Lukkinen Jo absolut, men just nu känns allt bättre än att ha Lundström i rostern en säsong till. En JG för, säg, 50k-100k i månaden som kan leva på sin talang och att han då inte behöver stå lika mycket eftersom vi har Rautio hade känts så oerhört mycket bättre än det vi har idag.

alfie Visst, du har en poäng, men i min värld skulle det vara ytterligare ett monumentalt misslyckande på Pajens konto om han INTE lyckades lösa målvaktssituationen på ett bättre vis än att antingen Lundström eller JG tvingas agera bänkvärmare bakom Rautio. Jag menar, han är ju inte i någon akut tidsnöd nu precis. Slutspelet har ju precis börjat för de andra lagen.

Lukkinen Slutspelet har ju precis börjat för de andra lagen.

….. och kvalspelet för vissa…. 😉 icke att förglömma..

Monstret har väl också inlett en karriär som padeltränare precis som Arlbrandt? 😅 Den kan han ju dock skjuta på ett år. En comebacktaggad Monstret bredvid Rautio hade jag inte heller tackat nej till med nuvarande situation på näthinnan. Men det lär inte hända. Bara inte Lundström finns med i bilden i höst så är jag nöjd typ

Hockeytröjan Monstret bredvid Rautio hade jag inte heller tackat nej till med nuvarande situation på näthinnan. Men det lär inte hända. Bara inte Lundström finns med i bilden i höst så är jag nöjd typ

Till kommande säsong är jag långt ifrån övertygad om att en 37 år gammal och skadebenägen JG som inte ens tränat hockey på ett helt år skulle vara ett bättre val än självaste Lundström.

Lukkinen

Ett 37 är gammalt monstret som inte lirat på 1 år är inte ett alternativ. Däremot är det ett mycket bättre alternativ än Lundström.

Lukkinen

Egentligen är det ju ett icke-alternativ. Men jag hade absolut valt det före Rautio-Lundström

Slottsvakten Däremot är det ett mycket bättre alternativ än Lundström.

Hela diskussionen om JG tillbaka i kassen blir ju lite absurd. Men egentligen handlar det väl mer om att Lundström kvar tillsammans med Rautio känns ännu mer absurt….

Jaha, någon dag sen på pucken men här kommer en annan syn på Bergströms krönika som inte går ut på A, ”Han menar nog Facebook-gruppen” eller B; ”Han är en kass journalist som bara upprepar vad andra skriver”.

Under min i sammanhanget extremt begränsade karriär som Bullen-skribent har jag mer än en gång tyckt att gränsen för vad som kan anses vara rimliga uttryck passerats med råge. Ja, jag förstår att det många gånger skrivs i affekt och/eller med en stor dos galghumor men i min mening passeras gränsen för vad som kan anses ”på skämt” alldeles för ofta även för en passionerad supporter med känslorna utanpå kroppen.

Att det skrivs skitsnack på ett supporter-forum till ett lag som gör en piss-säsong är knappast något som förvånar mig men vad som fick mig att tappa lusten (innan Bergström skrev sin krönika) var att den mörka jargongen känns uppmuntrad och uppskattad av så förhållandevis många.

Jag har inga ambitioner att genomföra något korståg eller agera moralgubbe på det här forumet och tackar för mig. Mitt bidrag har varit högst måttligt så jag fattar att ingen kommer sakna gamle ”Benny” men jag tar ändå initiativet till denna exit-monolog så får ni göra vad ni vill med den infon.

Lycka till med diskussionerna här så fokuserar jag på att predika i fikarummet istället (och kanske går in och smygläser Silly-tråden någon gång emellanåt).

Junland genomgår höftoperation inom kort. Sex månaders rehab (Corren)

BennyFrisk tråkigt att Du väljer att lämna och även tråkigt att Du gör det pga det Du beskriver.

När det gäller Bergstens krönika är jag ganska säker på att det han primärt avser är forumet på Facebook och inte Bullen.

Oavsett det så är det klart att det förekommer “känsloutbrott” bland supportrar, särskilt när det går dåligt. Twitter, Facebook, kommentarer på Instagram, olika forum. Jag tycker det måste vara tillåtet få reagera och skriva vad man tycker, tänker och känner. Men jag tycker också att man ska visa respekt och ha en god ton både mot varandra och externt i det man skriver.

