exile82 Han har en inkomst på 75′ i månaden som han inkomstbeskattar

Den siffran säger inte mycket. Enligt Aftonbladets redovisning av deklarerade inkomster så hade Ex Little e 551.000 totalt på året, dvs drygt 45.000 kr i månaden. Tror nog Little har betydligt mer men inte i form av vanlig lön utan i form av olika typer av pensionsförsäkringar mm. Jimmy Andersson står på 503.000 kr vilket nog innebär att han inte har så mycket i andra lösningar, för ingen tror väl att Little och Jimmy har i stort sätt samma lön?

Törna har haft EN grundserie över 20 poäng. Vad experterna tror får stå för dom men inte fan är det så värst många som vet vad Törna är för spelare som förväntar sig att han ska vara en poängexplosion? Han gör sina poäng varje säsong men är främst en hårt arbetande spelare som är mästare på att gräva fram puckar från sarghörnen. Visst KAN han fortfarande utvecklas till en mer renodlad poängspelare då han är nyss fyllda 25. Förstår faktiskt inte hackandet på honom. Tongångarna mot Törna här inne från vissa håll kan nästan liknas vid Aftonbladets sjukliga besatthet av Ebba Busch.

jonas67 Jimmy Andersson står på 503.000 kr vilket nog innebär att han inte har så mycket i andra lösningar, för ingen tror väl att Little och Jimmy har i stort sätt samma lön?

Inte helt omöjligt. Jimmy gjorde ju ändå 8 mål säsongen 17/18. Han är på väg att bli något riktigt stort, den där Jimmy!

Lukkinen

Törna får förtroende gång efter annan i PP som skytt, men det kommer inte många mål från hans klubba. Nej, låt han bli kanonmat i BP istället, där gör han nytta.

Lukkinen Tongångarna mot Törna här inne från vissa håll kan nästan liknas vid Aftonbladets sjukliga besatthet av Ebba Busch.

Inte så konstigt dock, hon är ju allt Aftonbladet värdesätter; Ung, mäktig, framgångsrik kvinna som gått och blivit kriminell.

Jag vill också minnas att Törna uttryckligen värvades för att man tror på honom att ”ta nästa kliv”. Han skulle få chansen att verkligen ta dessa kliv genom spel i högre kedjor, PP-spel etc. Tycker även att hans lön talar för att det är en ytterforward till en andra/tredjekedja som vi har värvat. Ett rättvist mått för denna säsong är att jämföra Törna med Gibbons, Ehn, Maxwell och Russell. Även Costmar och framförallt Pasic även om dessa grabbar är lite väl rookies för att tävla på rättvisa premisser mot de andra. Väl så. Det är andra- och tredjekedjekillar allihop.

Jag hoppas verkligen att Törna kommer vara asbra i år. Men han är ändå lite under lupp, iallafall för mig.

Eftersom diskussionen om Törna forstätter så passar på att slänga in en liten jämförelse med Descheneau, som blev klar för Malmö igår. Jag har för mig att han har nämnts som ett potentiellt nyförvärv i silly-tråden. Jag antar att han i dessa förslag har setts som en spelare för de två första linorna.

Jag har slagit ut Törnas siffror över 52 matcher, baserat på de 32 han spelade innan skadan.

Om Törna behållt sitt snitt så hade han alltså hamnat runt 28 poäng, med fler gjorda mål än Descheneau. Detta trots 2 minuter mindre speltid per match, bara hälften av Descheneaus PP-tid samt nästen två minuters spel
      i BP per match i jämförelse med Descheneaus försumbara 2 sekunder.

Hank Vad menar du med att komma med relevant fakta igen? BE OM URSÄKT! 😉

Jämförelsen är högst relevant men tar endast hänsyn till poängskörden. Svårt att sätta siffror på grovjobbet men vill påstå att i det avseendet spöar Törna rakt upp och ner skiten ur mr Douche samtidigt som poängskörden trots avsevärt mindre istid är högst jämförbar.

Tror @Kjeppkinesen har något personligt/annat trauma med Törnqvist. Du bortsåg precis från alla mina argument om varför han är värd varenda krona och kom med massa bös.

Som @Hank återigen bevisade med siffror är han definitivt inte sämre än hypeade importer poäng/målmässigt, med uppsidorna som vi redovisat tidigare.

jonas67 Den siffran säger inte mycket. Enligt Aftonbladets redovisning av deklarerade inkomster så hade Ex Little e 551.000 totalt på året, dvs drygt 45.000 kr i månaden. Tror nog Little har betydligt mer men inte i form av vanlig lön utan i form av olika typer av pensionsförsäkringar mm. Jimmy Andersson står på 503.000 kr vilket nog innebär att han inte har så mycket i andra lösningar, för ingen tror väl att Little och Jimmy har i stort sätt samma lön?

