alfie Han ska bort. Problemet är väl att hitta någon som kan kliva på.

Dags för en riktig brandsläckare? Perra Johnsson?

Poppe?

Tommy Sjödin?

Janne Karlsson?

Wallson?

alfie Hockey handlar om känslor har jag insett, och känslan jag får när folk inte engagerar sig eller visar det minsta av intresse gör att jag hellre kör upp siffror i min egen röv än att räkna på/med dom.

Vad har vi mer för namn? Vi måste in med en ersättare och det fort.

Kanske går att göra något fynd från ettan?

alfie Det är kanske snart dags att på riktigt vädra frågan om Östmans anställning. Ifjol skyllde han på att han inte hade spelarmaterialet för att spela hockeyn han ville. I år har han fått det. Vi har spelat 17 matcher (inkl försäsong) med ett lag som truppbudgetmässigt bör kunna konkurrera på övre halvan och vi har varit det tydligt bättre laget i en av de matcherna.

Ja, kanske det alltså. Hur tråkigt, definitivt och uppgivet det än känns att vädra just den tanken.

Ändå är jag inte övertygad om att vi har material för bättre än 14-12e plats sett till konkurrensen. Har vi verkligen det? Individuellt kanske, men sammansättningen? Har vi ordentlig träff i en enda kedja? Det måste inte nödvändigtvis vara Östmans fel, kan lika gärna vara Pajkobssons.

Sillen Ni har inte lyckats lista ut att han är ett uppenbart troll som iklär sig olika roller?

Ingen är så dum i huvudet som matematikern, uppenbarligen jiddra han bara!

Det som talar emot en sparkning av Östman skulle väl vara om han har spelartruppens förtroende. Det hade ju inte Bert, iaf inte stora delar av truppen.

Men hur mycket spelarna än gillar och respekterar Klas så kan det ju inte få fortsätta såhär.. Känslan är att vi hade kunnat pumpa in 50 miljoner till i truppen och att det på nåt jävla sätt ändå skulle fortsätta se dåligt ut på isen.

• Ndur svarade på detta.

Allt vände vid värvningen av Matteau är min känsla. Det skulle värvas en förstafemma, sa man inte det?

I stället för spets kom det in en underlig felvärvning och vi står kvar med Little på dekis, Ljungh och en relativt trubbig Russel med en förmodad överprestation i bagaget från ifjol som förstalina och draglok till hela laget. En formation som man inte ens var nöjd med 21/22. What?!

alfie Det som talar emot en sparkning av Östman skulle väl vara om han har spelartruppens förtroende.

En sak till, skulle jag säga, nämligen att det inte finns några alternativ. Enda lediga kandidaten är väl Tomas Montén?

Ndur … och nu är inte han heller tillgänglig - iaf som huvudcoach. 😆

Hockeytröjan Knallade ner till LHC-butiken på lunchen för att köpa ett gäng biljetter som priser till en företagsgolftävling. Tänkte på vägen ner.. “De kanske inte har fysiska biljetter att köpa?” Väl framme var det inte ens öppet. Nahepp… Förlorar man verkligen på att en person från kanske damlaget som får lyfta en vanlig handelslön för att hålla öppet måndag & tisdag också? Har svårt att se det! Vad är förlusten av att hålla stängt?

Det kanske inte är någon mer tävling i närtid för din del, men nu är det iallafall möjligt att köpa biljetter i butiken:

https://www.lhc.eu/artikel/167ual9ib-30c01/nu-kan-du-kopa-biljetter-i-lhc-butiken-pa-stan

Fortsatt endast onsdag-lördag dock.

Bara jag eller har vi inte haft ett ovanligt stort inflöde av nya skribenter här på sistone? Det är förstås kul i sig även om jag uppfattar de flesta som gravt missnöjda och med ett mestadels raljerande tonläge. Samtidigt känns det som att många mer etablerade konton är ovanligt tysta. Om jag går till mig själv så har jag flera gånger börjat skriva några tankar för att sedan radera och känna skitsamma.