Min egen uppfattning kring Bullen är att det, särskilt i jämförelse med andra forum, är en väldigt hög nivå och få tillfällen då det går överstyr. Sen är det mellan varven en hel del skämt och sånt som kanske är off-topic också. Själv tycker jag nog även den nivån är helt okej och det allra mesta som skrivs är nog med glimten i ögat när det gäller skämt.

Ingen ska såklart känna sig förföljd eller kränkt vare sig i verkliga livet eller på nätet. Men jag tycker samtidigt att man måste tåla relevant och konstruktiv kritik när det man ansvarar för går rakt ner i dyn… vilket faktiskt varit fallet rätt länge nu med LHC i SHL. De kommentarer och uttalanden som har gjorts från ledningshåll tycker jag personligen ofta helt missat målet.

Nåväl, kommunikation är svårt, vi har alla egna gränser för vad som känns okej eller inte. När det kommer till skämt rent allmänt så är toleransen säkert väldigt olika. Själv tycker jag man kan skämta om det allra mesta, men man kan inte skämta om VAD som helst i vilka sammanhang som helst eller VAR som helst. Då blir det bara plumpt och osmakligt.

Så… trist du inte vill vara kvar. Jag uppskattar Bullen, ibland blir det känslomässiga utfall även här, men nivån är väldigt hög generellt tycker jag och alldeles särskilt så i jämförelse med andra liknande forum eller på nätet överhuvudtaget.

Lev väl i fikarummet och annorstädes 👍🏻☺️

Alltid trist när någon lämnar, ju fler som bidrar till diskussioner i dom olika trådarna desto mer levande blir forumet även om det bara är någon gång ibland. Som @Sillen säger så tycker jag över lag att det hålls en bra nivå här inne jämfört med exempelvis facebook där det är vanligt förekommande med rena personangrepp mot spelare och ledare vilket givetvis inte är OK. Här inne tycker jag generellt att de flesta skribenter klarar av att skilja på sak och person. Däremot kan jag som övriga tycka att vissa uttalanden från föreningens håll har varit lite dåligt formulerade och med viss “offermentalitet”. Kan vara att det inte varit meningen att det ska framstå på det viset….men snubblade över en kommuniké från Leksand från föregående säsong,där deras fans uttryck sig liknande som jag sett har varit fallet i våra kanaler på diverse sociala medier, vilket såklart inte är ok. Jag tycker man kommunicerar och tar avstånd från det på ett bra sätt men samtidigt också är tydliga med att man inte är immuna mot kritik på något sätt.

“Med detta förkunnat vill vi förtydliga att vi aldrig vill eller kommer att tysta åsikter eller kritik. Det är en lika självklar del i ett supporterskap som att vi gläds tillsammans vid framgång.”

Som nämnt ovan kommunikation är svårt…hoppas dock vi kan fortsätta att hålla en bra nivå i detta forum som det generellt är och att vi kan bli fler medlemmar som bidrar till att hålla Sveriges bästa forum vid liv :-)

En stor skillnad på här och andra forum är väl att admins har, genom åren, gått in för att få bort den typen av personliga angrepp och dylikt som vanligtvis förkommer på forum. Det är därför det går att framhäva sina åsikter här utan större problem. Går man över gränsen får man veta det.

BennyFrisk

Trist. Du har haft bra input i dina inlägg. Jag kan hålla med dig om att det vid ett fåtal gånger kanske gått över gränsen senaste tiden. Som jag skrev för några dagar sedan (och som många andra också skriver) tycker jag ändå detta forum håller en hög nivå om man bortser från vissa få undantag men att det skulle vara någon generell “mörk jargong” har jag svårt att se. Galghumor, besvikelse vid förluster, inlägg om spelare som inte presterar enligt förväntan osv noteras men det hör väl ändå till lite i ett anonymt supporterforum?

Jag tror att när det gått från att i så många år vara ett givet slutspelslag till de senaste (enligt mig) katastrofala säsongerna skapar en enorm frustration bland diverse forumskribenter. Och här finns ett ställe att ventilera och skriva av sig emellanåt.

Jag försvarar absolut inga personliga påhopp som går över gränsen nu men jag kan faktiskt inte se den - vad det verkar - mörka bild du anger. Kanske gör du rätt i att lämna och jag önskar dig ett varmt lycka till med dina predikningar i fikarummet.