Precis, det är den delen som inkomstbeskattas, men jag lade även till att det finns andra delar som betalas in som pension istället, den ska ju beskattas i ett senare skede av livet.

Hank

Finns det ingen statistik på hur många förväntade mål/faktiska mål? Jag kan tänka mig att Ojamäki och Törnqvist ligger dåligt till där.

Matematikern Du bortsåg precis från alla mina argument om varför han är värd varenda krona med massa bös.

Det gjorde jag ju inte? Jag skrev ju att det är patetiskt att låta sina känslor stå i vägen för analysen, det var mitt svar till dig.

• [raderad]

@Matematikern spot on!

Synd att Törnqvist verkar knuffat omkull Kjeppkinesen med vänner på skolgården, för någon personlig koppling till detta hat måste finnas till grund.😉

Kjeppkinesen xG finns på betterthanamonkey. Man måste dock vara patreon för att få tillgång till sådan statistik.

Kjeppkinesen Finns det ingen statistik på hur många förväntade mål/faktiska mål?

@Mittzon kanske har tillgång till det via BetterThanAMonkey.

Anmärkningsvärt många som faktiskt verkar anse att Törna inte är en spelare för SHL. Totalt obegripligt att den åsikten överhuvudtaget existerar. Verkar av någon anledningen vara en åsikt som faktiskt delas av en del…

Ska Törna ska nästa steg är det först och främst mer speltid som behövs. Två av de tre senaste säsongerna har han legat runt 2,00 i P/60 i lika styrka. Då håller det inte att han får 12 minuter i lika styrka och någon enstaka minut i PP per match, som han fick förra säsongen.

Hank
              Törnas förväntade mål mot faktiska mål senaste säsongerna enligt betterthanamonkey:
              2020-2021
              Förväntade: 5,87
              Faktiskt: 7

2019-2020
              Förväntade: 8,22
              Faktiskt: 7

2018-2019
              Förväntade: 8,56
              Faktiskt: 8

Vågar påstå att Törna är betydligt närmare medel än botten när det kommer till att skjuta. Ojamäki hade 11,53 förväntade mål och lyckades på något sätt bara göra 5 mål, där snackar vi förmodligen SHL:s sämsta avslutare förra säsongen.

Kjeppkinesen Fast det enda du kommer med är ju just känslor. Jag pekar dels på ren och skär fakta i form av hur han presterat statistikt, kryddat med ‘känslan’ av att han verkar vara en hyvens kille från trakten med ett hjärta för klubben.

Det är ju du som kommer med trams som motbevisas gång på gång?

Edit: @sopalb Det enda jag vet som sagt är att killen verkligen inte sprätter stålar omkring sig utan upplevs snarare tvärtom. Lite ekonomisk. Törna om någon ska ha bra betalt enligt mig. Sen har vi ju Broc då självklart men den är ju given.

• Redigerad

Mittzon Två av de tre senaste säsongerna har han legat runt 2,00 i P/60 i lika styrka.

Jag såg detta i en tweet från BetterThanAMonkey tidigare idag, på tal om Descheneau:

Lite tråkigt att jämföra med Brynäs, efter deras säsong, men det låter alltså som att Törna ligger i paritet med Greg Scott och Anton Rödin om man ser till poäng per 60 minuter i lika styrka. Hur står sig detta mot andra spelare, i Cluben och kanske även i andra lag?

Edit: Ser nu att tweeten säger att medel är 1,58 i ligan.

Är inne lite på @Hockeytröjan linje . Det fanns en förväntan när Törna värvades sista gången från egentligen alla parter (Cluben, Törna själv och supportrar) att Törna som tidigare blivit “misshandlad” i LHC och aldrig riktigt fått chansen nu skulle beredas väg högre upp i hierarkin.

Väl där har inte mycket hänt, Ändå en hygglig 3e-linare och “kulturbärare” som man brukar säga

Jag tycker att Törna är en spelare som definitivt gör det han ska i den roll han har. Visst man kanske kan kräva att han ska sätta någon mer balja i PP men kolla på hur vi har spelat som lag senaste åren. Jag är övertygad om att han kommer få en bättre säsong nu. Sen om han har den lön utifrån vad han presterar kan jag inte svara på för jag vet inte. Dumt att spekulera i något vi inte har en aning om.

• [raderad]

En sista notering innan iallafall jag släpper Törnqvist debatten är att han nu 3 år irad (2 år i Lhc och 1 år i Timrå) gått plus i +/- statistiken. Ytterst få spelare i någon utav dessa tre upplagor lyckades gå en säsong med plus på kontot och han alltså i alla tre.