Hmm. Mycket intressant!

Har dock uppenbara problem med att fokusera idag och fastnade på bild 1..

Jag är nog fel person att anställa för dessa analyser.

Jocke haha 😃

@Hank Mycket intressant, som vanligt! Hade varit kul att se siffror för dump in, dump out från senaste säsongen också om det finns? Östman har ju en mycket mer uttalad possession-filosofi jämfört med Bert men känslan var ändå att vi dumpade och rensade mer än andra lag även den gångna säsongen. Kankse pga av att spelarmaterialet inte räckte till för att spela spelet Klas vill?

EDIT: och btw - Lever du @Matematikern eller har du svimmat av upphetsning från Hanks inlägg? 😉

Sällar mig till kören, väldigt intressant läsning @Hank !

Jocke fastnade på bild 1

Hahah, vad drar du för analys av detta, tycker du att vi har ett bra läge där? 😉

alfie Hade varit kul att se siffror för dump in, dump out från senaste säsongen också om det finns?

Håller med, men datan kommer från SportLogiq, som jag tyvärr inte har tillgång till. 🙁

alfie Östman har ju en mycket mer uttalad possession-filosofi jämfört med Bert men känslan var ändå att vi dumpade och rensade mer än andra lag även den gångna säsongen. Kankse pga av att spelarmaterialet inte räckte till för att spela spelet Klas vill?

Jag har för mig att jag läst precis detta i någon intrevju med Östman. Att han känt att han varit tvungen att anpassa spelsättet utefter spelarmaterialet, och därför varit tvungen att i viss mån gå ifrån hans filosofi, som egentligen siktar på mer puckkontroll, som du skriver. Vi får hoppas att han tycker att den nya spelartruppen passar hans filosofi bättre.

alfie Jag lever, men har i dagsläget tyvärr inte mycket tid över mer än att läsa @Hank s helt fenomenala sammanfattningar av rapporterna från LINHAC.

Stort tacck @Hank för det! Tror det är dags att 🚬 Saab och börja leverera analyser till Cluben på heltid. Sverige är enormt vackert just nu

exile82 Håller med! Corren må vara sämsta jävla blaskan i hela Sverige men Hank har det där lilla extra! Blir alltid lite extra taggad när jag ser att den jäveln har postat något.

Ni är grymma kära forumvänner!
          Det är riktigt kul att höra att det jag gör uppskattas av er.

Jag har möte med Pajkobsson på onsdag. Vi får se vad det kan leda till.
          Jag tar med mig energin jag får ifrån er, och känner mig sjukt peppad.

Hank Jag har möte med Pajkobsson på onsdag. Vi får se vad det kan leda till.

Har inte varit såhär glad sen jag konfirmerades! Riktigt välförtjänt och hoppas dom inser vilket värde du tillför och skulle kunna tillföra på ett eller annat sätt frammåt. Håller alla tummar för vad som komma skall!

Jag tar med mig energin jag får ifrån er, och känner mig sjukt peppad.

Fanken vad kul! Kör hårt 🙂

Bra! Vet inte hur Vernblom är som person men jag tror generellt att man får ut mer värde av statistik med en ingenjör med sportintresse än en coach med statistikintresse.

Berätta gärna hur det gick och vad ni snackade om (om du får)

Hank Hahah, vad drar du för analys av detta, tycker du att vi har ett bra läge där? 😉

Bra sprutt och spridning på LHC:s dumpar?

Kom precis på vad SAIK är i förhållande till “figuren”. Vågar man skriva r*vh*l?

Lite mer sammansatt spelstil från Skellfteå. Spelar mer som en enhet (läs klump).

Hank lycka till Henrik. Även om jag är lite kluven…. 😂 behöver känna mig trygg med s/w i E också känner jag… 🚀

Sillen går förhoppningsvis att kombinera på nåt smart sätt? Men vore så klart illa om Östman får en säkerhetspatch för Gripen skickad till sig innan en torsdagsmatch mot Örebro, och att en gripenpilot får Törnas skottprocent nedbruten när han ska avfyra en Iris-T mot ryssen.

5 dagar senare

Hank Typiskt Pajkobsson!
                Hoppas i alla fall att det var ett bra möte!! Jag håller tummarna för att oavsett utfall att det blir bra för dig personligen!