första början ens plockade in en kille som är för dålig för att vara andramålvakt.
Pajen är chef = ansvarig. Men kan det vara så att Vernblom, på Pajens delegat, ansvarar för målisarna och rekommenderar vad Pajen ska besluta?
Ja hade målvaktstränarna sagt som det var, att han inte håller för att vinna matcher ens där vi är det bättre laget, vågar jag påstå att han inte hade förlängt. Målvaktstränarna ska ha sin del av kängan. Dels för att de var delaktiga att plocka in Lundström och Rynnäs men också för att de inte lyckats göra de bättre hos oss.
toedrag Rautio ställde kanske krav på det här och nästa år från start?
Jag vet att förhandlingarna med Rautio drog ut på tiden för att Rautio ville ha ert längre kontrakt, men LHC ville bara ha säsongen ut. Kanske var något liknande det toedrag spekulerar i angående Lundström även för Rautio. Löfte om kontrakt 21/22 beroende på prestation 20/21.
@…#417514 Men hade han varit uberlycklig över att lyckats få till en sån förlängning, hade han givetvis stått på Saabens tak och skrikit ut det över hela slätten.
….. som i fallet Max Lindroth….
- Redigerad
Svårt att bli pepp för ny säsong när man tagit del utav intervjun med Pajen. Det låter ju inte som att de finns en direkt plan för någonting! Allt är luddigt och Pajen förmedlar inte direkt framtidstro, nystart! Ingen som helst självkritik eller insikt över hur jävla nära avgrunden vi var i år!
Jag blir fasen orolig när jag inser att högsta hönset för det sportsliga fortsatt är och kommer vara Pajen. Jag förstår inte hur något skall egentligen förändras eller bli bättre, när inte ens han själv tycks veta vad som behöver hända.
Hoppas han hade en dålig dag framför kameran!
Hockeysverige.se “Vad är deras identitet?”
Om ni inte sett denna kan jag rekommendera den. Tycker de träffar väldigt rätt i det stora hela. Man kan ju ibland önska att berörde personer inom LHC kollar på något av denna typ för att få andras perspektiv på verksamheten.
Inte helt säker på att Mr.Ordförande (och Bergsten) skulle klara av att utstå den enorma “mobbning” som förekommer i klippet. Orolig att det blir taxi direkt till psyk.
Ser att Corren publicerar att Cluben nu har 8st spelare utbildade i juniorversamheten i nästa års spelartrupp. Fortsätt nu och skriv kontrakt med Bäckman AK och Högberg så har vi 11st där. Borde visa att det lönar sig att så och sedan skörda..Komplettera med Rissanen Kärki Holös Maxwell och ngn mer så kan det se helt OK ut. Men viktigast är ändå 1st ny Målvakt. Det måste få kosta att ha Högberg, men så viktigt !!
LHC lobbar för att man ska köpa säsongskort rätt flitigt. Kommer ju såklart göra det tillslut men det känns faktiskt inte speciellt kul förrän man skaffat en målvakt.
Hockeytröjan Vi får köra en uttalad säsongskortstrejk tills ny målvakt är värvad….
Å ena sidan skulle jag gill att påtala detta genom ett massivt drev.. typ i form av något sådant. Å andra sidan spelar vi ju återigen potentiella målvakters agenter rakt i händerna. Precis som med Gordon-kampanjen.
Vi får nog lita på att Pajen inte är blind och löser detta.
Hockeytröjan Å andra sidan spelar vi ju återigen potentiella målvakters agenter rakt i händerna
Haha, verkligen. Inte speciellt smart ur ett förhandlingsperspektiv. Undra hur mycket Gordons prislapp höjdes med kampanjen #stannagordon
Skillnaden där är ju att det finns fler målvakter som fortfarande ska slåss om platsen så alltför mycket salt kan de ju inte lägga på förhandlingsbordet. I fallet Gordon var ju kampanjen riktad mot honom specifikt Då blir det tufft att heta Emvall.
Jag tror inte det stack iväg något alls om jag ska vara ärlig. Gordon vill ju inte skinna oss. Agenten däremot kan jag se framför mig sparkandes på Gordons fötter: ”Play it cool man, we got him in our pockets!”
Rekommenderar att lyssna på ”Candevi möter” där Junland är gäst , kul lyssning
Riktigt lyssningsvärt, i efterhand låter det som att det aldrig hade gått att vända den här säsongen med Bert vid rodret.