Kjeppkinesen Ja det ska vara importer att finna på en ö nära dig.
LHC i media
Har lyssnat på fler poddar. Nämligen den från hockeynews. Ska inte jinxa men vad har grabbarna rökt? De antyder att Modo har lättare spelschema än Cluben? Seriöst? Modo har ju både Skellefteå och Luleå kvar att möta på bortaplan. Jag skulle ligga under täcket och gråta om Cluben hade det.
Eller är det Norrlandsrunket som är igång? Luleå och Skellefteå lägger sig för att få behålla ett Norrlandslag?
Kallzon Har lyssnat på fler poddar. Nämligen den från hockeynews. Ska inte jinxa men vad har grabbarna rökt? De antyder att Modo har lättare spelschema än Cluben? Seriöst? Modo har ju både Skellefteå och Luleå kvar att möta på bortaplan. Jag skulle ligga under täcket och gråta om Cluben hade det.
Eller är det Norrlandsrunket som är igång? Luleå och Skellefteå lägger sig för att få behålla ett Norrlandslag?
Att de får jobba med svensk hockey när de så uppenbart inte är intresserade av svensk hockey är för mig ett mysterium. Vet de ens hur offsideregeln fungerar? Vet de vilket landskap Timrå kommer ifrån? Kan de nämna fem spelare från varje SHL-lag utan att ha eliteprospects på skärmen?
Odugliga. Helt odugliga. Kommer aldrig prenumerera där igen.
Hofbauers sorg efter mamma Marias död: ”Hon betydde allt för mig”
Nyligen var han petad i sju raka matcher, men i tisdagens ödesmatch på hemmaplan mot Malmö var Adam Hofbauer tillbaka i laget. En match som Linköping vann med 3–0 och där Adam var inne på första målet och i övrigt fick publiken att jubla över hans energiska och fysiska spel.
– Jag var grymt laddad. Det är så sjukt kul att man får kliva ut här igen inför alla fansen och publiken. Särskilt i sådana här viktiga matcher också, det är de här matcherna man vill spela. Jag njöt i 60 minuter, säger Adam Hofbauer med ett brett leende.
- Redigerad
Intressant spaning från Sanny, vad tänker ni?
Klas som AC för backar är ju klockrent, då han får nöta detaljer med spelarna.
Det är ju det han blivit så hyllad för. Sen att han är mysfarbror nummero Uno.
Ja att utnyttja Östman som analytiker och utvärderingsman vore inte helt fel, vi betalar ju redan hans lön så varför inte göra en win win situation av det hela.
Jag lyssnade på podden och jag tycker det är ett märkligt resonemang. Hade Östman förstått vad som gått fel hade han åtgärdat det medan han var anställd. Att ringa in honom som konsult i utvärderingsarbetet när vi ska sätta en helt ny tränartrojka, tycker jag är helt fel väg att gå. Låt de nya personerna som kommer in få sätta sin prägel utan att tvingas dras med Östmans åsikter och perspektiv.
Mycket märkligt. Dessutom tyder väl det mesta på att Östman står i Rögles bås nästa säsong?
Kjeppkinesen Att ringa in honom som konsult i utvärderingsarbetet när vi ska sätta en helt ny tränartrojka, tycker jag är helt fel väg att gå. Låt de nya personerna som kommer in få sätta sin prägel utan att tvingas dras med Östmans åsikter och perspektiv.
Nog ska väl en toppcoach som har fått sparken från LHC och dessutom har ett nytt kontrakt hos en konkurrent, ganska enkelt kunna jobba heltid som analytiker för att analysera problemen som han själv låg bakom.
Konstigt resonemang. Låta den potentiella haveristen jobba med haverikommisionen? Tankevurpa Sanny?
Hade inte bangat att ta in Klasse igen i någon (mer lämpad) roll men antar att det är helt uteslutet.
Metallica Inget officiellt klart, nej, men det lutar väl åt att han drar dit nästa säsong. Vi får väl se var han hamnar, det kommer ju inte presenteras förrän denna säsong är ett avslutat kapitel.
Nä han kan ju inte heller presenteras före allt är klart med LHC, än så länge är han våran gubbe. Jag tror som du att det är stor chans att han blir en AC under Tagnes om inte han är sugen på ett utlandsäventyr.
- Redigerad
Nils Nä han kan ju inte heller presenteras före allt är klart med LHC, än så länge är han våran gubbe.
Det är klart med LHC Nils. Han fick sparken. Han kan presenteras när som av vilken klubb som helst som han kommer överens med. Det är upp till Klas, inte LHC. Men som sig bör kommer det inte att bli något officiellt innan säsongen är slut om det skulle vara något klart redan nu.
Broc Littles kamp mot klockan – kan ha spelat sin sista match för Linköping
Broc Little har visserligen gått på is, men frågan är om sista matchen är spelad för Linköping.
Något mer spel i grundserien blir det inte.
– Nej, han spelar inte i grundserien. Nej, glöm det, säger Ante Karlsson.
– Vi kommer prata med varandra om framtiden efter säsongen, säger sportchef Peter Jakobsson.