toedrag

Ingen aning hur det är utformat. Den ende som vet är den som har skrivit kontraktet. Har denne någon då inte berättat för kommunikationsavdelningen att kontraktet ser ut som det gör blir det ju svårt att förmedla det till oss fans.

Alternativt har denne någon berättat hur det ser ut men i samma veva sagt att det inte får kommuniceras. Det finns ingen anledning för en kommunikationsavdelning att ta ett eget beslut att inte kommunicera teknikaliteter. Framför allt inte inder här fallet.

Hade det inte varit en het potatis hade det garanterat framgått på hemsidan som alla förlängningar och nyttjande av optionsår, som det alltid har gjort.

toedrag

Håller med. Min tolkning också. Man är nöjd med vad Lundström presterat utifrån situationen som blev efter att vår 1:e målis valde att bli padeltränare istället två veckor innan premiären. Eller något i den stilen.

Ju mer jag tänker på det blir jag mer och mer irriterad över att jag försvarat JG´s avhopp som faktiskt förstörde en hel säsong.

Alltså jag tycker ändå att Pajen öppnar upp det hela rätt mycket med “…..med det sagt så ser vi över allt”-kommentaren. Det måste helt enkelt vara nån form av antal match klausul som gjort att kontraktet förlängdes med Lundström. Sen kan Pajen givetvis inte säga nåt negativt om en befintlig målvakt vi har kontrakt med. Men hade han varit uberlycklig över att lyckats få till en sån förlängning, hade han givetvis stått på Saabens tak och skrikit ut det över hela slätten. Nej, dom jobbar säkerligen på nån lösning som funkar ekonomiskt för föreningen.

Sen tycker jag det är rätt skönt att höra honom prata om att han egentligen inte var nöjd med spelet där innan jul, att det egentligen inte stämde då heller. Tidigare år har spelet alltid ansetts bra när poängen trillat in. Det här tycker jag är ett lyft jämfört med hur det låtit förr om åren.

Slottsvakten “Kommunikationsavdelningen” (Gurra antar jag) skulle aldrig gå ut med spelarinfo om det inte getts ok från högre ort. Pajen, Ekström etc. Vare sig det gäller värvningar, förlängningar eller spelare som lämnar. Kommunikationen är usel, men inte på grund av “kommunikationsavdelningen” i det här fallet.

Pajen babblar i media om detta. Säger han A måste han säga B. Han framstår annars som icke trovärdig. Alla vet så klart att man inte säger allt, väger orden i munnen etc, men det här är något helt annat.

Nästan lite nedvärderande mot sina fans att klargöra att båda målvakterna redan har fått förnyade kontrakt, utan att det finns någon som helst förklaring till hur, varför eller när.

Så länge det inte är klart med en ny målvakt, så är utgångsläget fortfarande att Lundström ska stå 20-30 matcher nästa säsong och att det i sig känns bra för Pajen.

Desto mer detta drar ut på tiden desto sämre utgångsläge har man skaffat sig att landa en riktigt bra målvakt till hyfsad peng. Alla bra målvakter har nog redan fått ett och annat bud, vissa har redan tackat ja till SHL-konkurrenter eller spel i Ryssland etc. Lite svårt för Pajen att börja leta flippvärvningar i augusti sen.

Hoppas man jobbar dygnet runt med att lösa målvaktssidan snarast möjligt, inte minst för spelarna laget som kanske inte längtar till en höst med ett såll i kassen.

Slottsvakten Det enda andra alternativet är att Pajen har lämnat information till media innan han har förankrat det med interna kommunikationen. Sagt för mycket, för tidigt.

Pajen var ju enligt uppgift mycket irriterad över att MV-infon kom ut i media. Men som SC kan han väl inte ha varit så dum att han snackade med madhawk och allas vår skjutjärnspelle i tron att det var förtroligt OTR???

Förlängningar av optionsår skulle vara klara senast 28/2, tror Lundström hade en streak kring den perioden av bra spel.

Metallica Litar knappast på att Pajen har tillräcklig förståelse för hur lite Lundström passar in i SHL med tanke på att man från första början ens plockade in en kille som är för dålig för att vara andramålvakt.

Pajen är chef = ansvarig. Men kan det vara så att Vernblom, på Pajens delegat, ansvarar för målisarna och rekommenderar vad Pajen ska besluta?

HNez att han har ett giltigt kontrakt kan du nog räkna med. Men att det innebär att han är med i startduon i höst är ju en annan sak..

Sillen

Ja hade målvaktstränarna sagt som det var, att han inte håller för att vinna matcher ens där vi är det bättre laget, vågar jag påstå att han inte hade förlängt. Målvaktstränarna ska ha sin del av kängan. Dels för att de var delaktiga att plocka in Lundström och Rynnäs men också för att de inte lyckats göra de bättre hos oss.

toedrag Rautio ställde kanske krav på det här och nästa år från start?

Jag vet att förhandlingarna med Rautio drog ut på tiden för att Rautio ville ha ert längre kontrakt, men LHC ville bara ha säsongen ut. Kanske var något liknande det toedrag spekulerar i angående Lundström även för Rautio. Löfte om kontrakt 21/22 beroende på prestation 20/21.

@…#417514 Men hade han varit uberlycklig över att lyckats få till en sån förlängning, hade han givetvis stått på Saabens tak och skrikit ut det över hela slätten.

….. som i fallet Max Lindroth….

Svårt att bli pepp för ny säsong när man tagit del utav intervjun med Pajen. Det låter ju inte som att de finns en direkt plan för någonting! Allt är luddigt och Pajen förmedlar inte direkt framtidstro, nystart! Ingen som helst självkritik eller insikt över hur jävla nära avgrunden vi var i år!
        Jag blir fasen orolig när jag inser att högsta hönset för det sportsliga fortsatt är och kommer vara Pajen. Jag förstår inte hur något skall egentligen förändras eller bli bättre, när inte ens han själv tycks veta vad som behöver hända.
        Hoppas han hade en dålig dag framför kameran!

5 dagar senare

jonas67

Inte helt säker på att Mr.Ordförande (och Bergsten) skulle klara av att utstå den enorma “mobbning” som förekommer i klippet. Orolig att det blir taxi direkt till psyk.

Ser att Corren publicerar att Cluben nu har 8st spelare utbildade i juniorversamheten i nästa års spelartrupp. Fortsätt nu och skriv kontrakt med Bäckman AK och Högberg så har vi 11st där. Borde visa att det lönar sig att så och sedan skörda..Komplettera med Rissanen Kärki Holös Maxwell och ngn mer så kan det se helt OK ut. Men viktigast är ändå 1st ny Målvakt. Det måste få kosta att ha Högberg, men så viktigt !!

LHC lobbar för att man ska köpa säsongskort rätt flitigt. Kommer ju såklart göra det tillslut men det känns faktiskt inte speciellt kul förrän man skaffat en målvakt.

Målaren

Å ena sidan skulle jag gill att påtala detta genom ett massivt drev.. typ i form av något sådant. Å andra sidan spelar vi ju återigen potentiella målvakters agenter rakt i händerna. Precis som med Gordon-kampanjen.

Vi får nog lita på att Pajen inte är blind och löser detta.

Hockeytröjan Å andra sidan spelar vi ju återigen potentiella målvakters agenter rakt i händerna

Haha, verkligen. Inte speciellt smart ur ett förhandlingsperspektiv. Undra hur mycket Gordons prislapp höjdes med kampanjen #stannagordon