ananas I korta drag: gällande vår säsong sas väl det gamla vanliga vi hört tidigare.

Gällande Mange: en person med stort LHC hjärta kommer in med pondus.

Gällande Musse: Står för tydlighet, vill ha bättre förberedelser inför kommande säsong med hårdare träningar.

Överlag lät Kovacs hoppfull gällande våra nya tränare och tror detta kan bli bra.

Tycker också han för ett bra resonemang kring sin kommande säsong och vilka mål han har.

Att det inte är hans toppar som skall bli högre, utan han skall nå upp till sina toppar oftare.

ananas kan rekommendera att lyssna, det var intressant.

Spelet innan Ante var ostrukturerat.

Kravställan i gruppen verkar ha varit dålig. Träningarna sådär med. Mellan raderna låter det som att det var rätt dåligt på många håll.

Kovacs trodde det var bra med nya röster.

Klubban Kravställan i gruppen verkar ha varit dålig. Träningarna sådär med. Mellan raderna låter det som att det var rätt dåligt på många håll.

Att man trots det lät det gå fram till jul innan man gjorde en förändring är ju för dåligt

LaumannBingo Att man trots det lät det gå fram till jul innan man gjorde en förändring är ju för dåligt

Men man var ju ett så kallat topplag säsongen innan och Östman aspirerade till att vara årets tränare enligt PJ..

Har varit inne på det förut men den säsongen var det spelarna själva som var revanschsugna och bestämde sig för att bli ett jävla gäng. Tror inte tränarna ska ha minsta lilla cred för det.

DragskottsDan Överlag lät Kovacs hoppfull gällande våra nya tränare och tror detta kan bli bra.

Hade varit spännande och uppfriskande om han hade sagt att han var skeptisk och besviken och tror att detta kommer gå åt helvete.

Tycker inte den där intervjun gav ett endaste litet smack

alfie det hade varit rätt grymt faktiskt. ”Mange!!? Vilken jävla idiot..kommer aaaldrig göra ett skit han säger”..

Just det blir ju per automatik rätt ointressant. Däremot tyckte jag det var kul att höra lite mer om detaljerna de jobbat med att förbättra. Åkvägarna och att stoppa högre i egen zon, exempelvis. Det var lite mer detaljerat än vad jag hört innan…då brukar dom stanna på att vi skruvade lite på strukturen..

Klubban

Nja, brukar säga vad han tycker, och det tror jag att han gör nu också.

Däremot utelämnar han nog lite vad andra tyckte, backar och transatlanter.

Därifrån kom ju främsta kritiken.

Klubban var transatlanterna missnöjda?

Ryktas om det.

Jag tycker Kovax ändå gav ett bra intryck i hockeymorgon. Bilden av honom har fluktuerat som en berg- och dalbana det här året. Ena stunden måste han bort för att i nästa stund vill man bygga laget kring honom. Klurigt minst sagt.

ananas Vad var de missnöjda med? För få chanser till besök på Ågatan?

Tror de som skapade ryktet bättre kan elaborera kring det. Men vad jag hörde så tyckte de att det var för slappt och otydligt från Östman. Vid nåt tillfälle skulle Östman ha försökt ryta till och då skrattade NA-gänget eftersom de tyckte Östmans utspel inte gick att ta på allvar typ. Detta är helt obekräftade uppgifter som jag hört nånstans, men kommer inte ihåg varifrån.

Kjeppkinesen om det stämmer så tappade han definitivt gruppen.

Jag hörde från en person som hade hört ( är det ens ett rykte.. 😅) att en del spelare i kärnan spelade lite oförstående till att han sparkades i intervjuer för att de gillade Östman så mycket som person men att spelidén var väldigt ifrågasatt redan efter förra säsongen.

Klubban Jag hörde från en person som hade hört ( är det ens ett rykte.. 😅) att en del spelare i kärnan spelade lite oförstående till att han sparkades i intervjuer för att de gillade Östman så mycket som person men att spelidén var väldigt ifrågasatt redan efter förra säsongen.

Det låter mycket troligt.

Klubban spelidén var väldigt ifrågasatt redan efter förra säsongen

Ja det har man kunnat läsa mellan raderna i ganska många uttalanden från Norén, Kovacs osv. Varningsklockorna ringer alltid när spelarna själva tycker att det saknas struktur och tydlighet.

Vi satt ju i flera år och försökte lista ut hur Östman egentligen tyckte att man skulle spela och till slut gick det gräva fram en bilaga från Corren där han förklarade det. Fick känslan av att hela spelidén bygger på ett stort individuellt ansvar där varje spelare ska ta beslut utifrån matchbild och omgivning hur man ska agera. Istället för att spela på ett specifikt sätt skulle man spela på två-tre olika sätt där man hela tiden skulle kunna anpassa sig. Lite överambitiöst skulle jag summera det och slutprodukten blev ju inget vidare.