- Redigerad
Kjeppkinesen Kommentar på det?
Att det inte håller att bara spela hockey i en period. Vill du ha fler kommenterar så vet du var jag bor. Kinesjävel.
Kjeppkinesen Kommentar på det?
Att det inte håller att bara spela hockey i en period. Vill du ha fler kommenterar så vet du var jag bor. Kinesjävel.
Jag håller med om att det är bra tagg på gubbarna hemma. Men i dagens match tyckte jag Frölunda var klappkassa i början och jag tyckte vi hade ganska lite att sätta emot när de kom igång. Jag drar slutsatsen att vi är systematiskt för dåliga och att det endast är vid totalpepp och tokkörning som vi lyckas med något. Att vi ska orka kriga mot statistikens och logikens lagar en hel säsong håller inte. Vi måste ha nån jäkla grund att fall tillbaka på.
Precis så. Efter de tre målen i första så är det väl bara Gallo som har ett farligt avslut resterande tid av matchen. Jag tycker vi fortsatt är sinnessjukt trubbiga framåt och släpper till alldeles för mycket bakåt.
Att det går som det går, även denna säsong ser jag som ett tydligt exempel på en svag organisation. Många här inne, mig själv inräknad, såg kvalitéer i årets trupp som gav visst hopp. Men tyvärr är det underordnat andra delar som bottnar i just det organisatoriska och i ledarskapet. Några exempel:
Min känsla är att lhc gör massa saker utan att gå i mål, det är halvdant och halvhjärtat. De som kommer in i organisationen gör det för att boosta sin karriär och/eller prova något nytt. Det är ingen som på riktigt vill åstadkomma resultat. Så är känslan. Om högsta ledning inte går hela vägen, då kommer inte övriga organisationen göra det heller. Finns många exempel på projekt och initiativ som startats men som sedan lagts ned. Samma sak spiller över till för A-laget, man provar nått nytt ett tag för att sen falla in i gamla hjulspår igen. Vi har ledningar men tappar i tredje. Vi saknar disciplin. Vi hamnar i konstiga situationer. Vi är laget alla bryter sina trender mot. Osv…
Min önskan nu och framåt:
Att LHC kommunicerar vad de vill åstadkomma på kort och lång sikt. Att det finns en handlingsplan bakom den viljeyttringen. Att den handlingsplanen backas av en djuplodad analys. Att ansvariga commitar för att natt och dag arbeta mot den visionen. Att ansvariga skiter i vilka ovänner man ev skaffar sig på vägen. Att lhc jobbar med sin identitet både som förening och även som lag. Att det betyder något att verka inom lhc.
Det känns hopplöst nu, och jag är sällan den positiva i mörka stunder (Saknar Nils här). Men ni ska veta att jag är kritisk av kärlek. Vet att tongången från många andra är liknande och att motivet är samma. Det är väl det som skänker tröst nu. Att det finns en stor skara människor som bryr sig så in i helvete mycket. Önskar det engagemanget i organisationen, då ordnar det sig!
alfie Haha, igenkänning! Har börjat skriva på många inlägg där jag till slut bara känt att fan, det här har jag skrivit förr, det tillför inget nytt. Känner mig ganska så blasé och uppgiven kring hela skiten.
Igenkänning här med! Brukar ångra mig och sudda ut inlägg som i princip är färdigskrivna.
A-laget spelar uruselt, juniorerna spelar uruselt och damerna är medelmåttor trots 111 importer. Ekonomin är dålig, bevakningen i sociala medier är katastrofal, publiksiffrorna går åt fel håll och marknadsavdelningen (har vi ens någon sådan?) syns inte till någonstans. Utöver detta så har Cluben lyckats göra sig ovän med sin supporterskara som är det absolut viktigaste man har.
Alla pilar pekar åt fel håll. Var är ledarskapet? Vad är planen? Detta @Bergsten är frågor du ikväll ska ställa på presskonferensen efter matchen. Sen imorgon bokar du en intervju med Nocco och ställer samma frågor till honom.
Haha vilken deppig sammanfattning. Nu blir det mörkt på två sätt.
Strategen När det gäller coachrekryteringarna så kan jag tycka att både Bert och Östman uppfyller, våga tänka lite nytt men ingen av dem har varit HC på den här nivån. Bert klar felrekrytering, Östman för mycket mellanmjölk ännu men vi får se. Ser man till mitt synsätt så skulle man inte valt dessa oavsett hur sympatisk och hur mycket LHC bakgrund Östman har. Så punkt 5 NEJ, de har inte lyckats
Skrev ovanstående 31 oktober förra året.