Jag kan faktiskt känna en rejäl uppgivenhet komma krypande nu. Jag orkar inte med en krissäsong till där man snart igen ska börja hoppas på förluster för att något ska hända. Den här gången känns det dessutom mer definitivt - det är ju benämnt som ödessäsongen och vi är återigen ett krisgäng med floppar, frågetecken och fiaskon.

Nån som delar känslan att skiftet i klimatet på forat är skrämmande talande?

HOCKEY Om jag går till mig själv så har jag flera gånger börjat skriva några tankar för att sedan radera och känna skitsamma.

Haha, igenkänning! Har börjat skriva på många inlägg där jag till slut bara känt att fan, det här har jag skrivit förr, det tillför inget nytt. Känner mig ganska så blasé och uppgiven kring hela skiten.

Jag kan bara instämma, även om jag kanske inte varit den mest aktiva här (förvisso mer aktiv på mitt tidigare konto som jag inte kom in på längre efter bytet av plattform).

Det jag känner är väl någonstans att jag inte förväntar mig mer av detta lag än att man placerar sig på plats 9-10, och det tror jag att man har alla chanser att göra än. Mycket är ruttet och just nu är man dåliga, men jag tror (kanske naivt) att man kommer bli tillräckligt mycket bättre för att mäkta med det. Sen att därifrån ta sig till en kvartsfinal är ju en annan sak såklart. Det som dödar mitt engagemang är egentligen själva spelet. Det är inte kul att kolla på Cluben i år heller och de senaste åren har lite dödat den där glädjen. Självklart skulle mer segrar göra det roligare även om det såg ut som det gör även fortsättningsvis men mer än något är det de bleka insatserna och gråa spelet som gör att jag inte känner något sug att ta mig till matcherna (nu bor jag visserligen 10 mil bort numera, men ändå) utan istället känner att jag lika väl kan kolla på telefonen/tvn samtidigt som jag städar undan efter barnen eller hänger tvätt.

HOCKEY Man börjar bli ganska härdad, Vår roll är att vara bottenlag som har svårt att få ut max och inte riktigt kan ta uppgiften på allvar…

HOCKEY

De senaste åren så har hockeysuget varit som störst på sommaren för att sedan sakta men säkert dö i november när skadehelvetet och resultaten cementerat oss i avgrunden. För egen del så kan jag direkt erkänna att jag är en riktig medgångssupporter som älskar att engagera mig när det går bra men inte lika mycket när det går dåligt. Cluben är ju en så pass stor del av ens liv och påverkar den totala livskvaliteten, och när det då går och ser ut som det gör nu så blir det för mycket magont och negativitet att man inte riktigt orkar.

Fem år av misär är en ganska så lång tid och det börjar ta ut sin rätt nu. Men när det väl vänder så kommer segerns sötma smaka så otroligt mycket godare och det är med den vetskapen man trots allt orkar att hänga i.

Efter dagens insats så kan man konstatera att det främst är vårt bortaspel som spökar. Hemma ser det så ofantligt mycket bättre ut. Kommentar på det?

Kjeppkinesen

Jag håller med om att det är bra tagg på gubbarna hemma. Men i dagens match tyckte jag Frölunda var klappkassa i början och jag tyckte vi hade ganska lite att sätta emot när de kom igång. Jag drar slutsatsen att vi är systematiskt för dåliga och att det endast är vid totalpepp och tokkörning som vi lyckas med något. Att vi ska orka kriga mot statistikens och logikens lagar en hel säsong håller inte. Vi måste ha nån jäkla grund att fall tillbaka på.

HOCKEY

Precis så. Efter de tre målen i första så är det väl bara Gallo som har ett farligt avslut resterande tid av matchen. Jag tycker vi fortsatt är sinnessjukt trubbiga framåt och släpper till alldeles för mycket bakåt.