Strategen Jo jag tog mig tid att läsa hela matchen mellan Skellefteå och HV, det var massa negativa ord om sig själva när de känner att de ska kvala igen. Nu är det ju inte vi som ska bli deras kvalmotståndare, utan HV få se till att de vinner över den som de får till motståndare. Jag vill att vi fortfarande få ha våra E4 derbymatcher, de skänker mig så mycket glädje. Det är så trevligt när vi klår dem, fast utan några hårda ord och utan något hat.

• P22 gillar detta

Strategen Att vi hittat det lugnt vi behöver för att hålla oss ifrån kvalstrecket och han placerar Ante som coach nr 2 på sin lista (Karlin) är etta av “Kriscoacherna”.

Så totalt ointressant artikel.

K-man jag hoppas innerligt att Wennerholm inte menar att det är Ante som är ”SHL:s Roger Melin”… annars är jag genuint orolig för LHCs vara i SHL om Wennerholm slår fast att vi är säkra…

Babba Nej, det är Karlin han åsyftar.

alfie skönt, då kan man andas ut.

Två nya poddar om LHC både herr och dam.

Då vänder Bergsten kappan efter vinden: “Några LHC-segrar i rad”

I veckans podd pratar Carl Holmqvist och Per Bergsten om det omdiskuterade matchstraffet på LHC:s Remi Elie. Bergsten, som slagit fast att LHC får kvala, erkänner också att han kan behöva vända kappan efter vinden. Hör om det och mer i “På andra sidan ån”.

https://poddtoppen.se/podcast/1649552258/pa-andra-sidan-an/da-vander-bergsten-kappan-efter-vinden-nagra-lhc-segrar-i-rad

Slutspelsextra – så ska LHC skrälla: “Vet att vi kan slå dem”

I veckans podd får Carl Holmqvist besök av LHC-spelarna Emmy Alasalmi och Lova Blom. Dagen efter ska de åka till Göteborg för att spela sin första match i SDHL-slutspelet där favoriten Frölunda väntar. Hör om tankarna inför det, Alasalmis vänskap med familjen Kovács, och mer i veckans podd. 

https://poddtoppen.se/podcast/1649552258/pa-andra-sidan-an/slutspelsextra-sa-ska-lhc-skralla-vet-att-vi-kan-sla-dem

Det blir fullsatt på lördag och troligen bra siffror nästa vecka. Viktigt inför slutspurten!

5134 sålda mot Växjö redan nu är ju sjukt bra! Lär ju betyda runt 6500-7000 beroende på hur det går den här veckan

Kallzon Cocozza bjuder hyresgäster och skolungdomar på hockey mot Växjö vilket dopar siffrorna lite

Suomalainen Absolut, men LHC får intäkterna indirekt via Cocozza. Sen kan ju några av dessa inbjudna få mer intresse i LHC på längre sikt. Tack Cocozza!!!

Hotspurs Så är det ju absolut. Det var mer en hint om att det sannolikt inte varit så bra siffror om det inte vore för just dessa gratisbiljetter. Först var det till Malmö-matchen dessa biljetter gällde men LHC hade tydligen bett Botrygg om att ta Växjö-matchen ist då det såg sämre ut på biljettförsäljningen där.

Adam Werner: “Grabbarna gör det jättelätt för mig också”

Herrarnas målvakt Adam Werner tog sina tre första LHC-poäng när man besegrade Brynäs på bortais i lördag. Hör Adam berätta om matchen, samarbetet med målvaktskollegan Jesper Myrenberg och hur det känns när det är så mycket på spel - varje kväll.

https://www.lhc.eu/article/rv1asrv-30c01/view

På fråga till correns reportrar om man ser någon skillnad på LHC under Ante kontra Klas.

Carl Holmqvist: Ispassen är ofta längre och det gnuggas mer. Det du gör på träning gör du också på match. 

8 dagar senare

Vilken klubb skulle du INTE vilja spela för?

• 1. Malmö – 23,1 procent

• 2. Skellefteå – 15,4 procent

• 3. Linköping – 11,0 procent

• 4. Luleå – 11,0 procent

• 5. Modo – 9,9 procent

• Övriga – 29,6 procent

Lite intressant ändå. Malmö kan man ju förstå (halvtom, stendöd arena). Luleå och Skank likaså (inavel, mörkt dygnet runt och långa bortaresor). Visst, vi har inte varit bra på ett gäng år, men ändå en hyfsad stad, bra geografiskt, publikhype på sistone etc..