BennyFrisk
                Intressant hur man kan se så olika på saker. Jag tycker likt många andra att det är en väldigt hög nivå här inne. När man sneglar på andra lags forum blir man ju mörkrädd i jämförelse. Galghumor, absolut, men mörk jargong?

Jag har inga ambitioner att genomföra något korståg eller agera moralgubbe på det här forumet och tackar för mig.”.
                Det är lite det du faktiskt uppnår med ditt inlägg. Jag ser inte riktigt syftet i att skriva ett inlägg om att du inte tycker det är en okej nivå även om du inte har för avsikt att vara kvar. Det skulle vara en sak om du hade för avsikt att vara kvar och ville få bort övertrampen och därav höja nivån ytterligare.

Jag tycker att dina inlägg har varit värdefulla. Lycka till!

Pajen angående föregående säsong, släpptes precis, inte hunnit se klart den, men kan vara intressant att höra.

HNez Pajen upprepar att vi har två målvakter på kontrakt (med andra ord två förlängningar som vi supportrar aldrig fick reda på rakt ut) och att han känner sig trygg med dessa två…..

Lundströms sista två matcher förklaras med att laget (?) inte ger honom chansen att vinna. Matchen mot Luleå var ju helt lika målmässigt som jag minns det, fram till Lundström läckte in värre än Titanic och orsakade en kollektiv kollaps på egen hand.

Nae, detta bådar fan inte gott. Nästan så man ska kräva svar rakt ut ifall Lundström är tänkt som ordinarie 2021 och isåfall ska Pajen inte sitta kvar en dag till som sportchef när det har konstaterats.

Metallica Även om Pajen har ambitionen att signa en ny målvakt och släppa Lundström så måste han ju utåt säga att han har förtroende för båda.

De är under kontrakt och har förtroende tills något nytt är helt klart.

Ska dock tillägga att jag verkligen inte vill se #35 en enda match till i LHC. Stämmer det att man vill gå in i nästa säsong med honom ihop med Rautio så ställer jag mig enormt kritisk till valet.

Tycker det är en aning svårt att läsa av Pajen. Jag får fortfarande känslan av att han letar efter en målvakt men att man inte har kommit någon vart. Tror inte Niklas vill stå och försvara Lundström vid varje intervjutillfälle nästa säsong också. Lundström är ersatt vid seriestart, allt annat är direkt ologiskt.

Pajen ser oväntat fräsch ut ändå, tyckte han såg rejält sliten där ett tag. Kul för honom.

Målaren Samtidigt är det egentligen rent önsketänkande att Pajen skulle mena något annat än vad han säger varje gång frågan kommer upp.

Det som är ren fakta är att han förlängde kontraktet med en gammal och helt omotiverad Gustavsson, panikvärvade en trasig Rynnäs och vore det inte för att fansen drog ihop en insamling på en halv mille hade Rautio inte räddat oss. Dessutom har Pajen från ingenstans sett till att Lundström nu sitter på ett nytt kontrakt utan att det har kommunicerats hur det ens har skett.

Litar knappast på att Pajen har tillräcklig förståelse för hur lite Lundström passar in i SHL med tanke på att man från första början ens plockade in en kille som är för dålig för att vara andramålvakt.

Jag tror inte att tanken är att Lundström blir kvar, hade fallet varit så att han var klar för ett nytt år, så hade det blivit publicerat på hemsidan.

HNez

Precis, det är för mycket som är oklart kring kommunikationen. Jag håller mig lugn tills det är skrivet i sten.

• ... svarade på detta.
                          • Merci gillar detta

HNez Oklart om det ger någon indikation ändå. Rautio är tydligen klar, men det har inte heller kommunicerats på hemsidan.

Kjeppkinesen Precis så. Jag absolut vägrar ta in en sån vansinnig sak, innan Pajen hackat in namnen på våra målvakter på två stentavlor. Det är bara för galet för att vara sant.

Jag tycker det såg ut som om att vår kära “Paj” kände sig rätt obekväm i intervjun - i alla fall till en början. Armarna i kors och med en relativt bestämd blick vilket vanligtvis brukar betyda försvarsställning. Tolka det som ni vill men jag tror några av er förstår vad jag menar.

