• [raderad]

oskar_b wrote
Exile wrote

Grymt imponerad av denna värvning jag med. Vill inte vara en olyckskorp, men har dock svårt att inte viska; "minns David Vyborny"...

Då var det fan inte klart på LHC:s hemsida och så vidare!

Jo det var det faktiskt
Dock skulle det vara intressant som Exile säger att veta hur LHC ställer sig till en övergång till NHL
Han har säkert möjligenheten till ett visst datum som Surovy hade?

oskar_b wrote
Exile wrote

Grymt imponerad av denna värvning jag med. Vill inte vara en olyckskorp, men har dock svårt att inte viska; "minns David Vyborny"...

Jo?! Men du kanske inte hade kommit till jorden då?

• [raderad]

Känns som att Lener har en stor del i denna värvning.

Wrigley wrote
oskar_b wrote
Exile wrote

Jo?! Men du kanske inte hade kommit till jorden då?

Hehe.....Jag hade nog kommit till jorden då men jag har lite dåligt minne som vanligt 😃

Jag (och säkerligen flera andra) är inte det minsta intresserade av att läsa vare sig frågor om man inte kommit till jorden eller förklaringar om man har dåligt minne, vare sig i den här tråden eller egentligen någonstans på forumet. Lägg ned, och återgå till ämnet. //1986, moderator

Larsson_ wrote

Känns som att Lener har en stor del i denna värvning.

Du behöver inte "känna" så det är så. En av Leners favoritspelare.
Edit: Blir det fight om tröja #17 nu? 😉

big m wrote

Dock skulle det vara intressant som Exile säger att veta hur LHC ställer sig till en övergång till NHL
Han har säkert möjligenheten till ett visst datum som Surovy hade?

Fast LHC brukar väl nämna i pressreleasen när det är så? Samtidigt är väl dagens läge när det gäller övergångar till NHL fortfarande oklart... (Men i dagens läge så borde det givetvis vara ännu viktigare för spelaren att ha specialklausuler i kontraktet vilket nu inte verkar vara fallet.)

En intressant sidonotering är att vi-vet-allt-och-avslöjar-det-alltid-först-tidningen Aftonbladet inte har en enda skriven rad om Hlinka ännu.

Det kan bli stordåd med en sportchef som alla spelare verkar älska och dras till och en tränare med ett stort kontaktnät över hela världen. Vad kommer härnäst? Patrik Elias? Martin Erat? Det verkar ju nästan möjligt.

Högklassig värvning. Nu börjar man längta till säsongsstarten. 😃

Hemlin gör som vanligt ett strålande jobb. Får man nu hoppas att Hlinka får en lekkamrat vid sin sida i samma klass. :twisted:

alfie wrote

Det kan bli stordåd med en sportchef som alla spelare verkar älska och dras till och en tränare med ett stort kontaktnät över hela världen. Vad kommer härnäst? Patrik Elias? Martin Erat? Det verkar ju nästan möjligt.

Eller varför inte Jagr?! 😛

Ska vi vara lite realistiska så hade någon av dessa hade inte varit helt fel:

Branko Radivojevic
Jan Marek
Marcel Hossa
Juraj Kolnik

Lener & Hemlin vet va om gör, hoppas de hittar någon som passar perfekt ihop med Hlinka.

Jaromir Jagr ryktas ju lämna NHL. Jag antar att Tjeckien eller Ryssland är prio ett för honom. Men vem säger att det är omöjligt? Han kanske har någon hemlig kärlek till Slavomir? Han kanske vill spela med Hlinka?

Förstaline LHC årgång 2008/09
Jagr - Hlinka - Surovy

// MagnuM

Jag hade räknat bort LHC inför nästa säsong när Mårtensson och Weinhandel försvann och när ni värvade Henriksson.

Men detta är en riktig klass värvning och LHC är nog en av favoriterna nästa säsong.

Som vanligt tar han väl knappt ut någon lön precis som alla andra spelare i LHC.

En mycket erfaren och kompetent spelare som vi är enormt glada över att få till LHC och dessutom på två säsonger. Det är också mycket värt att så tidigt efter VM få klart med en spelare som trots allt är aktuell för NHL-spel

Vad menas med fetstilen?? Fortfarande aktuell och kan gå innan ett visst datum eller "aktuell för NHL med valde elitseriespel och garanterad speltid med LHC"??

Bama wrote

Jag hade räknat bort LHC inför nästa säsong när Mårtensson och Weinhandel försvann och när ni värvade Henriksson.

Men detta är en riktig klass värvning och LHC är nog en av favoriterna nästa säsong.

Som vanligt tar han väl knappt ut någon lön precis som alla andra spelare i LHC.

Bama: VI ÄR ALDRIG FAVORITER, vi är alltid uträknade och "laget som visserligen lyckades förra säsongen, men som kommer att få det svårt i år"

Dessutom så tror inte jag att ett HV-fan ska komma hit och prata löner. Ni har minst lika stor lönebudget som vi har, om inte större!

exile82 wrote
Bama wrote

Bama: VI ÄR ALDRIG FAVORITER, vi är alltid uträknade och "laget som visserligen lyckades förra säsongen, men som kommer att få det svårt i år"

Dessutom så tror inte jag att ett HV-fan ska komma hit och prata löner. Ni har minst lika stor lönebudget som vi har, om inte större!

Ni behöver fortfarande en hyfsad ersättare till Weinhandel och en bra back men om ni lyckas värva det så är ni en av favoriterna för Hlinka kan tom vara bättre än Mårtensson.

Jag kommer aldrig att gnälla om löner. Bara inte klubbarna går med förlust får de betala hur mycket de vill i lön. Om man inte satsar vinner man inget.

Jag tycker bara det är roligt när framförallt fansen från LHC och FBK säger att deras spelare har svältlöner och alla andra klubbar betalar fantasilöner.

YES!!!!!!!!!! Fan va bra! Satt just minuten innan datorn gick igång och drömde " tänk om Hlinka skulle vara klar för Cluben..." och se ¨på fan det var han! :lol: :lol: :lol:

En klassvärvning som absolut ersätter Mårtensson fullt ut! Nu väntar vi bara på lillebror Hossa, Irgl eller nån annan schysst målskytt,

Bama wrote

Jag tycker bara det är roligt när framförallt fansen från LHC och FBK säger att deras spelare har svältlöner och alla andra klubbar betalar fantasilöner.

Det här är helt fel tråd, men det verkar som du har koll på vad fans från olika lag säger och tycker. Jag har aldrig påstått att vi har svältlöner. Bra spelare kostar! Precis som du säger!

Tror att Hlinka kan bli grymt viktig, och det kommer bli kul säsongen 09/10. Då kommer vi att ha ett ännu grymmare lag!

Stana Hento

Junland Saravo

Blomdahl Petterström

Mårtensson Hlinka

Weinhandl Kommande klassspelare (litar på Hemlin/Lener)

Melichar Aalto (som det verkar)

Tim Eriksson ??

Lägg därtill att Zackrisson har ett års mognad till, Matte Carlsson kommer va med från start och Surovy troligen kommer bli bättre med mer förtroende m.m.

Personligen tycker jag att vi redan ser starkare ut på pappret än inför förra säsongen, och då är silly season långt ifrån över 😃

Angående Hlinka då det för någon säsong snackades om att han var klar för frölunda....

at the end, he didn't like it in kloten anymore and wanted to be traded in the middle of the season. first he said he wanted to quit his contract to be able to sign with frolunda goteborg of the SEL because kloten said that they wont allow him to go to sparta praha. but when kloten agreed to quit his contract, he immediately signed with sparta praha...

Klockrent. 😛