Linköpings kommun fick ju 125 millar extra så skit i hamburgarna till kidsen i skolan och sänk in 10 miljoner i cluben så PJ kan värva en till mega flopp från Finland
LHC i media
DragskottsDan Ja en stor del av Kidsen är väl ändå veganer
Klart att ungjävlarna ska kunna få hamburgare i skolmatsalen några gånger per år, det är ju inte där som problemet och lösningen finns. Vi ska inte hålla på att väga olika intressen mot varandra, utan det ska kunna finnas plats för utgifter till olika intressenter. Ungjävlarna behöver mat och LHC behöver sponsring, svårare än så är det inte.
Kjeppkinesen Borde presenteras imorgon då?
Kjeppkinesen Ingolstadt!
Ett sånt skämt, nu kommer Sanny och Svensson dö av skratt.
LaumannBingo Problemet på marknad är att man anställt folk som inte ska vara där eller gör sitt jobb alls.
Om det här är en definitiv sanning så borde CJS ha gjort, eller åtminstone hålla på att göra, någonting åt det redan. I de VD-roller han hade på Gotland så är min bild att det var denna typ av frågor han verkligen var bra på att styra upp. Förutom att ha energi, nytänkande och motivera sin grupp så är min bild att han inte var blyg att ta i med hårdhandskarna för att förändra det som han inte ansåg fungerande. Fit in or fuck off liksom.
Någon som lyssnat på Översten i senaste avsnitt av tugga puck? Någon mer än jag som tyckte att han lät ganska annorlunda mot hur han brukar låta i sändning? Nog hörde man ju ändå att det var han med tanke på hans förkärlek till ett visst ord.
- Redigerad
Cluben89 Någon som lyssnat på Översten i senaste avsnitt av tugga puck? Någon mer än jag som tyckte att han lät ganska annorlunda mot hur han brukar låta i sändning? Nog hörde man ju ändå att det var han med tanke på hans förkärlek till ett visst ord.
Jag fattade inte att det var han först. Han hade en mycket mörkare röst och betydligt bredare stockholmska.
Jag kunde faktiskt inte slutföra podden över hur han knarkar ordet “över”. Det där måste kvalificeras som över ett talfel när det har gått överstyr på det där sättet. Överlidligt!
Tycker att deras podd är helt okej, men har aktivt valt bort det avsnittet av överklara anledningar
- Redigerad
Han har faktiskt dragit ned på antalet ”över” men däremot lägger han in det på ännu konstigare ställen nu.
”Spelare x blir utvisad över att han crosscheckar spelare y.”
Jag satt på helspänn när killen i podden började säga typ ”och den fråga vi fått flest av”…. Då kände jag; ska elefanten i rummet nämnas nu? Ska någon äntligen fråga honom om hans missbrukande av ordet och hur fel han använder det?
Nej tyvärr.
https://www.expressen.se/sport/blogg/sannylindstrom/2025/01/23/knip-igen-och-hjalp-laget/
Under Ante Karlssons åtta första matcher som huvudtränare har Linköping släppt till 26,6 skott per match från skottsektorn vilket är flest i serien under den tidsperioden. För att sätta den siffran i perspektiv till hur det såg ut under Östmans ledning så släppte man till 22,3 skott per match från skottsektorn. Bryter jag ned det till endast spel fem mot fem (eftersom åtta matcher är för lite data och att det då kan bli för stora svängningar med tex mycket spel i numerärt underläge) så släpper Linköping till 20,4 skott per match från skottseketorn under Karlssons ledning att jämföra med 16,9 under Östmans styre.
- Redigerad
Allt är förlåtet!
Nä, vars. Spelet ser bättre ut under Ante. Det behöver jag inga siffror på för att se. Att vi kommer in i zon med pucken under kontroll och inte bara dumpar den är bara det ett stort steg på vägen.
Kjeppkinesen Tycker dom spelar med en helt annan intensitet under Ante. Hårdare press vid forecheck också osv. Men att vi läcker skott bakåt säger både ögonen och statistiken. Måste förbättras.
Metallica Men att vi läcker skott bakåt säger både ögonen och statistiken. Måste förbättras.
Plockar vi bara bort klubbor och idioterna framför mål löser Muren resten.