Det jag gillar ändå med hans intervju är att han först och främst bryter tystnaden och ställer upp och att han generellt inte är nöjd med spelet över säsongen. Det som ger mig ett hopp om nästa säsong är när han säger att (ej citerat) Lundström fick en otacksam roll i o m Jonas avhopp då han inte var tänkt för att gå rakt in i hetluften utifrån sin erfarenhet. Han avslutar ungefär som att “vi är nöjda med Lundström utifrån situationen” men samtidigt håller vi ögonen öppna. Typ. Min tolkning. Det ger mig lite hopp ändå.

Sedan nämnde han lite på forwardssidan. En bra tvåvägscenter och en vinge - eller som han sa själv en poänggörande striker. Låter bra!

Vidare var det lite kul när Gurra räknade upp alla nyförvärv som kommit in under skadeperioden. “Alexander Johansson, Morley, AK47 och Rautio.” Vad tycker du att de förändringarna gav?.. Josh Ho-Sang nämndes inte ens.. 😅

Han slingrar sig som fan Pajen. Han har förtroende för målvakterna, det finns mycket att få fram i Niklas osv. Sen avslutar han hela målvaktssegmentet med att säga “Med det sagt så tittar vi över situationen och vi vill förbättra oss på alla plan.”
                            Kan inte tolka det på något annat sätt än att det ska in en ny målvakt!

Rpezon Med det sagt så tittar vi över situationen och vi vill förbättra oss på alla plan.”

Klockren tolkning, klart man håller ögonen öppna efter en förbättring på MV-sidan. Tycker ändå pajen är korrekt som inte sitter och sågar och dissar Lundström offentligt. Det vore inte snyggt mot en medarbetare.

Instämmer med er, tolkar det också så. Rätt väg att inte bara snegla utan toksatsa mot ett nytt målvaktsalternativ. Då återstår frågan hur tusan inte bara en förlängning utan två har skett utan biljettköparnas och sponsorernas vetskap?

Vad är det för pajasnivå på kommunikationen i den här föreningen, inte ett ord har yppats om att man förlängt varken Rautio eller Lundström och sen sitter Pajen och säger “vi har ju två målvakter på kontrakt” som att det vore en självklarhet, fattar inte vad de pysslar med där på kontoret…

Jacke

Jag är övertygad om att kommunikationsdelen är oskyldiga i frågan. Det måste ha varit order om munkavle på från dag 1 Lundströms kontrakt förlängdes. Dels för att förlängningar alltid tidigare har presenterats på hemsidan, varför skulle man “glömma bort” det nu helt plötsligt? Dels också för att Roger, Pajen m.fl. Borde reagerat efter någon dag “Varför har vi inte gått ut med de fantastiska nyheterna om förlängningen av Lundström nu när vi ligger på kvalplats?”

Nej, att inte gå ut med de nyheterna måste komma från högre ort. Allt annat vore konstigt.

Det här säger väl egentligen allt, det finns inget officiellt beslut om Rautio och Lundström. Det enda andra alternativet är att Pajen har lämnat information till media innan han har förankrat det med interna kommunikationen. Sagt för mycket, för tidigt.

Slottsvakten Jag gissar att Lundström hade någon klausul i sitt kontrakt som automatiskt aktiverade optionsåret om han stod tillräckligt många matcher.
                                    Rautio ställde kanske krav på det här och nästa år från start?
                                    Såna här detaljer burkar väl inte vara extremt tydligt kommunicerade när spelare blir offentligjorda ändå, eller är det bara jag som läser dåligt? 😃

toedrag Utesluter inte att du är rätt ute gällande Lundström. När det gäller Rautio däremot kommunicerade man ju klart och tydligt att kontraktet gäller säsongen ut.

Lukkinen Jag håller med om att det är lite skumt detta. Försöker bara hitta en vettig förklaring.

Men jag fick vibben i Pajens intervju att han säger det han behöver säga om målvakterna just nu och letar efter förstärkning bakom kullisserna.

Hur som helst är det sjukt oproffsigt skött. Om nu Pajen ska babbla om att “båda har kontrakt” får han för fan säga hur det har skett. Dom behöver inte offentliggöra detaljerna i kontraktet men när en klausul aktiveras som innebär FÖRLÄNGT KONTRAKT är fan i mig deras skyldighet att informera om det. Att ljuga och mörka utåt och inför fansen är så extremt korkat.