Av någon konstig anledning så tycker jag i princip samma sak om Östman fortfarande. Mellanmjölk men ingen LEDARE/Headcoach. Hoppas han bevisar att jag har fel väldigt snart. Han har ju bara haft drygt år på sig…
Kjeppkinesen Detta @Bergsten är frågor du ikväll ska ställa på presskonferensen efter matchen
Han är upptagen med artiklar kring publiksiffror och att Eddie behöver göra en comeback. Inga obekväma intervjuer där inte.
Hockeytröjan Igenkänning här med! Brukar ångra mig och sudda ut inlägg som i princip är färdigskrivna.
Varför känner ni så? Det känns som en personlig förlust att gå miste om era välformulerade inlägg. Skicka iväg inläggen framöver så kan vi gråta ihop och trösta varandra. Tillsammans är vi starka!
Har redan skrivit allting så jävla många gånger. Orkar inte / har tid exakt just nu så ber att få återkomma. Kan bara sammanfatta hur jag känner kring laget, hur allt sköts och de personer som styr skiten:
Ni gör mig inte ens arg längre. Ni gör mig ledsen.
Kjeppkinesen Sen imorgon bokar du en intervju med Nocco och ställer samma frågor till honom.
Kvällens bästa idé!!! Bortsett från att PB inte är den som ska ställa någon mot väggen, det grejar han inte. Här behövs ”hockeyns Aschberg”, som journalist.
Dags Nocco gör skäl för mandatet/ANSVARET hans roll som ”CEO” innebär. Förklara för oss vad som är fel och hur hans plan ser ut att åtgärda det.
Jag har härjat på Bergsten sen det offentliggjordes med Nocco som KD att han ska ställa frågor kring hur han vill förändra LHC och vad han vill stå för för ledarskap Har upprepat ställt frågan. Det har varken kommit intervju eller förändring…
Hoppas såklart på en skräll med intervju men tror oddsen är för höga där. Vet inte om det är Bergsten eller Nocco som är den svåra där. Eller båda.
Kan sakna Mäki i dessa situationer. Han klev iaf ut och prata eller skrev ett öppet brev när det blåste snålt… inte för att det skulle hjälpa problemet men det skulle iaf ge en känsla av att någon med beslutsmandat bryr sig.
Tycker @Kjeppkinesen sammanfattade det kritiska läget i föreningen ganska väl. Bara där finns det all anledning för en KD att gå ut och svara upp mot varför resultaten är så svaga.
Håglösheten genomsyrar varenda molekyl i föreningen. Inte ens på sociala medier orkar man ta kritiken. Det dröjer 2-3 timmar efter förlusterna innan något publiceras, förmodligen i hopp om att de galna supportrarna ska ha hunnit lugna ned sig eller lagt sig i sängen.
Men vinner man 1 av 10 matcher, tro fan att det dyker upp tusen inlägg om det samtidigt som slutsignalen går.
MakeClubenGreatAgain det är just därför vi avlönar en KD. Hans skyldighet att peka ut riktningen, kommunicera, entusiasmera etc
Vill höra lite mer utvecklande tankar än ”pucken är platt, allt kan hända”
Metallica och DET bäste bullenbroder kännetecknar ENGAGEMANG!! Hos oss supportrar. Ingen är väl kritisk för att vi vill Cluben illa. Vi lider, våndas, blir förbannade, ledsna, upprörda. Vi vill att de som är satta att vårda och utveckla föreningen träder fram, ger oss besked, lugnar oss och pekar på en väg framåt mot högre höjder. Men inget händer. Kommer garanterat ett inlägg på SoMe inför matchen på lördag där vi uppmanas komma och ”heja fram Cluben till tre poäng”, i övrigt lär inte mycket kommuniceras.
Sillen Håller med i varenda ord du skriver.. Vilket gör att jag behöver lägga mindre tid på min pågående rant, så tack för det.
Mitt sista inlägg för ikväll, eller på någon vecka, vem vet:
Detta är alltså efter att man har släppt in tre mål på bortais.
I Linköping däremot får Malmö förnedra oss, Östman börjar prata om att man ska analysera reprisbilder, LHC undviker att lägga ut inlägg på Facebook. Har man ens någon som vill förändra något eller är allt bara lite för jobbigt just nu? Fan vad man viker ned sig och ska tycka synd som sig själva.
Ställer nocco krav på pajen & Jakobsson?
Ställer dessa två krav på tränarna?
Ställer dessa krav på spelarna?
Ställer dessa krav på varandra?
Jag börjar undra, med en tydlig kravställning att man ger 100 i varje match och kämpar för klubbmärket ska det inte kunna se ut såhär…
Vem leder klubben med ett tydligt ledarskap och kravställning ”det här innebär det att representera LHC”
Och den där Trädgård eller va fan han heter, vad gör han? Har han ens uttalat sig om klubben?