Hur ser de statistiska utsikterna för lagens slutplaceringar ut nu måntro?
Statistik
Inte det du eftersöker, misstänker jag. Men smarterthanamonkey har ju tagit jobb hos FBK så han har slutat göra de fina sammanställningarna. Men denna duger i krig.
Jaha, det hade gått mig förbi. Ja, tackar för det!
- Redigerad
Intressant att de infört “projected” på elite. Ljungh kan gå mot personligt poängrekord och Little projiceras att göra 15 mål och Törna 13. Men detta kanske funnits länge, bara jag som är dum i huvet och inte sett det innan?
Niklas_H nej det är helt nytt
Tycker shl.se kan bli bättre på projicering av tabellen, beräknat utfall efter 52 omgångar. Även livetabell som hockeyallsvenskan har borde väl inte vara så svårt att införa?
- Redigerad
Vi är på plats 13/14 i PP med våra patetiska 17,76%. Vårt BP är bara marginellt mindre uselt med sina blygsamma 73,39%. Sammanlagt är vi alltså 91,15% i special teams. Detta efter att ha spelat 80% av säsongen. Fruktansvärt usla siffror!
Snittlaget har gjort 26 mål i PP. Vi 19. Snittlaget har släppt in 26 mål i BP. Vi 33. Vi är alltså -13 mål i special teams mot SHL-snittet.
Du har inte genomsnittlig GS på forwards? Det var intressant att se den för backar i match stat tråden.
Maxwell blev berövad på en andraassist igår. Jag mailar förbundet och SHL och tycker fler borde göra det. Hade det drabbat nångon spelare i Brynäs eller Leksand hade de lagt till 3 ass bara för att kompensera.
Kolla 2:55 in i klippet. Maxwell passar pucken till AJ, det är inte brynäs tekare som drar pucken bakåt.
Hank Stort bock och tack! Ska bli intressant att analysera.
Första fundering är att jag personligen tycker Weigelt spelat riktigt bra de minuter han fått de senaste 20 matcherna men de är ofta i BP och i 4:e linen. Dvs defensiva uppdrag. Klart att det inte gör honom till en stjärna men jag kan tycka att han varit mer stabil än vissa andra med högre score. Men jag ska kika på det lite mer.
En reflektion är att Russels score är ännu mer imponerande eftersom han under flera matcher innan jul spelade i checking kedjan dvs inte i topp 2.
Däremot har Little spelat i någon av de två toppkedjorna hela säsongen…
Vore kul om det fanns nån statistik på när målvakter kliver runt kassen och stoppar pucken bakom mål, hur ofta det hjälper/stjälper laget.
Känns som flertalet gånger sabbar det mer för backarna än vad det hjälper..
- Redigerad
Haha! Bra idé! Alldeles för många gånger har man sett målvakten skicka iväg den exakt 2% för hårt så pucken hamnar hos motståndaren.
SargUt har funderat över samma sak faktiskt och det finns statistik på det (har ingen referens i skallen dock). Även snackat med målisar på elitnivå och coacher om just det. Dom hade samma bild som jag, att man analyserat detta i NHL.
Resultatet var att det var mer av godo sett över en säsong att målvakten gick ut bakom och stoppade pucken än stod kvar i kassen.
Kanske någon mer nördig på statistik har mer att tillföra.