Statistik
Vad säger statistiken från de inledande matcherna om vårt spel?
Skribenterna ovan har redan varit inne på mycket av det jag tänker skriva. Man blir ju mörkrädd av att titta på totala corsin under dessa två matcher. Men som sagt, det behöver inte säga allt. T.ex. sett till chanser under första halvan av HV-matchen så var det helt jämnt, vi skapade inte mycket framåt, men släppte heller inte till många farligheter bakåt. På samma sätt hade vi även ett övertag mot Oskarshamn efter två spelade perioder, Både sett till målchanser och close corsi (53%).
Men väldigt litet sample size att gå på. Så svårt att säga om det är på väg mot en Tommy-säsong eller hur poängskörd och spel kommer se ut framöver.
På de tre inledande matcherna så har vi släppt 42, 35 och 31 skott emot oss och blivit totalt överkörda i skottstatistiken. Tankar om det?
- Redigerad
Kjeppkinesen På de tre inledande matcherna så har vi släppt 42, 35 och 31 skott emot oss och blivit totalt överkörda i skottstatistiken.
Högga har en räddningsprocent på 96.1. Däremot har Myrenberg 80.56%.
Tankar på det?
Metallica Tankar på det?
Att vi har en andramålvakt som är sämre än Hedvig Lindahl.
Tankar på att vi har tagit Oskarshamns försvarsgeni Jacobs? Vi läcker & OJK läcker, bara att de gör fler mål än oss… Saknar Hävelid…
Har aldrig förstått den värvningen, LHCs försvar har varit värdelöst sen han kom in
Modo- LHC 30-14 i skott i skottsektorn
LHC-Oskarshamn 18-18 skott i skottsektorn
HV-LHC 32-15
37 % av skotten i skottsektorn för oss hittills. Känns som det finns att jobba med.
Mittzon Modo- LHC 30-14 i skott i skottsektorn
Det där är helt otroliga siffror om man har i åtanke att halva Modos lag håller allsvensk klass.
Jag begriper faktiskt inte hur det är möjligt att vi släpper till så mycket skott när känslan ändå är att det ser hyfsat ut i egen zon. Har jag fått grå starr i mitt hockeyöga eller?
https://hockeysiffror.se/teams
Statistik med förväntade mål från alla matcher i SHL. Knappast förvånande att vi är det laget som förväntats släppa in mest mål.
- Redigerad
alfie äsch… ska vara lite som @Nils här nu och försöka se lite vätska i glasen
Statistik kan man ha till mycket. Det är ett kraftfullt verktyg dra en hel massa slutsatser kring det som varit. Har man ett stort omfattande underlag kan man på goda grunder göra prediktioner om framtiden. Men egentligen säger ju statistik inget om framtiden om man inte nyttjar den på rätt sätt vill säga och analytiskt försöker förstå orsakerna till det statistiken visar.
Så man ska inte deppa ihop……
…… om det inte vore för att vi inte ägnar oss åt analytisk verksamhet av det slaget.
Efter fem spelade matcher har samtliga utespelare som givits istid presenterat sig i poängprotokollet förutom fyra. Det är bra i sig att många är med och bidrar! De fyra som är poänglösa är:
- Bystedt
- Ehn
- Leier
- Wagner
Lukkinen Bystedt
Tydligare exempel på ”det svåra andraåret” går nog inte att hitta. Skicka killen till en psykolog, hitta ett sätt att få bort pressen från honom så han kan släppa ner axlarna och köra! Killen har alla förutsättningar att va en tank och göra 1 poäng per match om bara poletten trillar ner.
Lukkinen
Att varken Bystedt eller Leier gjort poäng är inte bra. De måste börja producera om den här säsongen ska ha någon som helst chans att ge ett positivt resultat.
Ehn är jag inte så orolig över som ni andra värkar vara, han har väll nyligen blivit Pappa och den första tiden kan ju vara svår, men får han några fler veckor på sig så kommer nog han hitta tillbaka till sin vardag och då lär ju poängen börja trilla dit igen.